با «دفترشما» در ۵ دقیقه صاحب دفترکار شوید

گفت‌وگو با علی دشتی، موسس و مدیرعامل خدمات دفتر کار مجازی «دفتر شما»

2

در ۵‌دقیقه خط تلفن تهران، تلفن گویا، منشی دورکار، فکس و صندوق صوتی بگیرید و با امکانات فوق‌العاده «دفترشما» از هزینه‌های کسب‌وکار خود بکاهید.

در شرایط ناپایدار اقتصادی کشور، معضل اصلی کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، افزایش سرسام‌آور هزینه‌هاست. خصوصا اجاره دفترکار در شهر بزرگی مثل تهران که برای برخی کسب‌وکارها دیگر توجیه منطقی ندارد، اما کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ چگونه بدون دفتر کار می‌توانند در بازار به رقابت بپردازند؟

علی دشتی، موسس و مدیرعامل خدمات دفتر کار مجازی «دفتر شما» ضمن پاسخ به این سوال، از شکل‌گیری ایده «دفتر شما» و کمک آن به اکوسیستم استارتاپی و کارآفرینی کشور می‌گوید.

  •  دفترشما چگونه شکل گرفت؟

سال ۸۳ شرکت را ثبت کردیم. در ابتدای کار چند کسب‌وکار مختلف را راه‌اندازی کردیم. بعضی از آنها موفقیت‌آمیز بوده‌اند و بعضی نیز شکست خوردند و به ما درس‌های ارزشمندی دادند.

بعد از چند پروژه تصمیم گرفتیم یک پروژه درازمدت تعریف کنیم. این تصمیم همزمان شد با تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال شد. آن زمان شرکت‌های زیادی بودند که می‌خواستند دفتر ایران خود را به دفتر امارات یا کشور دیگری وصل کنند تا به نحوی تحریم‌ها را دور بزنند. آنجا بود که بعد از چند تا پروژه به این فکر افتادیم که پروژه دفتر کار مجازی را استارت بزنیم و ایده «دفترشما» شکل گرفت.

از سال ۹۲ شروع به ایجاد زیرساخت سانترال آنلاین و دفتر کار مجازی کردیم. بعد از تحقیق روی مدل‌های موفق خارجی در اواخر سال ۹۲ بود که نسخه اول نرم‌افزار آماده شد و سایت را راه‌اندازی کردیم.

اواخر ۹۴ بود که منابع مورد نیاز را جذب و شروع به توسعه نرم‌افزاری مقیاس‌پذیر و بسیار پیشرفته کردیم و اینگونه شد که اولین نرم‌افزار پیشرفته بومی کشور در حوزه راهکارهای ارتباطی کسب‌وکارها متولد شد.

«دفتر شما»دارای گرید انفورماتیک و در حال حاضر تنها شرکت دانش‌بنیان در حوزه دفتر کار مجازی در ایران است که افتخار عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران را دارد. ما در ابتدا کار خود را با ۳ نفر شروع کردیم و در حال حاضر تعداد اعضای مجموعه ما به ۲۰ نفر رسیده است. «دفترشما» از تیمی استثنایی تشکیل شده که همگی اعضای آن در حوزه کاری خود از بهترین‌ها هستند.

  •  پس از راه‌اندازی پورتال دفترشما به چه تعداد مشتری رسیدید؟

در الکامپ ۹۶ بود که گفتیم هر طور شده باید دمویی از نرم‌افزار را معرفی کنیم. بازخوردهای خیلی خوبی که گرفتیم امیدوارمان کرد که این سرویس می‌تواند رشد خیلی خوبی داشته باشد و همین طور هم شد.

پس ازلانچ پورتال آنلاین «دفترشما» تعداد مشتریانمان تا انتهای سال تقریبا ۳ برابر شد. این روند رشد در سال ۹۷ هم ادامه دارد و تاکنون حدود ۱۰هزار کسب‌وکار کوچک و متوسط از خدمات ما استفاده کرده‌اند.

  •  دفتر کار مجازی «دفتر شما» دقیقا چه کمکی به استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای ایرانی می‌کند؟

در حقیقت تمام کسانی که می‌خواهند وجهه‌ای حرفه‌ای به کسب‌وکار خود بدهند و به هر دلیلی امکان داشتن دفترکار، استخدام منشی و داشتن خط ثابت تهران را ندارند، می‌توانند از خدمات دفتر شما استفاده کنند.

مثلایک استارتاپ تازه‌کار که به‌جای اجاره دفتر و استخدام منشی می‌خواهد سرمایه اندک خود را برای تبلیغات و برندسازی هزینه کند یا حتی یک تولیدکننده صنایع دستی در اصفهان که می‌خواهد بدون واسطه و مستقیم در بازار پایتخت رقابت کند. همچنین در شرایط فعلی بازار ایران، شرکت‌های رو به توسعه و یا قدیمی هم برای کاهش هزینه‌ها رو به استفاده از خدمات دفتر کار مجازی آورده‌اند.

ما بررسی کردیم یکی از دلایلی که کسب‌وکارهای نوپا و … اقدام به اجاره یا خرید دفترکار می‌کنند، تشکیل تیم کاری و تمرکز بر ارتباطات رسمی و کاری خود است. اما معمولا اغلب این کسب‌وکارها مراجعه حضوری ندارند، آنها می‌توانند با استفاده از خدمات پورتال آنلاین «دفتر شما» و بدون دفترکار، هزینه‌های خود را کاهش دهند و فقط به میزان استفاده پرداخت کنند.

