ارزش یک‌ میلیارد دلاری اپلیکیشن آموزش زبان

دولینگو، پرمصرف‌ترین پلتفرم یادگیری زبان در جهان

0

لوئیس ون آن (Luis von Ahn) و سورین هکر (Severin Hacker) در سال‌ ۲۰۱۱ پلتفرم دولینگو را راه‌اندازی کردند. در آن زمان لوئیس ون آن، ۳۳ ساله بود و سورین هکر ۲۷ سال ‌داشت. این دو متخصص علوم کامپیوتر با راه‌اندازی پلتفرم آموزش زبان خود توانستند بسیاری از مردم دنیا را به یادگیری زبان خارجی تشویق کنند.

در حال حاضر دولینگو، با بیش از ۳۰۰‌میلیون کاربر در سراسر جهان محبوب‌ترین برنامه یادگیری زبان است. این پلتفرم همچنین بیشترین میزان دانلود را در میان برنامه‌های آموزشی دارد. این شرکت به‌تازگی دریافت ۳۰‌میلیون دلار در سری اف سرمایه‌گذاری‌اش را اعلام کرده است.

جذب سرمایه تازه دولینگو در راستای تحقیق و توسعه محصولات، همچنین سرعت‌بخشیدن به رشد و توسعه این استارتاپ صورت گرفته است. ماموریت دولینگو انجام آموزش زبان رایگان و در دسترس همه است. استفاده از پلتفرم دولینگو رایگان است. این اپلیکیشن به‌گونه‌ای طراحی شده که مخاطب احساس می‌کند در حال بازی است. دولینگو دوره‌های جامع آموزش زبان را ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن هم نسخه اندروید و هم نسخه آی‌او‌اس دارد و نسخه وب‌سایتش نیز موجود است.

این شرکت ۱۳۸‌میلیون دلار از سرمایه‌گذارانی چون کپیتال‌جی و آلفابت، سرمایه جذب کرده است. دولینگو اولین استارتاپ تکنولوژی شهر‌ پیتسبورگ است که توانسته به ارزش بالای یک میلیارد دلار برسد. این استارتاپ یونیکورن، اکنون در مرحله اف سرمایه‌گذاری خود است.

لایلا استاردی(Laela Sturdy)، مدیر کپیتال‌جی در خصوص سرمایه‌گذاری ‌روی دولینگو گفت: «تیم دولینگو با سرعت چشمگیری ماموریت خود را انجام می‌دهد. دولینگو نه‌تنها با فراهم‌کردن آموزش رایگان برای جهانیان خوب است، بلکه کسب‌وکارها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. به همین خاطر ما همکاری با تیم دولینگو را ادامه می‌دهیم و از ادامه حمایت از آنها در مراحل بعدی رشد هیجان‌زده هستیم.»

کپیتال‌جی که نام سابق آن گوگل کپیتال است؛ اولین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیری است که در آخر مراحل رشد سرمایه‌گذاری می‌کند. سرمایه این شرکت توسط آلفابت تامین می‌شود. کپیتال‌جی سال‌۲۰۱۳ در سانفرانسیسکو تاسیس شد و تمرکزش بر شرکت‌های فناوری است که در مرحله رشد هستند.

duolingo

با ۳۰‌میلیون زبان‌آموز فعال، دولینگو بیشترین اپلیکیشن دانلود‌شده در سراسر جهان است. این شرکت ماهانه و به صورت تبلیغات ارگانیک یا همان تبلیغات دهان به دهان رشدی سریع داشته است. از آخرین دور سرمایه‌گذاری دولینگو در جولای‌۲۰۱۷، این شرکت توسعه چشمگیری یافته‌است. دولینگو در چند سال گذشته درآمد خود را از طریق عرضه اشتراک پرداختی‌اش افزایش داده‌است.

دولینگو‌پلاس در حال حاضر بهترین اپلیکیشن آموزشی در سراسر جهان است. دولینگو‌پلاس علاوه بر اینکه تبلیغات را حذف کرده، ویژگی‌های دیگری نیز فراهم می‌کند. به طور کلی تمام محتوای آموزشی دولینگو روند رایگان خود را حفظ کرده است.

لوئیس ون آن، مدیر‌عامل و موسس دولینگو به سایت تک‌استارتاپز گفت‌: «ما دولینگو را با هدف آموزش رایگان و دسترسی همه شروع کردیم. بسیار مفتخرم که تجارتی قوی ساختیم.

کپیتال‌جی در طول چند سال گذشته یک شریک با ارزش برای ما بوده‌است و ما مشتاقانه منتظریم تا از این سرمایه‌گذاری برای ادامه رشد خود استفاده کنیم. قصد داریم جایگاه خود را به عنوان پرمصرف‌ترین برنامه‌های یادگیری زبان در سراسر جهان تثبیت کنیم.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.