خرده‌فروشی با شیپ‌باب

آشنایی با یکی از فرزندان خوش آتیه وای‌کامبینیتور

0

در حوزه خدمات‌رسانی به کسب‌وکارها و تسهیل در امور مربوط به کسب‌وکارها استارتاپی به نام شیپ‌باب (ShipBob) بنیانگذاری شده است. شیپ‌باب یک خدمات فناورانه و کامل را ارائه می‌دهد. این استارتاپ به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا محصولات خود را در وب‌سایت خودشان، جایی که کنترل کامل روی تجربیات مشتری خود دارند، یا از طریق سایر بازارهای آنلاین به فروش برسانند.

آنها روی کمک به صاحبان کسب‌وکار و فروشندگان تجارت الکترونیک و در حوزه خدمات تدارکاتی مانند موجودی، سفارش‌گیری، بسته‌بندی و برچسب‌زنی، ارسال و پیگیری بسته تمرکز دارند. به علاوه یک راهکار نرم‌افزاری را ارائه می‌دهند که به کاربران کمک می‌کند تا کسب‌وکار خود را به شیوه‌ای کارآمدتر مدیریت کنند.

آنها قصد دارند به شرکت‌هایی که منابع یا بودجه بسیار برای انجام آسان امور تدارکاتی خود ندارند، کمک کنند. دفتر مرکزی شیپ‌باب در شیکاگو واقع شده ‌و مراکزی در بروکلین، لس‌آنجلس و سانفرانسیسکو دارد. تا سال ۲۰۱۷، این استارتاپ ۱۲۵ نفر را استخدام کرده و بیش از ۲۳ میلیون بودجه دریافت کرده است.

شیپ‌باب در تابستان سال ۲۰۱۴ به عنوان بخشی از برنامه شتاب‌دهنده وای‌کامبینیتور فعالیت خود را آغاز کرد. بنیانگذاران این استارتاپ، درو ساکسنا و دیوی گولاتی، زمانی که کسب‌وکار تجارت الکترونیکی قبلی خود به نام اسنیل‌میل‌پیکس را اداره می‌کردند، به فکر راه‌اندازی این استارتاپ افتادند.

در اسنیل‌میل‌پیکس، ساکسنا و گولاتی روی صنعت بسته‌بندی و ارسال و نیز مدت طولانی زمان انتظار در دفاتر پستی تمرکز کردند. جیوکو بوجینو نیز در بنیانگذاری این شرکت به آنها کمک کرد. در سپتامبر سال ۲۰۱۴، این شرکت به طور رسمی راه‌اندازی شد.

در اواخر سال ۲۰۱۴، شیپ‌باب سرمایه‌گذاران اولیه خود اعم از اس‌وی آنجل و جو مونتانا را جذب کرد. در ۲۹ آوریل ۲۰۱۵ این استارتاپ حدود ۱میلیون دلار سرمایه به دست آورد. از این بودجه برای استخدام کارمندان بیشتر و افتتاح دومین مرکز در بروکلین استفاده شد.

پس از مدتی سرمایه‌گذاران مهم دیگر نیز به جمع حامیان مالی این استارتاپ اضافه شدند اعم از سرویس پروایدر کپیتال و ان‌اف‌کیو کپیتال. با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها، شیپ‌بابا به توسعه کسب‌وکار خود با هدف ساخت انبارهای بیشتر در سراسر آمریکا ادامه داد. در آن زمان، حدود ۲سال پس از مشارکت وای کامبینیتور، شیپ‌باب ۳۲ نفر را به طور تمام وقت استخدام کرد.

این استارتاپ به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا محصولات خود را در وب‌سایت خودشان، جایی که کنترل کامل روی تجربیات مشتری خود دارند، یا از طریق سایر بازارهای آنلاین به فروش برسانند

سپس این استارتاپ دو انبار دیگر در لس‌آنجلس و سانفرانسیسکو دایر کرد. همچنین شیپ‌باب قصد دارد مهندسان بیشتری را برای ساخت پلتفرم نرم‌افزاری خود استخدام کند. هدف اصلی این استارتاپ توسعه در شهرهای دیگر است. آنها به دنبال فعالیت در شهرهایی هستند که خریداران بیشتری در آنجا سکونت دارند. در سپتامبر ۲۰۱۸ نیز شیپ‌باب ۴۰ میلیون دلار بودجه برای توسعه انبارداری و خدمات فناورانه دریافت کرد.

قابلیت‌های اصلی شیپ‌باب

قابلیت‌های اصلی شیپ‌باب عبارتند از یک پلتفرم نرم‌افزاری، انبارداری و تدارکات شخص ثالث. نرم‌افزار این استارتاپ امکان اتوماسیون مدیریت هر سفارش و موجودی را امکان‌پذیر می‌کند. این نرم‌افزار موجودی را پیگیری کرده و به مدیریت سفارش‌ها کمک می‌کند، سفارش‌ها را پیگیری کرده و به کسب‌وکار امکان می‌دهد تا از آن برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده کند.