«دفتر شما»دارای گرید انفورماتیک و در حال حاضر تنها شرکت دانش‌بنیان در حوزه دفتر کار مجازی در ایران است. ما در ابتدا کار خود را با ۳ نفر شروع کردیم و در حال حاضر تعداد اعضای مجموعه ما به ۲۰ نفر رسیده است

  •   گفتید خط تلفن ثابت تهران در اختیار مشاغل قرار می‌دهید، آیا این خط تلفن مجازی است که به دفتر کار نیاز ندارد؟ و فرق آن با سایر خطوط تلفن ثابت چیست؟

«دفتر شما» یک شماره تلفن مجازی تهران با پیش شماره ۲ در اختیار مشترکان خود می‌گذارد. عملا این خط هیچ تفاوتی با سایر خطوط تلفن ثابت ندارد و برای دریافت تماس‌ها نیازی به اینترنت یا هیچ سخت‌افزار و نرم‌افزاری نیست، اما مزیت آن این است که دیگر به محل فیزیکی یا دفتر کار در تهران نیاز ندارید و هر جای ایران باشید، می‌توانید از خدماتی که روی این خطوط ارائه می‌شود، استفاده کنید.

در واقع شما از امتیاز یک خط تلفن ثابت تهران بهره‌مند شده‌اید اما تماس‌ها را روی شماره موبایل یا هر شماره دلخواه که مایل باشید، دریافت می‌کنید. در حال حاضر دو سرویس تلفن گویا و منشی روی این خطوط ارائه می‌شود.

  •  سرویس تلفن گویای دفترشما چه امکاناتی در اختیار مشترکان می‌گذارد و چه هزینه‌ای دارد؟

در این سرویس، علاوه بر خط تلفن تهران، تمام امکانات یک سانترال حرفه‌ای نظیر پخش پیام خوشامدگویی در ساعات مختلف روز، تعریف منو، داخلی و شماره‌هایی که مایلید تماس‌ها به آنها دایورت شود و همچنین فکس و صندوق صوتی نیز قابل ارائه است.

از طریق پورتال آنلاین «دفتر شما»، گزارش کامل تماس‌ها و دقایق مصرفی به‌صورت آنلاین در دسترس است. هزینه بسته‌های تلفن گویا از ۳۹ هزار تومان در ماه شروع می‌شود و مشترکان براساس میزان تماس می‌توانند بسته مناسب خود را انتخاب و فعال کنند. در این سرویس هزینه دایورت به سراسر کشور برای مشترکان رایگان است.

  •  منشی مجازی چیست؟  آیا منظور شما به‌کارگیری یک منشی دورکار است؟ هزینه این سرویس چقدر است؟

بله. در واقع منشی مجازی اپراتوری حرفه‌ای است و بدون اینکه در محل شما حضور داشته باشد، تمامی تماس‌های کاری شما را براساس دستورالعملی که از طریق پورتال آنلاین به او داده‌اید، مدیریت می‌کند و به شما گزارش می‌دهد یا در صورت لزوم تماس را به شما وصل می‌کند. با این سرویس، شما عملا از استخدام منشی و هزینه‌های حقوق، بیمه و مزایا، اجاره دفتر کار و خریداری تجهیزات اداری بی‌نیاز می‌شوید.

دفترشما اولین شرکت ارائه‌دهنده خدمات منشی مجازی در ایران به شمار می‌رود و شرایطی را فراهم کرده تا هر فرد کارآفرین بتواند با حداقل هزینه یک منشی حرفه‌ای دورکار داشته باشد. به سادگی می‌توانید پس از طی مراحل خرید بسته منشی و انتخاب یک خط تلفن، دستورالعمل پاسخگویی تماس‌های منشی را مشخص کرده تا بدین ترتیب با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مدیریت تماس‌های کاری خود را به اپراتورهای حرفه‌ای واگذار کنید.

بسته‌های منشی از ۶۹ هزار تومان در ماه شروع می‌شود و مشترکان براساس میزان تماس می‌توانند بسته مناسب خود را انتخاب و فعال کنند.

  •  مزیت دفترشما نسبت به سایر رقبا چیست؟

برخلاف اکثر سرویس‌دهنده‌های داخلی که از نرم‌افزارهای آماده استفاده می‌کنند، سرویس دفترشما کاملا طراحی بومی دارد و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است. دریافت و فعال‌سازی سریع سرویس تنها در ۵دقیقه، پنل پیشرفته و تنظیمات آنلاین، گزارش لحظه‌ای تماس‌ها، ورودی و امکان دایورت تماس به صورت نامحدود، امکان خرید بسته براساس نیاز هر مشتری و قابلیت توسعه روزافزون و امکان پاسخگویی به حجم تماس انبوه از جمله مزایای پورتال آنلاین دفترشما نسبت به رقباست.

  •  چگونه می‌شود خدمات دفترشما را آزمایش کرد؟

علاقه‌مندان می‌توانند ۱۵روز خدمات دفترکار مجازی را به‌صورت رایگان آزمایش کنند. با مراجعه به سایت دفترشما به نشانی https://daftareshoma.com می‌توانید در ۵ دقیقه شماره ثابت تهران بگیرید و ۴ رقم آخر شماره تلفن را هم خودتان انتخاب کنید، با جست‌وجو در میان شماره‌ها شانس خود را برای گرفتن شماره رند یا دلخواه امتحان کنید.

2 دیدگاه
  1. علی می‌گوید

    جالب، ممنون.

  2. مینا لشکری می‌گوید

    با سلام .وقت بخیر من پکیج تبلیعاتی دارم میخواستم بدونم این منشی برای من هم مفید هست

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.