استفاده از مطبوعات برای کمپین‌های تبلیغاتی

0

مطبوعات همیشه یکی از پرمخاطب‌ترین رسانه‌های جمعی محسوب شده‌اند که حجم گسترده‌ای از مخاطبان جهانی را در اختیار دارند. در این میان کمپین‌های تبلیغاتی به بهترین نحو از این خصیصه مهم مطبوعات استفاده کرده و از نقش آن در ارتباط با مصرف‌کنندگان غافل نشده‌اند. «مارکت‌‌وایرد» (Marketwired) شرکتی تبلیغاتی است که در زمینه به اشتراک‌گذاری و پخش و توزیع مطبوعات در سراسر جهان فعالیت دارد و از این راه، بسیاری از اخبار تبلیغاتی برندهای جهانی را از طریق رسانه‌های سنتی و مدرن اجتماعی به اشتراک می‌گذارد.

  •  توزیع اخبار جهانی، فرایندی تبلیغاتی

مطبوعات ما را در رسیدن به مخاطبان، بیشتر از قبل کمک می‌کند. از طریق اخبار ارائه‌شده در مطبوعات حتی می‌توان با کاربران آینده نیز در ارتباط بود و حضوری ثابت و مداوم را برای یک برند تجاری رقم زد. در این میان استارتاپ مارکت‌‌وایرد یکی از رهبران موفق بازاریابی جهان شناخته شده که به دنبال توزیع اخبار بین‌المللی و ایجاد راه‌حل‌های ارتباطی موثر با مصرف‌کنندگان است. این شرکت از طریق به اشتراک گذاشتن اخبار، پلی ارتباطی میان سازندگان خبر و مصرف‌کنندگان آن محسوب می‌شود که با بیش از ۳۰ سال سابقه، نامی آشنا برای برندهای مشهور جهانی است.

  •  تمرکز بر ایجاد ارتباطات اجتماعی

مارکت‌وایرد شرکتی با محوریت ارتباطات اجتماعی است که در بخش توزیع جهانی مطبوعات فعالیت می‌کند. مایکل ترپین و نیک کوداس این استارتاپ تبلیغاتی را در سال ۱۹۸۳ تاسیس کردند و در حال حاضر مقر اصلی آن در تورنتو واقع شده است.

این صنعت پیشرو، با نظارت بر رسانه‌های اجتماعی و تجزیه‌وتحلیل آن‌ها، برنامه‌های ارتباطی بسیاری در راستای بازاریابی یکپارچه به منظور ایجاد محتوا، بهینه‌سازی، توزیع و اندازه‌گیری راهکارهای تبلیغاتی ارائه می‌دهد؛ به طوری که امروزه در مکالمات روزمره‌ای که در اتاق‌های خبر، سالن‌های کنفرانس شرکت‌های بزرگ، و شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان صورت می‌گیرد، مارکت‌وایرد با کمک به حرکت بازار، تغییر افکار عمومی و تاثیر بر رفتار مصرف‌کننده، نقش مهمی را ایفا می‌کند.

  •  پلی بین سازنده اخبار و مصرف‌کننده آن

مارکت‌وایرد با توزیع اخبار و ارائه راه‌حل‌های ارتباطات اجتماعی، به روند رابطه بین سرمایه‌گذار و بازاریابی حرفه‌ای کمک می‌کند و با استفاده از رسانه‌های جمعی مانند شبکه‌های اجتماعی، اطلاعات تولیدکنندگان را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. به بیان دیگر، این شرکت تبلیغاتی رابط بین سازندگان اخبار و مصرف‌کنندگان آن است و به برندها و تولیدکنندگان معروف کمک می‌کند بهترین اخبار را از محصولات خود به دست مصرف‌کننده برسانند و از طریق شبکه‌های توزیع این شرکت، معرفی کامل و بی‌نقصی از خود ارائه دهند. رسانه‌های اجتماعی و برنامه‌های چندرسانه‌ای ازجمله ابزارهایی هستند که این شرکت برای توزیع اخبار تبلیغاتی از آن‌ها بهره می‌برد و به صورت همزمان در کانال‌های سنتی و اجتماعی فعالیت می‌کند. نکته قابل‌توجه در راهکارهای تبلیغاتی مارکت‌وایرد این مسئله است که این شرکت توانایی شکل دادن و ساختن مفاهیم را از طریق رسانه‌های اجتماعی دارد.

  •  راه‌حل‌های مشتری‌محور

از دیگر راهکارهای مارکت‌وایرد در توزیع اخبار، استفاده از نظرات مشتریان است. از طریق رسانه‌های اجتماعی و میزبانی اتاق‌های خبر و گزارش، این شرکت سعی در مشارکت دادن مشتریان در اخبار تبلیغاتی ارائه‌شده دارد. همکاری با مصرف‌کنندگان از طریق بازخوردی که از اخبار می‌رسد، منجر به ایجاد فضایی رقابتی می‌شود که درنهایت به رشد بازار آن محصول کمک می‌کند؛ همچنین باعث آگاهی از نیازهای جدید مشتریان نسبت به محصولات ارائه‌شده می‌شود. درواقع کمک به مشتریان باعث ایجاد ارتباطی قوی‌تر با آن‌ها می‌شود. این شرکت با تجزیه‌وتحلیل ابزارهایی مانند موتور هوشمند اجتماعی، که با مشتریان در ارتباط است، می‌تواند به بینشی کامل نسبت به جایگاه محصول تبلیغی در بازار برسد و به ایجاد محتواهای تاثیرگذارتر در رابطه با مشتریان نائل شود.

  •  اهداف و خدمات مارکت‌وایرد

با گسترش رسانه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین اهداف شرکت‌های بزرگ ایجاد تعامل با مشتریان از طریق این شبکه‌های اجتماعی گسترده است. رسانه‌های آنلاین مانند وبلاگ‌ها، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی ازجمله ابزارهای کارآمد برای تبلیغات مطبوعات جهانی هستند که با کمک استراتژی‌های توزیع و آزادی در مطبوعات، می‌توان به جذب مصرف‌کننده و توجه عمومی و تاثیرگذاری بیشتر دست‌ یافت. در اشاره به خدمات اصلی مارکت‌وایرد، از این موارد می‌توان نام برد: آزادی مطبوعات آنلاین و توزیع محتوای آن‌ها، خدمات بایگانی و نظارتی، تجزیه‌وتحلیل رسانه‌های اجتماعی، مدیریت محتوای آنلاین و میزبانی اتاق خبر، ارائه ابزار مدیریتی رسانه‌ها، ارائه نرم‌افزار برای ایجاد محتوای مشترک، تحقیقات اجتماعی، توزیع سنتی و اجتماعی و سنجش عملکرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.