خلاقیت به توان ۵۳‌

فیفتی‌تری، گعده مهندس‌های باهوشی است که راهکارهای خلاقانه ارائه می‌دهند

0

فیفتی‌تری (FiftyThree) یک شرکت فناوری خصوصی در آمریکا‌ست که در ابزارهایی برای خلاقیت همراه تخصص دارد. این استارتاپ تولیدکننده اپلیکیشن برتر آیپد ۲۰۱۲ به نام پیپر، پنسل و پیست است. فیفتی‌تری در نیویورک و سیاتل دفاتری دارد.

در ۲۱ آگوست ۲۰۱۸، وی‌ترانسفر دارایی‌ها و اختراعات ثبت‌شده فیفتی‌تری را خریداری کرد. در نتیجه پیپر و پیست اکنون محصولات وی‌ترانسفر هستند. از ۱۴ کارمند فیفتی‌تری، ۱۲ کارمند به وی‌ترانسفر پیوستند از جمله تیم اجرایی این شرکت.

در سال ۲۰۱۱ جورج پتشنیگ، ژوهان هریس، جولیان واکر و اندرو آلن استارتاپ فیفتی‌تری را راه‌اندازی کردند. این همکاران سابق در مایکروسافت قصد داشتند ابزارهای خلاقیتی بسازند که متخصصان حرفه‌ای از آنها استفاده کنند. آنها در ابتدا فعالیت خود را در یک آپارتمان آغاز کردند و روی محصول اول خود، پیپر، که در سال ۲۰۱۲ عرضه شد، کار کردند.

دو محصول دیگر، بوک و پنسیل نیز در سال‌ ۲۰۱۳ عرضه شدند. تیم این استارتاپ از طراحان و مهندسان تشکیل شده بود که در گذشته در شرکت‌های بزرگ مانند گوگل، اپل، نایکی، مایکروسافت و غیره کار می‌کردند. در سال ۲۰۱۴، این شرکت ۵۱ نفر را استخدام کرد.

پیپر اپلیکیشن آیپد این استارتاپ‌ است که در ۲هفته پس از انتشار، ۱٫۵ میلیون بار دانلود شد و ۷میلیون صفحه در پیپر ایجاد شد. در آوریل ۲۰۱۴ این اپلیکیشن بیش از ۱۰ میلیون بار دانلود شده و بیش از ۱۰۰ میلیون صفحه داشت. پیپر شامل ژورنال‌های دیجیتالی است که در آن کاربران می‌توانند نمودار، طرح، یادداشت یا رسم ایجاد کنند و آنها را از طریق ایمیل یا وب به اشتراک بگذارند.

در سال ۲۰۱۲ پیپر یک ابزار جدید ارائه داد به نام میکسر که به کاربران امکان می‌دهد رنگ‌های سفارشی خود را با ترکیب دو رنگ ایجاد کنند. تا آوریل ۲۰۱۴، بیش از ۴۷ میلیون رنگ با استفاده از میکسر ساخته شد. در سپتامبر ۲۰۱۴، این استارتاپ یک بخش عمومی از پیپر را با نام میکس راه‌اندازی کرد که در آن کاربران می‌توانستند کارهای خود را به اشتراک بگذارند یا روی کارهای به اشتراک گذاشته شده دیگران کار کنند. میکس شامل قالب‌، طرح اولیه، آموزش‌ و یادداشت می‌شد و تمام کارهای به اشتراک گذاشته شده ملزم بودند قوانین تعیین‌شده را رعایت کنند.

این شرکت نسخه به‌روز‌رسانی شده میکس را وارد بازار کرد که به کاربران امکان می‌داد دوستان خود را از تامبلر، توییتر و فیس‌بوک اضافه کنند. به علاوه کاربران می‌توانستند افراد را از طریق اسم یا ایمیل آنها در میکس پیدا و دنبال کنند. در مارس ۲۰۱۵، ۱۵۷ روز پس از راه‌اندازی این اپلیکیشن، فیفتی‌تری اعلام کرد که میکس از مرز ۱ میلیون حساب عبور کرده است.

قلم دیجیتالی پنسیل

پنسیل نیز یک قلم دیجیتالی است که در نوامبر ۲۰۱۳ در آمریکا و کانادا راه‌اندازی شده و در دو مدل عرضه شد: گرافیت از جنس آلومینیوم و والنات از جنس چوب گردو. در ژانویه ۲۰۱۵، فیفتی‌تری مدل سوم پنسیل را معرفی کرد: پنسیل گلد که از آلومینیوم اعلا ساخته شده بود. پنسیل یک قلم فعال است که قابلیت‌ اصلی آن شامل ارتباط با آیپد از طریق بلوتوث می‌شود.

قابلیت دیگر این قلم آن است که به کاربران امکان می‌دهد تا دست خود را هنگام رسم کردن روی آیپد به حالت استراحت قرار دهند. این قلم یک پاک‌کن تعبیه شده دارد که با چرخاندن پنسیل پاک می‌کند. در جولای ۲۰۱۴، فیفتی‌تری محصول فیفتی‌تری اس‌دی‌کی را معرفی کرده که به توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری امکان می‌داد به طور کامل پنسیل را با اپلیکیشن‌های شخص ثالث یکپارچه‌سازی کنند. در نهایت فیفتی‌تری کسب‌وکار سخت‌افزاری خود را در سال ۲۰۱۶ متوقف کرد.

در اکتبر ۲۰۱۳، این شرکت با همکاری مول‌اسکین محصول خود به نام بوک را راه‌اندازی کرد. بوک یک دفترچه ۱۵ صفحه‌ای از طرح‌های پیپر یک کاربر است. این یک قالب جدید است. صفحه‌های این دفترچه از کاغذ با‌دوام ساخته شده‌اند و از چاپ دیجیتالی استفاده می‌کند. جلد و رنگ بوک قابل سفارشی‌سازی است.

پیست نیز از محصولات دیگر این شرکت است. پیست یک برنامه ارائه پولی است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و برای مشتریان شرکتی طراحی شده است. در سال ۲۰۱۲ پیپر به عنوان اپلیکیشن سال اپل معرفی شد. در همان سال، پیپر جایزه طراحی اپل، یک جایزه کرانچی برای بهترین طراحی و جایزه طراحی آیگا را دریافت کرد.

در سال ۲۰۱۳، پیپر جایزه IxDA Interaction را کسب کرد. بسیاری از رسانه‌های مشهور مانند تایم درباره محصولات فیفتی‌تری صحبت کرده‌اند و این استارتاپ در فهرست سالانه ۱۰ استارتاپ برتر نیویورک قرار گرفته است.

در سال ۲۰۱۴، پنسیل جایزه کرانچی برای بهترین طراحی، جایزه ایده نقره‌ای در بخش تجهیزات کامپیوتری‌ و جایزه آیدیا گلد را به خاطر بسته‌بندی دریافت کرد. به علاوه محصول میکس این شرکت جایزه کامیونیکیشن آرتز را در بخش دستگاه‌های قابل حمل/تبلت کسب کرد و برنده مدال برنز در ادیسون آواردز در بخش خدمات جمعی شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.