تعامل با جامعه ورزشی در استارتاپ CIALFO

0

تعامل، پیگیری و اندازه‌گیری عملکردها، شاید چیزی باشد که بسیاری از ورزشکاران آماتور، با آن غریبه باشند و این در حالی است که استارتاپ CIALFO این امکان را برای ورزشکاران فراهم می‌کند که از طریق برنامه‌هایی که ارائه می‌دهد، به صورت علمی‌تر، کاربردی‌تر و هدفمند‌تر ورزش کنند.

دیجیتالی‌کردن اکوسیستم ورزشی، هدف عمده پلتفرمی است که در سال ۲۰۱۵ توسط ونکاتا راچور در کشور هند راه‌اندازی شده است.

این استارتاپ که CIALFO نام دارد، از طریق افزودن ارزش‌های متمایز و پرطرفدار، توجه گروه‌های زیادی مانند کلوب‌ها، انجمن‌ها، آکادمی‌ها، مربیان و ورزشکاران را به سوی خود جلب کرده است.

حتما بخوانید:

این کسب‌وکار با تمرکز بر پتانسیل‌های ورزشی، به دنبال رشد و تقویت ساختار این اکوسیستم است و در قالب بسترهای نرم‌افزاری خود، جنبه‌های اصلی چند رشته ورزشی را پوشش می‌دهد.

در این میان، پورتال آنلاین برای علاقه‌مندان به شنا، مشهورترین و موفق‌ترین نمونه در بین نرم‌افزارهای این شرکت به شمار می‌رود. در ادامه با سازوکار این استارتاپ ورزشی بیشتر آشنا می‌شویم.

شروع موفق با SwimIndia

SwimIndia یک پلتفرم ورزشی دیجیتال در حوزه شنا به شمار می‌رود که به عنوان زیرمجموعه استارتاپ CIALFO محسوب می‌شود و با هدف ایجاد بستری از شبکه‌های اجتماعی، به منظور یادگیری، تعامل و ارتباط در این رشته ورزشی ایجاد شده است.

این پلتفرم به دنبال ترویج فرهنگ شنا بوده و این مهم را از طریق ارائه اطلاعات مفید در رابطه با این ورزش انجام می‌دهد. راهنمایی شناگران، اطلاعات مربوط به آموزش شنا، رژیم غذایی، مراکز آموزشی و… از جمله مسائلی هستند که در پلتفرم مذکور بر آنها تأکید می‌شود.

این اطلاعات در نهایت باعث ارائه فرصت‌های مترقی برای فعالان این حوزه می‌شود تا با تقویت درک و دانش آنها از این رشته ورزشی، موفقیت و ترقی بیشتری را در آینده کسب کنند.

هدف عمده نرم‌افزار مذکور، پر‌کردن جاهای خالی است که در حیطه ورزش شنا وجود دارد، در واقع قسمت‌های اصلی این اکوسیستم مانند ورزشکاران این رشته، علاقه‌مندان، والدین، مربیان، مراکز و کلوب‌های ورزشی در زمینه شنا، سهامدارانی هستند که از سوی این استارتاپ انتخاب شده‌اند تا در چرخه فعالیت‌های پلتفرم حضور داشته باشند و بازار آن را به حرکت درآورند.

رهاکردن حاشیه امن کاری

واقعیت مهمی که درباره کارآفرینان وجود دارد، این است که حاضرند به منظور دستیابی به آن چیزی که می‌خواهند، از راحتی و اطمینان کنونی خود دست بکشند و این درست همان کاری بود که ونکاتا راچور در راه‌اندازی استارتاپ خود انجام داد و با وجود اینکه بیش از ۲ دهه به صورت حرفه‌ای در شرکت اوراکل آمریکا و هند کار کرده بود، آن را رها کرده و استارتاپ خود را آغاز کرد.

جرقه پلتفرم SwimIndia از تجربه‌ای آغاز شد که راچور در رابطه با کلاس شنای پسر خود با آن مواجه شد؛ مشکلاتی مانند زمان تمرین، به‌روز‌رسانی مسابقات، مقایسه عملکردها، اطلاعات مربوط به رژیم‌های غذایی و‌… باعث شد که به فکر ایجاد یک پلتفرم آنلاین در زمینه ورزش شنا بیفتد و مقدمات آن را فراهم کند.

تعامل، پیگیری و اندازه‌گیری عملکردها، شاید چیزی باشد که بسیاری از ورزشکاران آماتور، با آن غریبه باشند و این در حالی است که استارتاپ CIALFO این امکان را برای ورزشکاران فراهم می‌کند که از طریق برنامه‌هایی که ارائه می‌دهد، به صورت علمی‌تر، کاربردی‌تر و هدفمند‌تر ورزش کنند

مؤسس این کسب‌وکار به دغدغه‌های افرادی توجه کرده‌ که جامعه عام ورزش شنا محسوب می‌شوند و با مسائل عمومی‌تری روبه‌رو هستند.

در نهایت نیز پاسخگویی به این مسائل باعث جذب چنین مخاطبانی ‌شده است، زیرا با مشکلات روزمره آنها برخورد کرده و از طریق فناوری دیجیتال، آسان‌ترین راه را به آنها پیشنهاد می‌کند.

شاید جرقه‌ای که از کلاس شنا در ذهن ونکاتا راچور زده شد، در نگاه اول این ارزش را نداشته باشد که از موقعیت کاری ایده‌آل خود دست بکشد، اما هدف عمده‌ای که در چشم‌انداز این کسب‌وکار می‌دید، چنین جسارتی را به او بخشید تا از یک حقوق ثابت و مطمئن دست بکشد و در مقابل، دغدغه گروه زیادی از مخاطبان را پاسخ داده و موفقیت چشمگیری را در آینده کسب کند.

گسترش بسترهای نرم‌افزار

امروز‌ گروه CIALFO بیش از ۷هزار کاربر ثبت‌نام شده دارد. داشتن ۶k دانلود برنامه به همراه ۱.۵‌ میلیون بازدید از صفحه، آمارهای قابل توجهی هستند که روند پیشرفت این استارتاپ را نشان می‌دهند.

همچنین لازم به ذکر است که این شرکت بیش از ۷۰ مسابقه را نیز پوشش داده است. این استارتاپ که در آغاز، کار خود را با ورزش شنا آغاز کرده بود، در ادامه نیز پلتفرم‌هایی را برای ورزش‌های تنیس و بدمینتون طراحی کرده است.

در حال حاضر SwimIndia به عنوان تنها بستر آنلاین موجود برای ورزش شنا در هند شناخته می‌شود که قصد دارد جامعه مخاطبان این ورزش را از طریق یک بستر اجتماعی آنلاین آموزش دهد.

فرصت‌های برابری را جهت پیشرفت برای آنها ایجاد کند، ضمن اینکه با ارائه اطلاعات مفیدی در این زمینه، فرهنگ شنا را بین مردم تقویت کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.