برگزیدگان جشنواره وب «شرکت خلاق» می‌شوند

سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی اعلام کرد

0

یازدهمین دوره جشنواره وب و موبایل ایران توسط انجمن صنفی کسب‌و‌کار اینترنتی با همکاری سازمان‌ها و مراکز دولتی و خصوصی در بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

در جشنواره وب و موبایل امسال بیش از ۲۰ هزار وب‌سایت اینترنتی و حدود ۷ هزار اپلیکیشن موبایلی ثبت‌نام کرده‌اند که قرار است از بین آنها، برترین‌ها مورد تجلیل قرار گیرند.

جشنواره امسال با بیش از ۱۳۰هزار شرکت‌کننده، به عرصه‌ای جدی برای رقابت وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهای موبایلی کشور تبدیل شده است؛ سیر رشد جشنواره وب و موبایل در هر سال بسیار چشمگیر بوده و رویداد امسال نیز توانسته نسبت به دوره قبل خود از رشد قابل توجهی از نظر کمیت و کیفیت دست پیدا کند.

کنفرانس وب و موبایل ایران این امکان را به سرمایه‌گذاران می‌دهد که ارائه ده‌ها استارتاپ نوپا را مشاهده کرده و در صورت تمایل اقدام به سرمایه‌گذاری ‌روی آنها کنند.

آنگونه که دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی اعلام کرده، به برگزیدگان حقوقی جشنواره امتیاز «شرکت خلاق» اعطا می‌شود.

سید‌محمدحسین سجادی نیری در نشست هفته گذشته با برگزارکنندگان جشنواره وب و موبایل ایران، گفت: «به موجب آیین‌نامه شرکت‌هایی که از سوی مجموعه‌های تخصصی تعیین‌شده معرفی می‌شوند، به عنوان شرکت خلاق پذیرفته شده و می‌توانند از مزایا و خدمات موضوع برنامه بهره‌مند شود. یکی از حوزه‌های تخصصی در برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق، کسب‌و‌کارهای دیجیتال است و یازدهمین جشنواره وب و موبایل فرصت خوبی برای شناسایی این شرکت‌ها‌ست. از این‌ رو با همکاری برگزارکنندگان این جشنواره، برگزیدگان نهایی آن به عنوان شرکت خلاق پذیرفته می‌شوند».

رشد جشنواره وب و موبایل

در این نشست رضا الفت‌نسب (عضو هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی) با استناد به آمار بسیار بالای مشارکت‌کنندگان، جایگاه جشنواره وب و موبایل را تثبیت‌شده ارزیابی کرد و آن را در ارزیابی کسب‌و‌کارهای اینترنتی بسیار موثر دانست.

همچنین شایان شلیله (هم بنیانگذار جشنواره وب و موبایل) با تاکید بر استاندارد‌بودن سطح جشنواره، آماری را درباره مشارکت‌‌کنندگان اعلام کرد: «در یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران در بخش وب‌سایت، ۳۱۷۵ وب‌سایت شرکت کرده‌اند و در بخش موبایل اندروید ۲۴۹۴ اپلیکیشن و در بخش iOS نیز ۲۰۹ اپلیکیشن ثبت‌نام کرده‌اند».

شلیله همچنین از انتخاب بهترین کتاب تالیف یا ترجمه در زمینه کارآفرینی نیز خبر داد. گفتنی است در جشنواره وب و موبایل ایران، هر سال بهترین وب‌سایت و نرم‌افزار موبایلی در موضوعات مختلف با رأی داوران انتخاب شده و با اعطای تندیس افتخار و هدایایی مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

بخشی از قضاوت‌های جشنواره نیز برعهده مردم است و عموم افراد فرصت دارند در بازه مشخص‌شده به وب‌سایت یا نرم‌افزار موبایلی مورد نظر خود رأی دهند.

جشنواره وب ایران برای اولین‌بار در سال ۸۷ به منظور معرفی برترین سایت‌های اینترنتی ایران توسط شایان شلیله بنیانگذاری شد و اولین دوره جشنواره موبایل ایران نیز در سال ۹۱ توسط میلاد احرام‌پوش برگزار شد که این دو جشنواره در سال۹۲ با یکدیگر ادغام شده و جشنواره وب و موبایل ایران را تشکیل دادند.

جشنواره امسال در حال حاضر در مرحله داوری قرار دارد و قرار است مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان در روزهای ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه با حضور جمعی از مدیران و کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، نهاد‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی، استارتاپ‌ها، فعالان وب و موبایل ایران و کلیه علاقه‌مندان در تهران برگزار شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.