جیم‌سنتر پلتفرم آنلاین ورزشی

از تلاش برای تغییر سبک زندگی، تا راه‌اندازی استارتاپ

0

جیم‌سنتر یک پلتفرم سه‌وجهی است بین باشگاه‌ها، مربی‌ها و کاربران. در حال حاضر حدود ۳۸۰۰ باشگاه ورزشی در سطح ایران و ۴۵۰ مربی در سامانه جیم‌سنتر معرفی شده‌اند. ارتباط کاربر با اطلاعات باشگاه و مربی به صورت مستقیم است.

استارتاپ جیم سنتر توسط وحید صمدیان، فرهنگ عطایی‌فر و فرهاد شریفی، راه‌اندازی شده است. وحید ۳۴ ساله و متولد تهران است. او دانش‌آموخته‌‌ رشته‌‌ نر‌م‌افزار در دانشگاه آزاد رودهن است و علاوه بر مدیریت استارتاپ جیم‌سنتر مسئول برنامه‌نویسی و توسعه اپلیکیشن نیز هست.

فرهنگ ۳۳‌ساله و دارای مدرک کارشناسی نرم‌افزار از دانشگاه فخر رازی است. او مدیر مارکتینگ جیم سنتر است. فرهاد ۲۶‌سال دارد و در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی، در دانشگاه آزاد شهرقدس است. او به وحید در قسمت برنامه‌‌نویسی کمک می‌کند. آنچه در ادامه می‌خوانید گفت‌وگو‌ با وحید صمدیان، مدیر استارتاپ جیم سنتر است.

ايده استارتاپ جیم سنتر چطور شكل گرفت؟

سال‌ها کار با کامپیوتر و نشستن غیر‌صحیح پشت میز باعث شروع درد‌های موضعی در کمر و گردن من شد و کم‌کم به این آگاهی رسیدم که باید ورزش کنم و سبک زندگی کم‌تحرک را کنار بگذارم. شروع کار با علاقه شخصی و بدون انگیزه مالی بود.

باشگاه‌های مختلفی که ورزش می‌کردم را در سایت معرفی می‌کردم. درباره نحوه صحیح حرکات ورزشی مطالعه می‌کردم و اگر مطلب ورزشی جالبی پیدا می‌کردم، در بلاگ جیم‌سنتر منتشر می‌کردم.

بعد از مدتی با بعضی کلمات کلیدی بازدید خوبی گرفتم که تا حالا در هیچ کدام از پروژه‌‌های شخصی دیگر‌ تجربه نکرده بودم و این انگیزه و حس خوبی می‌داد که بتوانم این مسیر را ادامه بدهم و با توجه به اینکه سر کار می‌رفتم، نگران درآمد ماهانه نبودم.

بعد از مدتی یعنی حدود ۷‌ماه پیش به این نتیجه رسیدم که این پروژه ارزش ریسک‌کردن دارد و تمام وقتم را روی پروژه و باز‌طراحی بعضی قسمت‌ها و بهبود بیزینس‌مدل کردم که خدا را شکر با کسب در‌آمد همراه شد.

پروژه با طراحی سیستمی برای پیشنهاد و جستجو بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر بود. ما با شعار «همه‌جا باشگاه توست» به دنبال این هستیم که پیشنهاد ورزش در محیط‌های مختلف را به کاربر بدهیم.

قبل از راه‌اندازي استارتاپ‌تان، مشغول چه کاری بودید؟

من ۱۴‌سال تجربه برنامه‌نویسی backend در تیم‌های کوچک و بزرگ و در حوزه‌های متنوعی مثل گردشگری، بازی، فروشگاه آنلاین، حمل‌و‌نقل و سلامت را داشتم. در ۲ پروژه اخیر نیز با دوست خوبم فرهاد شریفی همکار بودم.‌

استارتاپ شما چه خدماتی ارائه می‌دهد و كاربران چطور می‌توانند از این خدمات استفاده كنند؟

جیم‌سنتر یک پلتفرم سه‌وجهی است بین باشگاه‌ها، مربی‌ها و کاربران. در حال حاضر حدود ۳۸۰۰ باشگاه ورزشی در سطح ایران و ۴۵۰ مربی در سامانه جیم‌سنتر معرفی شده‌اند. ارتباط کاربر با اطلاعات باشگاه و مربی به صورت مستقیم است.

