بازاریابی محتوا برای حضور در نمایشگاه‌ها

0

بازاریابی محتوا یکی از مهم‌ترین شاخه‌های بازاریابی است که در سالیان اخیر از سوی شرکت‌ها و کسب‌و‌کارها مورد استقبال گسترده قرار گرفته است. اگرچه اهمیت این نوع از بازاریابی بر کسی پوشیده نیست اما در حال حاضر تمرکز شرکت‌ها بیشتر بر تولید محتوای اینترنتی قرار گرفته است؛ حال آنکه تولید محتوا در حیطه‌های مختلفی از جمله بازارهای غیر‌الکترونیک، رویدادها و نمایشگاه‌ها نیز می‌تواند صورت گیرد. معمولا شرکت‌ها در طول سال در نمایشگاه‌های زیادی حضور پیدا کرده و جمعیت قابل توجهی از مخاطبان، صاحبان مشاغل و سرمایه‌گذاران، از محصولات و خدماتشان بازدید می‌کنند. در این مقاله با تمرکز بر بازاریابی محتوا، راهکارهایی درباره تولید محتوا برای نمایشگاه‌ها را به شما ارائه می‌دهیم.

  •  از مدت‌ها قبل به فکر نمایشگاه باشید

شاید لازم باشد برای حضور در نمایشگاه از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی کنید. مثلا از ۵ ماه قبل شروع به تولید محتوا کنید و برای برنامه‌های جانبی رویداد، فراخوان بزنید و یا کلیپ‌های کوتاهی را با محوریت معرفی مزایا و خدمات شرکت منتشر کنید. ۳ ماه قبل از رویداد نیز می‌توانید به تدریج شروع به نوشتن مقالاتی درباره موضوع رویداد یا نمایشگاه کنید و آگاهی مخاطبان را در حوزه مورد نظر افزایش دهید. انتشار ایمیل‌های اطلاع‌رسانی و ارسال خبرنامه‌های موضوعی نیز از این زمان می‌تواند آغاز شود. ۱ ماه قبل از حضور در نمایشگاه باید در شبکه‌های اجتماعی حضور پررنگ‌تری داشته باشید و با استفاده از پست‌های هشتگ‌دار رویداد خود را به همگان بشناسانید.

  •  سوالات مهم را بشناسید و به آنها پاسخ دهید

بسیاری از افراد در رویدادها و نمایشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند تا با جزئیات بیشتری، پاسخ سوالات خود را بیابند. بنابراین شما می‌توانید با دسته‌بندی مخاطبان پیش از برگزاری نمایشگاه، سوالات اصلی آنها را شناسایی کرده و محتوای متناسب با نیاز مخاطبانتان را تولید کنید که علاوه بر پاسخ به دغدغه‌های ذهنی‌شان، آنها را برای کسب اطلاعات دقیق‌تر ترغیب به حضور در نمایشگاه نمایید. زمانی که مخاطبانتان در نمایشگاه حاضر می‌شوند، احتمالا سوال‌هایی درباره نحوه فعالیت شما، نحوه تعامل با مدیران شرکت و همچنین نحوه تعامل تجاری در ذهن دارند که می‌خواهند جواب آنها را از شما بگیرند. بنابراین با مشتریان خود ارتباط چهره به چهره بگیرید و کاتالوگ‌ها را نیز مطابق با نیاز و دغدغه‌‌ آنان تهیه کنید به نحوی که سوالات احتمالی‌شان را پاسخ دهید.

  •  با مشتریان ویژه مصاحبه کنید

در نمایشگاه‌ها ممکن است شخصیت‌های مهمی از غرفه شما بازدید کنند. شما می‌توانید با شخصیت‌های مهم و برخی مشتریان ویژه گفت‌وگو کنید و از مصاحبه‌های آنها در تولید محتواهای آتی استفاده کنید و از پتانسیل افراد سرشناس و محبوب برای افزایش اعتبار برند خود استفاده کنید.

  •  ظرفیت شبکه‌های اجتماعی را دست کم نگیرید

 شما با حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید در عرض مدت کوتاهی هزاران و حتی میلیون‌ها نفر را از حضور خود در نمایشگاه مطلع کنید. توییتر یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی است که مدیران و افراد تاثیرگذار شرکت‌ها در آن حضور دارند. می‌توانید تا قبل از حضور در نمایشگاه اطلاعاتی را درباره برنامه‌های برندتان در آنجا منتشر کنید و بعد از برگزاری رویداد هم بهتر است گزارشی از کارهای صورت‌گرفته را به مخاطبان ارائه دهید. با استفاده از اینستاگرام هم برای به اشتراک‌گذاری گزارش تصویری لحظه به لحظه کمک بگیرید.

  •  از قالب‌های مختلف برای تولید محتوا استفاده کنید

استفاده از ویدئو یکی از جذاب‌ترین و بهترین راه‌های بازاریابی محتواست. تصورتان را از بازاریابی محتوا تنها به مقاله و محتوای متنی محدود نکنید. درصد زیادی از ترافیک اینترنت کاربران در فضای مجازی اختصاص به دیدن ویدئوها دارد. علاوه بر این از ابزارهای گرافیکی مانند اینفوگرافیک‌ها و حتی عکس‌ها و پوسترها نیز می‌توانید برای معرفی و انتقال پیام استفاده کنید. شما می‌توانید یک معرفی کامل از شرکت و خدماتی که ارائه می‌دهید، در قالب مقاله بین مراجعه‌کنندگان منتشر کنید. همچنین در همان مدت زمانی که در نمایشگاه حضور دارید، می‌توانید دنبال‌کنندگان زیادی را برای شبکه‌های اجتماعی خود جمع کنید. استفاده از یک مانیتور و نشان‌دادن ویدئوهایی برای معرفی بیشتر نیز می‌تواند مراجعه‌کنندگان زیادی را به سمت غرفه شما بکشاند.

تهیه و تنظیم از فرامحتوا

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.