جام‌جهانی نوآوری‌ها در پوشاک هوشمند

0

مصرف‌کنندگان هرروز بیشتر از قبل از فناوری‌های پوشیدنی در زندگی روزانه خود استفاده می‌کنند. آن‌ها بدون وقفه در حال استفاده از تلفن‌های هوشمند و رسانه‌های اجتماعی هستند. لباس‌های هوشمند مرحله بعدی این حوزه به شمار می‌روند. شرکت لباس‌های هوشمند AiQ یکی از شرکت‌ها در این حوزه است که به دنبال نوآوری‌های پیشرفت می‌گردد و می‌خواهد با استفاده از پارچه، مهندسی پوشاک، و سیستم‌های قدرتمند لباس جدیدی طراحی کند. در این خصوص  مدیرعامل AiQ مارک چن، گفت‌وگویی کرده و از جام جهانی نوآوری گفته است.

 مدتی طولانی است که در جام‌جهانی نوآوری در فناوری‌های پوشیدنی شرکت می‌کنید. هدف از این مشارکت چیست؟

جام‌جهانی نوآوری بهترین راه برای ارتباط با بازیکنان حرفه‌ای جهانی در این حوزه است. ما در سخنرانی‌ها، معرفی محصولات و جلسات شرکت می‌کنیم تا با همکاران خود در ارتباط باشیم. هرسال با استعدادهای جدیدی آشنا می‌شویم و از نوآوری‌های آن‌ها الهام می‌گیریم.

به نظر شما در چه حوزه‌ای از صنعت پوشاک هوشمند باید توسعه صورت بگیرد؟

در دوازده ماه آینده صنعت پوشاک هوشمند از ایده و طرح به مرحله آزمایش و سپس معرفی محصول دست خواهد یافت. در آسیا، تقاضا برای مراقبت از سالمندان بسیار بالاست و جمعیت این منطقه نیز به‌سرعت در حال افزایش است، درنتیجه این منطقه برای آزمایش پوشاک هوشمند در حوزه سلامت بسیار مناسب خواهد بود. در حوزه ورزش و تناسب‌اندام نیز، پوشاک هوشمند علائم حیاتی مانند ضربان قلب و حرکت را کنترل می‌کنند.

شرکت‌کنندگان باید از همکاری با AiQ چه انتظاری داشته باشند؟

AiQ از سال ۲۰۰۹ در صنعت پوشاک هوشمند پیشرو بوده و یک تیم طراحی پوشاک قوی دارد که مجموعه وسیعی از پارچه و طراحی الکترونیک را در اختیار دارد. شرکت‌کنندگان این فرصت را دارند تا با تیم اجرایی ارشد شرکت ما گفت‌وگو کنند و با مزایا و امکانات شرکت آشنا شوند. دو نوع شرکت‌کننده می‌توانند از این همکاری بهره ببرند؛ طراحان دستگاه‌های پوشیدنی غیرپارچه‌ای که می‌خواهند به کاربران نهایی خود در حوزه پوشاک نزدیک شوند. این فرصت بی‌نظیری است تا درباره گنجاندن صنعت نساجی در دستگاه‌های الکترونیکی گفت‌وگو شود. شرکت‌کنندگان می‌توانند با پیشرفت‌ها در زمینه طراحی پارچه‌هایی با ویژگی‌های نوآورانه مانند قابلیت شستشو، رسانایی و دوام نیز آشنا شوند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.