به بازار محتوا نگاه ویژه‌ای داشته‌باشید

0

یادداشت عباس عین‌علی، بنیانگذار یوز دیزاین‌  | امسال اتفاقات خوب زیادی افتاد. از جمله چند سرمایه‌گذاری خارجی که باعث امیدواری کل اکوسیستم بود. منظورم ســرمایــه‌گـــذاری‌هــای چند‌میلیون‌دلاری در علی‌بابا و شیپور است. سال ۹۶ مانند رشد کودکی بود که با تمـــــــــــام زمین‌خوردن‌ها و شکست‌ها، با تمام اشک‌ها و خنده‌ها حالا قد‌کشیده و بالغ‌تر شده است. مهم این است که مسیر در حال طی‌شدن است چه با شتاب چه آهسته و آرام. پیشرفت دقیقا چنین خاصیتی دارد. در سال ۹۷ امیدوارم بتوانیم سرمایه‌گذار جذب کنیم. توجه سرمایه‌گذاران به زیست‌بوم‌های متنوع اکوسیستم به چرخه و تعادل اکوسیستم کمک خواهد کرد. خوب است سرمایه‌گذاران به استارتاپ‌های حوزه تولید محتوا توجه و نگاه  ویژه‌ای داشته باشند.

حوزه تولید محتوا بازار بزرگی دارد که باید جدی گرفته شود. مخصوصا استارتاپ‌هایی که خلاقانه در این حوزه فعالیت دارند. یوزدیزاین امسال توانست حدود ۳۵ نفر را مشغول به کار کند. امیدواریم با جذب سرمایه‌گذار در سال آینده بتوانیم تعداد بیشتری را مشغول به کار کنیم.

موشن‌گرافیک یکی از محتواهایی است که برای تولید آن بالغ بر ۱۰ عنوان شغل تعریف می‌شود. با توجه به اثربخشی این محتوا و تمایل بازار به تبلیغات اثرگذار و ارزان، آینده روشنی را در پیش داریم. چیزی که مثل روز برای من و همه اهالی اکوسیستم استارتاپی ایران روشن است، این است که همچنان باید روی توان و قابلیت‌های خود اتکا کنیم. منتظر ناجی نباشیم و سمج‌تر از گذشته به استقبال مشکلات، نامهربانی‌ها و سنگ‌اندازی‌ها برویم.

به سان رود که در نشیب دره سر به سنگ می‌زند رونده باش

امید هیچ معجزه‌ای ز مرده نیست، زنده باش

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.