از طرف دیگر مربی‌ها هم دیگر لازم نیست در یک باشگاه مستقر باشند و کاربران می‌توانند خودشان به طور مستقیم با مربی ارتباط بگیرند. در کنار این چرخه، ما سیستم درخواست برنامه تمرینی را در وب‌سایت پیاده‌سازی کردیم تا با توجه به برنامه تمرینی کاربر و بانک اطلاعاتی از نحوه انجام تمرین‌ها، تمرین کاربر به صورت روزانه برایش ارسال شود.

چیزی که با بررسی رفتار کاربرها متوجه شدیم، این بود که همه علاقه‌مند به دریافت برنامه تمرینی هستند ولی چالش اصلی نگه‌داشتن هیجان، انگیزه و علاقه اولیه کاربر است که این کار را با پیگیری‌ها و بررسی وضعیت تمرینی کاربر، توسط مربی، در اپلیکیشن انجام می‌دهیم. همچنین در حال حاضر نسخه وب و نسخه اولیه اپلیکیشن اندروید از نشانی www.gymcenter.ir به صورت مستقیم قابل دانلود است.

جیم سنتر از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

جیم سنتر شامل بانک اطلاعاتی از آموزش نحوه صحیح انجام ۱۰۰۰ حرکت ورزشی است. نمایش ویدئو‌های ورزشی، معرفی باشگاه‌های اطراف کاربر، معرفی باشگاه‌های دارای تخفیف، معرفی رویداد‌ها و سمینار‌های ورزشی، درخواست برنامه تمرینی و مشاهده آنلاین برنامه تمرینی در اپلیکیشن از جمله بخش‌های تعریف‌شده در جیم سنتر است.

[bs-quote quote=”جیم‌سنتر یک پلتفرم سه‌وجهی است بین باشگاه‌ها، مربی‌ها و کاربران معمولی. در حال حاضر حدود ۳۸۰۰ باشگاه ورزشی در سطح ایران و ۴۵۰ مربی در سامانه جیم‌سنتر معرفی شده‌اند” style=”style-2″ align=”center”][/bs-quote]

از چه زمانی استارتاپ خود را راه‌اندازی کردید؟

اگر از دوره‌‌ اولیه شروع جیم‌سنتر که بیشتر برای سرگرمی بود بگذریم، حدود ۷ماهی است که فعالیت خود را به‌صورت جدی آغاز کرده‌ایم.

سرمایه اولیه‌تان برای آغاز کار چقدر بود؟

با توجه به اینکه کارهای نرم‌افزاری و برنامه‌نویسی را خودمان انجام ‌دادیم، سرمایه اولیه در حدود ۱۰میلیون تومان بود.

از زمانی كه استارتاپ خود را راه‌اندازی کردید، چه تعداد كاربر از خدمات شما استفاده كردند؟

درحال حاضر ۳۸۰۰ باشگاه در سایت جیم‌سنتر موجود است. ۴۵۰‌مربی به کاربران معرفی شده‌اند و ۸۹۰ کاربر فعال نیز از استارتاپ ما استفاده می‌کنند.

شیوه درآمدزایی‌تان چگونه است؟

بیشتر درآمدزایی ما به شکل B2B و از تبلیغ باشگاه بدنسازی است. در حال حاضر از سمت کاربر تنها در صورت درخواست برنامه تمرینی مبلغی گرفته می‌شود و سایر خدمات برای کاربر رایگان است.

برای معرفی استارتاپ خود و اینکه بیشتر شناخته شوید، چه کارهایی انجام دادید؟

در دو نمایشگاه اسپورتکس و نمایشگاه تجهیزات و خدمات ورزشی حضور داشتیم. همچنین از آنجایی که بیشتر کاربران هدف ما در اینستاگرام حضور دارند، پیج اینستاگرام جیم سنتر را قوی‌تر کردیم‌.

مهم‌ترين چالش پیش‌روی شما از وقتي كه كارتان را شروع كرديد، چه چيزي بوده؟

نشان‌دادن توانایی‌ها و قابلیت‌های سرویس جیم‌سنتر به باشگاه‌ها مهم‌ترین چالش ما در این مدت بوده است. برای این کار هم در شروع فعالیت‌مان تا چندماه برخی باشگاه‌ها را به صورت رایگان تبلیغ می‌کردیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.