دستگاه‌های هوشمند می‌توانند از صاحبان خود به‌عنوان منبع انرژی استفاده کنند

این تحقیق درک ما را از مفهوم منبع انرژی تغییر می‌دهد

0

به گفته متخصصان در دانشگاه سوری، دنیا دارد به واقعیتی نزدیک می‌شود که در آن دستگاه‌های هوشمند می‌توانند از صاحبان خود به عنوان منبع انرژی استفاده کنند

در یک تحقیق منتشر‌شده توسط مجله علمی ادونسد انرژی متریالز، دانشمندان موسسه فناوری پیشرفته سوری درباره راهکار نوآورانه‌ای برای تقویت نسل بعدی دستگاه‌های برقی با استفاده از نانوژنراتورهایی به نام TENG صحبت کرده‌اند. همراه با حرکات انسان، این نانوژنراتورها می‌توانند انرژی را از منبع انرژی معمولی مانند باد، موج‌ و لرزش دستگاه دریافت کنند.

TENG یک دستگاه گیرنده انرژی است که از تماس بین دو یا چند ماده برای تولید یک جریان الکتریکی استفاده می‌کند. محققان ATI یک راهنمای مرحله به مرحله را درباره نحوه انجام کارآمدترین نوع دریافت انرژی ارائه داده‌اند. این تحقیق ابزارهایی را معرفی می‌کند که می‌توانند به بهبود طراحی خروجی برق از نانوژنراتورها کمک کنند.

پروفسور راوی سیلوا، مدیر ATI، می‌گوید: «دستیابی به دنیایی که در آن انرژی رایگان و تجدیدپذیر است، علت تمایل بیش از حد ما برای کار روی این پروژه است. TENG می‌تواند نقش بسیار مهمی را در تحقق این رویا ایفا کند. TENG برای تامین انرژی دستگاه‌های پوشیدنی، دستگاه‌های اینترنت اشیاء و کاربردهای برقی خودکار بسیار ایده‌آل است. این تحقیق موجب می‌شود که تیم ما به یک جایگاه جهانی برای طراحی گیرنده‌های انرژی بهینه‌سازی شده دست پیدا کند.»

ایشارا دارماسنا، دانشجوی دکترا و دانشمند این پروژه، می‌گوید: «این تحقیق جدید من را بسیار هیجان‌زده کرده است. این تحقیق درک ما را از مفهوم منبع انرژی تغییر می‌دهد. ابزارهای جدیدی که در اینجا ایجاد شده‌اند، به محققان در سراسر دنیا کمک خواهند کرد تا از پتانسیل واقعی نانوژنراتورها استفاده کنند‌ و واحدهای دریافت انرژی بهینه‌سازی‌شده را برای کاربردهای سفارشی طراحی کنند.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.