ضـرورت تشکیل بانک اطلاعات برای شرکت‌های دانش‌بنیان

0

یکی از چیزهای مهمی که وجود دارد، بانک اطلاعات است. یکی از فواید این جلسه همین است که کسانی می‌آیند اطلاعاتی را در اختیار جمعی از نخبگان و زبدگان و مسئولان می‌گذارند؛ این کار بایستی عمومیت پیدا کند. باید بانک اطلاعات وجود داشته باشد؛ ما داشته‌های خودمان را بدانیم، نداشته‌ها را هم بدانیم؛ چیزهایی که مورد نیاز ماست. به‌خصوص بعضی از بخش‌های دولتی که اینجا از آن ها اسم آوردند (مثل نفت، مثل دفاع، مثل کشاورزی) این‌ها نیازهای بسیار زیادی دارند؛ که اگر چنانچه این نیازها برای تشکیل‌دهندگان شرکت‌های دانش‌بنیان معلوم بشود، کسانی که از لحاظ سرمایه‌گذاری علمی و سرمایه‌گذاری پولی آماده هستند، می‌توانند سراغ این نیازها بیایند و این نیازها را برطرف کنند. پس تشکیل بانک اطلاعات و در معرض گذاشتن اطلاعات لازم برای همه، چیز بسیار لازمی است.

یک نکته دیگر هم این است که شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه‌های مختلف کشور می‌توانند فعال شوند؛ چند عرصه محدود را برای این کار نگذارند؛ در همه مواردی که نیاز وجود دارد، این استعدادها به کار بیفتد و إن‌شاءالله این شرکت‌ها بتوانند نقش ایفا کنند.

این مسئله هدایت کار به سمت بازار و ثروت که در این گزارش‌ها من یک جا ملاحظه کردم، خیلی مهم است؛ یعنی کاری بشود که این شرکت‌های دانش‌بنیان به معنای واقعی کلمه بتوانند از این محصول استفاده کنند، از این فکر استفاده کنند؛ این موجب می‌شود که کار علمی شما و تحقیقاتی شما در محیط زندگی مردم تأثیر خود را نشان بدهد؛ این تضمین پیشرفت کار شما است إن‌شاءالله. زنده باشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.