ترکر متریکس سرویسی بومی ‌برای کاهش هزینه‌های بازاریابی

ترکر متریکس جای خالی یک پلتفرم جامع آنالیز موبایل مارکتینگ را پر می‌کند

0

تعداد کاربران موبایل و اپلیکیشن‌های موبایل به سرعت در حال افزایش است و به همین دلیل، تبلیغات موبایلی نیز بیش از پیش مورد توجه تبلیغ‌دهندگان قرار گرفته‌ است؛ چرا که تبلیغ‌دهندگان و صاحبان کسب‌وکار نیز به اهمیت موبایل و کاربران موبایلی پی برده‌اند و در تلاش هستند تا برند خود را در مقابل چشمان مخاطبان خود قرار دهند.

کاربران اینترنتی بیش از نیمی از زمان آنلاین‌بودن خود را در موبایل و اپلیکیشن‌های موبایل سپری می‌کنند. بنابراین، صاحبان کسب‌وکارها باید بتوانند توجه این افراد را جلب کنند و برای این منظور از تبلیغات موبایلی استفاده کنند. اغلب کسب‌وکارها و صاحبان اپلیکیشن‌ها برای دسترسی به مخاطبان بیشتر و جذب کاربران جدید، از شبکه‌های تبلیغاتی، کانال‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی بسیاری استفاده می‌کنند.

اما جذب کاربر جدید و تبلیغات مؤثر به همین سادگی نیست. یک بازاریاب دیجیتال در این مسیر با چالش‌های بسیاری روبه‌رو است و باید قادر به پاسخگویی به سؤالات زیر باشد:

کدام یک از کمپین‌های تبلیغاتی یا کانال‌های تبلیغاتی بهترین عملکرد را دارند؟

کدام شبکه تبلیغاتی می‌تواند کاربران باکیفیت‌تری جذب کند؟

صرف بودجه در کدام شبکه‌ها،کانال‌ها وکمپین‌های تبلیغاتی بازده بیشتری دارد؟

آیا در کمپین‌ها تقبلی اتفاق افتاده است؟ چگونه می‌توان به رخ‌دادن تقلب‌ها پی برد یا از بروز آنها جلوگیری کرد؟

کاربران جدیدی که از طریق کانال‌های مختلف جذب شده‌اند چه رفتاری در اپلیکیشن دارند؟

چگونه می‌توان هر یک از کاربران را به تعامل و فعالیت بیشتر در اپلیکیشن ترغیب کرد و تبلیغات مناسب هر گروه چیست؟

  • از یک ترکر اتریبیوشن موبایل چه می‌خواهید؟

بسیاری از کسب‌وکارهای ایرانی تا به حال از سرویس‌های خارجی، مانند Adjust و Tapstream، استفاده می‌کردند؛ اما به دلایل مختلفی چون تحریم ایران از سوی شرکت‌های خارجی، فقدان امنیت کافی برای داده‌های کاربران ایرانی، هزینه بسیار بالا (با توجه به افزایش نرخ ارز در ایران) و ضعف سرویس‌ها در شناسایی تقلب‌های موبایلی استفاده از سرویس‌های خارجی امکانپذیر یا مقرون به صرفه نیست.
معمولاً همه پلتفرم‌های آنالیز موبایل مارکتینگ می‌کوشند با ارائه ۳ سرویس حیاتی از یک سو نیازهای صاحبان اپلیکیشن را تأمین کنند و از سوی دیگر به سؤالات بازاریاب‌ها پاسخ دهند.

  • اندازه‌گیری عملکرد کمپین‌ها،کانال‌ها و شبکه‌های تبلیغاتی با اتریبیوشن

شما به عنوان یک بازاریاب چگونه بودجه تبلیغاتی خود را بین کانال‌ها و شبکه‌های تبلیغاتی مختلف تقسیم‌بندی می‌کنید؟ چگونه پربازده‌ترین کانال و بهترین شبکه تبلیغاتی را انتخاب می‌کنید و بیشترین بودجه را به آن اختصاص می‌دهید؟

با استفاده از سرویس اتریبیوشن، می‌توانید با مشاهده و مقایسه لحظه‌ به لحظه نتایج کمپین‌های مختلف در تنها یک پلتفرم، بهترین و سودآورترین کانال‌ها یا کمپین‌ها را شناسایی کنید و در آینده تصمیمات هوشمندانه‌تری بگیرید.

