باتري به باتري کنيد!

0

اين يکي از کابوس‌هاي هر انساني است که از تلفن همراه زياد استفاده مي‌کند: باتري تلفن شما خيلي کم است و بايد آن را به برق وصل کنيد تا شارژ شود. اما تلفن همراه و دستگاه‌هاي پوشيدني مي‌توانند از قابليت «اشتراک‌گذاري باتري» استفاده کنند و باتري يکديگر را به طور بي‌سيم شارژ کنند. اين راهکار نوآورانه به افراد کمک مي‌کند به آساني تلفن همراه يا گجت‌هاي پوشيدني خود را به‌ويژه براي کارهايي مانند تماس‌هاي تلفني ضروري شارژ کنند.

اختراعي به نام PowerShake به تلفن همراه و دستگاه‌هاي پوشيدني امکان مي‌دهد تا به طور بي‌سيم تلفن يا دستگاه پوشيدني ديگري را شارژ کنند. فناوري‌هاي شارژ بي‌سيم هر روز در حال گسترش هستند اما بسياري از اين ايستگاه‌ها ثابت هستند و براي دستگاه‌هاي نزديک يا در تماس با پوست در نظر گرفته نشده‌اند.

شارژ بي‌سيم شامل حداقل دو سيم‌پيچ است؛ يکي در فرستنده برق و ديگري در گيرنده برق. وقتي جريان الکتريکي از طريق سيم‌پيچ فرستنده برق عبور مي‌کند، ميدان الکترومغناطيسي ايجاد خواهد کرد که مي‌تواند شارژ را به يک سيم‌پيچ ديگر منتقل کند. انتقال برق در فواصل نزديک به بهترين نحو انجام مي‌گيرد. در آزمايش‌هاي انجام‌شده پاورشيک به دستگاه‌هاي کوچک وصل شد، تمام موارد ايمني انتقال بي‌سيم برق رعايت شد و انتقال برق به‌خوبي صورت گرفت. محققان تخمين زده‌اند که حدود ۱۲ ثانيه شارژ مي‌تواند يک دقيقه مکالمه با دستگاه را پوشش دهد، در حالي که ۲ دقيقه شارژ انرژي لازم براي ۴ دقيقه تماشاي ويدئو را تامين مي‌کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.