این پلتفرم امکان یکپارچه‌سازی با وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک مانند ای‌بی، شاپیفای، آمازون، مگنتو، بیگ‌کامرس، وو‌کامرس، شیپ‌استیشن‌ و بکر‌کیت را نیز فراهم می‌کند. در خصوص انبارداری، شیپ‌باب مراکز کاملی دارد که در آن شرکت‌ها می‌توانند موجودی خود را انبار کنند. به علاوه آنها قابلیت‌هایی مانند دریافت، بسته‌بندی و ارسال از طریق فدکس، دی‌اچ‌ال، یو‌پی‌اس و غیره را ارائه می‌دهند.

پس از دریافت سفارش از طریق وب‌سایت تجارت الکترونیک مشتریان، آنها محصولات را از موجودی انبار دریافت کرده، بسته‌‌بندی می‌کنند و آنها را برای خریدار ارسال می‌نمایند. نرم‌افزار شیپ‌باب قابلیت‌هایی دارد که مدیریت کارها را برای یک شرکت آسان می‌کند.

در واقع این استارتاپ یک ابزار مدیریت سفارش را ارائه می‌دهد که با وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک مختلف و مشهور یکپارچه‌سازی می‌شود و امکان اتوماسیون‌سازی روند ارسال را فراهم می‌کند. پلتفرم این شرکت نیز به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا موجودی و سفارش‌ها را مدیریت کنند و با مشتریان در ارتباط باشند.

با استفاده‌ از انبارها، شیپ‌باب موجودی را برای مشتریان انبار می‌کند تا وقتی سفارش‌ها انجام می‌شوند، آنها بتوانند به سرعت محصول را بسته‌بندی و ارسال کنند. شیپ‌باب در واقع خودش هر تحویل محصول را انجام نمی‌دهد. در عوض، سفارش‌های بسته‌بندی‌شده را به ارسال‌کنندگانی مانند فدکس و سایر حاملان منطقه‌ای می‌دهد. با ترکیبی از نرم‌افزار و کمک فیزیکی، شیپ‌باب به کارآفرینان امکان می‌دهد تا تجربه مشتری خود را کنترل کنند.

این استارتاپ از کاربران خود به ازای نرم‌افزار به عنوان خدماتی که ارائه می‌دهد، هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. در عوض از انبارداری کسب درآمد می‌کند. شیپ‌باب به ازای هر ارسال یک هزینه از پیش مشخص شده را مطالبه می‌کند. برای انبارداری نیز هزینه دریافت می‌شود.

شرکا و شرکت‌هایی که شیپ‌باب با آنها کار می‌کند، عبارتند از: ای‌بی، اتسی، شاپیفای، بیگ‌کامرس، وو‌کامرس، مگنتو، آمازون، شیپ‌استیشن، کیک‌استارتر، ایندیگوگو، یو‌پی‌اس، فدکس، دی‌اچ‌ال و یو‌اس‌پی‌اس.

در مارس ۲۰۱۵، شیکاگو اولین مراسم تیمی آواردز را برگزار کرد. در این مراسم بهترین شرکت‌ها در حوزه فناوری معرفی می‌شوند. این رویداد ۳۰ فینالیست دارد. در سال ۲۰۱۵ شیپ‌باب در این مراسم جایزه بهترین استارتاپ شیکاگو را دریافت کرد.

در اکتبر ۲۰۱۵، شیکاگو اینو ۱۵۰ نامزد را برای دریافت جایزه «۵۰ آن‌فایر» اعلام کرد. این جایزه به بهترین شرکت از نظر عملکرد و رشد در صحنه فناوری شیکاگو اعطا می‌شود. آنتونی واتسون، بنیانگذار و رئیس توسعه کسب‌وکار در شیپ‌باب برای دریافت این جایزه نامزد شد. از زمان ورود واتسون به این استارتاپ‌، نرم رشد ماهانه شیپ‌باب به ۳۰درصد رسیده است.

در ۲۵ آگوست ۲۰۱۶، درو ساکسنا در بین ۱۰فینالیست برای دریافت جایزه تیمی قرار گرفت و دلیل نامزد شدن او نیز ارزش‌های فرهنگی شرکت او بوده است که کارمندان را تشویق به تصمیم‌گیری می‌کند.

در مه ۲۰۱۷، شیپ‌باب یکی از ۵ فینالیست ششمین مراسم سالانه موکسی آواردز بود. در این مراسم از شیپ‌باب به خاطر کمک به اکوسیستم فناوری شیکاگو قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.