تحلیل رفتار کاربران با آنالیتیکس

معیار شما برای انتخاب بهترین کانال،کمپین یا شبکه تبلیغاتی چیست؟ بالاترین آمار نصب اپلیکیشن یا کیفیت کاربران جذب‌شده؟ رفتار و تعامل کاربران با اپلیکیشن شما چگونه است؟ آیا از مشکلات اپلیکیشن خود آگاهی دارید؟ چگونه می‌توانید مشکلات اپلیکیشن خود را برطرف و بهینه‌سازی کنید؟

با استفاده از آنالیتیکس، می‌توانید کاربرانتان را به خوبی بشناسید؛ آنها را بر اساس رفتارشان یا مشخصات فردی‌اجتماعیشان به گروه‌هایی با مشخصات مشابه تقسیم‌ کنید تا تعاملات بهتر و اثرگذارتری با آنها داشته باشید.

حذف تقلب با استفاده از سیستم ضدتقلب

چرا باید اجازه دهید ترافیک ساختگی به افزایش چشمگیر هزینه‌های شما و کسب درآمد متقلبان بینجامد؟

استفاده از یک ترکر و شمارنده، می‌تواند از بودجه تبلیغاتی بازاریابان محافظت کند و با استفاده از روش‌های آنلاین و آفلاین تشخیص تقلب مانند مدل‌سازی رفتار کاربران واقعی، فیلترینگ پویا و مدل‌سازی‌های آماری به شما کمک کند تا هزینه‌ای بابت ترافیک ساختگی نپردازید و بدون پرداخت هزینه اضافی برای نصب‌ها و کلیک‌های ساختگی، به هدف کمپین تبلیغاتی خود برسید.

خدمات و سرویس‌های پلتفرم آنالیز موبایل مارکتینگ متریکس

اغلب افراد تصور می‌کنند که برای جذب کاربر جدید و رشد یک اپلیکیشن تنها کافی است مقداری هزینه و کاربر جدید جذب کنند؛ اما اجرای کمپین‌های تبلیغات موبایلی غالباً بسیار پیچیده‌تر‌ است و برای اینکه یک اپلیکیشن همواره در حال رشد باشد، باید کمپین‌های تبلیغاتی را به صورت دقیق مورد بررسی و تحلیل قرار داد و در صورت نیاز کمپین‌های خود را بهینه‌سازی کرد. تیم متریکس از مدت‌ها قبل در این باره اندیشیده بود. مهمترین مزایا و نقاط قوتی که سرویس اتریبیوشن متریکس را به گزینه‌ای مناسب در زمینه ابزارهای اندازه‌گیری موبایل تبدیل می‌کنند عبارت‌اند از:

رصد کاربران و شناسایی دقیق آنها

به کمک متریکس متوجه می‌شوید که آیا کاربران اپلیکیشن یا مخاطبان تبلیغات شما همسو با اهداف و استراتژی بازاریابی شما عمل می‌کنند یا خیر.

قابلیت پیاده‌سازی در انواع پلتفرم‌ها

متریکس برای سیستم‌عامل‌های مختلف موبایل نظیر iOS، Android، Unity قابل استفاده است.

دسترسی به داده‌های خام

می‌توانید با متریکس به صورت مستقیم و در کمترین زمان به داده‌های خام دسترسی داشته باشید.

رصد و تحلیل سفرکاربری

به کمک متریکس و ابزار آنالیتیکس آن می‌توانید سفر کاربری مشتریان را دنبال کنید و بدانید در کدام مرحله از قیف بازاریابی قرار دارند.

همکاری با شبکه‌های تبلیغاتی متعدد

می‌توانید در متریکس، شبکه‌های تبلیغاتی متعدد تعریف کنید و گزارش‌های هرکدام از عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی موبایلی‌شان را رصد کنید. شمارش رخدادهایی که بیش از ۲۰ شبکه تبلیغاتی دارند اتفاق مهمی در متریکس است.

