برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار دیجیتال بازار را بشناسید

0

برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار دیجیتال، نیاز به داده‌ها و آموزش‌های مخصوص به آن ضروری است. در این میان استارتاپ تحقیقاتی ‌ای‌مارکتر (eMarketer) این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است. این شرکت تحقیقاتی با ارائه مقالات معتبر، و گزارش‌ها و نتیجه‌گیری‌های دقیق، این امکان را برای کاربران خود فراهم می‌کند که با اتکا به داده‌های این شرکت، کسب‌وکار دیجیتال خود را به گونه علمی‌تر و مطمئن‌تری پایه‌ریزی کنند.

 با آگاهی به دنیای تجارت قدم بگذارید

اگرچه دنیای دیجیتال مزایای زیادی برای فعالیت‌های تجاری دارد، نیاز به دانش و آگاهی خاص خود را نیز دارد، بنابراین بهتر است قبل از راه‌اندازی یک فعالیت تجاری دیجیتال، علم آن را پیدا کرد. استارتاپ ای‌مارکتر نیز با هدف کمک به شرکت‌های مختلف در راه‌اندازی کسب‌وکارهای آنلاین شکل گرفته است. این شرکت تحقیقاتی با دادن اطلاعات معتبر، به‌روز، کافی و مناسب به کاربران خود، شیوه‌های راه‌اندازی و حفظ یک تجارت دیجیتال را آموزش می‌دهد و بر مراحل مختلف راه‌اندازی آن نظارت کامل دارد.

 استارتاپی برای استارتاپ‌ها

با توجه به اهمیتی که تجارت آنلاین در کسب‌وکارهای امروزی پیدا کرده، استارتاپ‌های زیادی حول‌وحوش دنیای دیجیتال شکل گرفته‌اند. ای‌مارکتر نیز ازجمله استارتاپ‌های دیجیتالی عصر حاضر است که در سال ۱۹۹۶ در نیویورک راه‌اندازی شده است. بنیان‌گذاران این استارتاپ به‌درستی اهمیت دنیای دیجیتال را در کسب‌وکارهای امروزی دریافته بودند و بر همین اساس نیز محور اصلی تجارت خود را بر پایه آموزش شیوه‌های راه‌اندازی کسب‌وکارهای دیجیتال قرار دادند.

به عقیده این گروه تحقیقاتی، فناوری دیجیتال تغییرات عمده‌ای را در شیوه زندگی، تفکر و فعالیت‌های اقتصادی پدید آورده است و بنابراین راه‌اندازی یک کسب‌وکار اقتصادی در این فضا نیز نیاز به آگاهی و آموزش لازم دارد. به همین خاطر نیز در وهله اول، یافتن منابع معتبر در زمینه‌های مذکور اساس کار آنها قرار گرفت، به طوری که در حال حاضر بیش از ۳ هزار منبع اطلاعاتی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

 اطلاعات دسته بندی‌شده

تیم تحقیقاتی ‌ای‌مارکتر با صرف وقت فراوان، به دسته‌بندی موضوعی و جغرافیایی منابع اطلاعاتی خود پرداخته و حدود دو سال را صرف بازبینی منابع خود کرده تا بتواند برای اولین‌بار نخستین گزارش خود را به اشتراک بگذارند. بر این اساس می‌توان گفت منابع مطالعاتی و تحقیقاتی که ‌ای‌مارکتر به کاربران خود ارائه می‌دهد، بر پایه اصول صحیح راه‌اندازی و بازاریابی یک کسب‌وکار صورت گرفته و امکان موفقیت شرکت‌هایی که با این تیم تحقیقاتی همکاری می‌کنند، بسیار زیاد است. پس از بازخورد مثبتی که از اولین گزارش ارائه‌شده نصیب ای‌مارکتر شد، موفقیت‌های بعدی آن نیز شکل گرفت و در طول سال‌های بعد به طور سالانه صدها گزارش و هزاران نمودار و مصاحبه و… حاصل تحقیقات این گروه بوده است.

شرکت تحقیقاتی‌ ای‌مارکتر در حال حاضر بیش از هزار شرکت مختلف را در امر راه‌اندازی، بازاریابی، توسعه، فروش و… حمایت می‌کند. طبق نظر بنیان‌گذاران این استارتاپ، مهم نیست کسب‌وکار شما بزرگ باشد یا کوچک، مهم این است که بتوانید به صورتی علمی و دقیق کسب‌وکار خود را در فضای دیجیتال راه‌اندازی کنید و آن را ادامه دهید. موفقیتی که شرکت ای‌مارکتر در طول عمر کوتاه خود به دست آورده، باعث شده در بین بسیاری از شرکت‌های دیجیتال به‌عنوان یک منبع معتبر تحقیقاتی شناخته شود که با شیوه دقیق تجزیه‌وتحلیل خود می‌تواند به موفقیت‌های بیشتر کسب‌وکارهای دیجیتال کمک کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.