دستگاه های پوشیدنی در ریو

0

در اینجا می‌خواهیم به تعدادی از این دستگاه‌های پوشیدنی که در این رویداد حضور دارد، بپردازیم:

شرکت Whoop از جولای ۲۰۱۶ اعلام کرده است که ورزشکاران المپیک از قبیل رایان لوچه (شناگر)، ادلین گری (کشتی‌گیر) و کاسی پاترسون (والیبالیست ساحلی) در تمرینات خود از Whoop Strap 2.0 استفاده می‌کنند. ورزشکاران باید در طول مسابقه یا تمرین ووپ را بپوشند تا این دستگاه داده‌هایی را در اختیار ورزشکاران ارائه دهد تا در نهایت میزان جراحت آنها کاهش یابد و اوج عملکرد آن‌ها پیش‌بینی شود. این دستگاه بسیار سبک است و به‌گونه‌ای طراحی شده که می‌توان شبانه‌روز آن را روی مچ دست بست. این دستگاه متغیرهای عملکردی اصلی مانند فشار، ریکاوری و خواب را اندازه‌گیری می‌کند. گرگ بیلینگتون، ورزشکار المپیکی آمریکا و ونسا فرناندز، ورزشکار المپیکی پرتغالی، از دستگاه پوشیدنی Kinematix TUNE استفاده می‌کنند. این دستگاه در کفش تعبیه شده است که به ورزشکاران امکان می‌دهد پارامترهای مربوطه از قبیل سرعت، مسافت، ارتفاع، زمان را در خصوص هر دو پا بررسی کنند.  TUNE به ورزشکاران کمک می‌کند به چشم‌اندازهای ارزشمندی در خصوص عملکرد و شیوه دویدن دست یابند. این دستگاه بر اساس داده‌های تحلیل‌شده، یک برنامه شخصی ارائه می‌دهد. Solos  یک عینک هوشمند برای دوچرخه‌سواران المپیکی است که انتظار می‌رود عملکرد ورزشکاران را تغییر دهد. این دستگاه بسیار سبک و راحت است. دوچرخه‌سواران می‌توانند از تلفن هوشمند یا حسگرهای پوشیدنی خود به داده‌های عملکرد زمان واقعی دسترسی داشته باشند. بنابراین، آن‌ها می‌توانند با تمرین دقیق از تمام پتانسیل خود در مسابقات استفاده کنند.

بلوز هوشمند Hexoskin یک دستگاه پوشیدنی دیگر برای تقویت عملکرد ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ است. این بلوز هوشمند از طریق بلوتوث با تلفن یا تبلت در ارتباط است. بعد از اینکه Hexoskin ضربان قلب، تنفس، گام‌ها و عادات خواب را بررسی می‌کند، داده‌ها را برای مربیان ارسال می‌کند. یکی از مزیت‌های این دستگاه آن است که از معدود دستگاه‌ها در بازار است که می‌تواند فعالیت الکتریکی قلب را اندازه‌گیری کند. VERT  نیز دستگاه پوشیدنی دیگری است که در دور کمر بازیکن قرار می‌گیرد و می‌تواند ارتفاع پرش و تعداد آن را محاسبه کند. این دستگاه مشخص می‌کند که بازیکنان چند بار در یک حالت خاص پریده‌اند و به آن‌ها توصیه می‌کند شیوه پرش خود را تغییر دهند؛ زیرا ممکن است این نوع پرش برای افرادی که زانو یا کمرشان آسیب‌دیده است، خطرناک باشد.

تیم بوکس کانادا نیز اعلام کرد که چه دستگاه پوشیدنی استفاده خواهد کرد تا در مسابقات تابستانه ریو برنده شود. این فناوری یک سیستم ردیابی مشت به نام Hykso است. سرمربی این تیم از اپلیکیشن تلفن همراه Hykso استفاده می‌کند تا به مبارزان خود نشان دهد خروجی دور قبلی مبارزه آن‌ها چگونه بوده است. این‌گونه مربی می‌تواند یک الگوی نامطلوب را شناسایی کند. به‌علاوه می‌تواند مطمئن شود که ورزشکاران در طول مبارزه و تمرین، درجه شدت مناسبی دارند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.