پشتیبانی از Deep linking

توانایی متریکس در این زمینه می‌تواند به اپ‌مارکترها در هدایت دقیق‌تر کاربران و انجام کمپین‌های ریتارگتینگ کمک کند. این قابلیت، کاربران را به قسمت جذاب اپلیکیشن سوق می‌دهد و در بهبود تجربه کاربری و افزایش نرخ تبدیل مؤثر است.

عملکرد صحیح در مقیاس بالا

یکی از دغدغه‌های صاحبان اپلیکیشن، توانایی یک ترکر برای انجام کار با فشار داده‌ای زیاد است. دقت متریکس در زمینه شمارش تعداد نصب‌ها و فعالیت‌های اتریبیوشن قابل اعتماد است. هم‌اکنون تعداد سشن‌های روزانه کاربران متریکس بالغ بر ۲۵میلیون مورد است.

ترکر ایرانی

و از همه مهمتر، متریکس یک سرویس بومی است و دیگر لازم نیست پول هنگفتی برای سرویس‌های فیلترشده خارجی بپردازید.
متریکس، علاوه بر خدمات عمومی که پلتفرم‌های دیگر مانند ادجاست نیز ارائه می‌کنند، چند ویژگی ممتاز دارد:

مقابله کاملاً رایگان با تقلب موبایلی

سرویس مقابله با تقلب متریکس یک مزیت ویژه برای صاحبان اپلیکیشن ایجاد می‌کند؛ یعنی همان سرویسی که شرکت Adjust نه به عنوان یک سرویس رایگان، بلکه در ازای دریافت هزینه اضافی ارائه می‌کند. این سرویس متریکس کاملاً رایگان و بدون دریافت هیچ هزینه اضافی برای تمامی کاربران عرضه می‌شود.

متریکس می‌تواند بروز تقلب را در چهار نوع متداول شناسایی و حذف کند:

  • Anonymous IP
  • Too Many Engagements
  • Click Injection
  • Distribution Outlier

فیچرهای منحصربه‌فرد

متریکس علاوه بر خدمات متداول ترکرهای دیگر، از آغاز فعالیت، یکی از اهداف خود را توسعه روزافزون در ارائه سرویس‌های متنوع و جامع تعریف کرده است. برای نمونه می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • شمارش نصب‌های حاصل از تبلیغات گوگل (Google Ads)
  • شمارش نصب‌های ارگانیک حاصل از جستجو در گوگل
  • شمارش نصب‌ اپلیکیشن‌های حاصل از سرچ اد کافه بازار
  • شمارش نصب‌های مستقیم از تبلیغات تلگرامی
  • تنظیم Postback برای نصب و رخدادهای دلخواه
  • پشتیبانی از Deep link در تبلیغات
  • پشتیبانی از سرویس‌های Reattribution
  • توانایی ارسال Callback
  • توانایی رصد درآمد (Revenue Tracking)
  • ارائه گزارش‌های Uninstall، Reinstall و Reattributed Reinstall

دانش تیمی در مورد نیازهای بازار تبلیغات موبایلی

یکی از مزایای رقابتی متریکس برخورداری از یک تیم حرفه‌ای است که به واسطه پیشینه تحصیلی و شغلی خود نه تنها از شرایط فعلی بازار تبلیغات دیجیتال آگاه است بلکه نیازها و شکاف‌های موجود در بازار تبلیغات موبایلی را به خوبی می‌شناسد. این نقطه قوت موضوع بسیار مهمی است که به جلب اعتماد مشتریان بزرگ و اثرگذار منجر شده است.

قیمت مناسب

قیمت و تعرفه خدمات در متریکس بر اساس نصب‌های غیر ارگانیک محاسبه می‌شود؛ اما برخلاف شرکت‌هایی نظیر Adjust، هیچ هزینه اضافی برای سرویس مقابله با تقلب موبایلی دریافت نمی‌کند.
متریکس رسالت خود را پرکردن شکاف‌های موجود در زمینه موبایل مارکتینگ و اپلیکیشن مارکتینگ تعریف کرده است و امیدوار است که بتواند ادبیات دیجیتال مارکتینگ را در ایران توسعه دهد.
همچنین، متریکس در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۹ حضور دارد. منتظر دیدار شما در سالن ۴۰، غرفه ۲۸۵، هستیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.