چطور کشمکش‌های محیط کار را کنترل کنیم؟

0

محل کار پرتنش، محل کار بی‌حاصلی است. اما نمی‌توان از مخالفت‌ها اجتناب کرد. به همین دلیل از ۶ کارآفرین پرسیدیم: چطور درگیری‌های کاری را حل می‌کنند؟

لورن شالت، مدیر و موسس شرکت لوازم بهداشتی فلکس معتقد است که باید با کشمکش‌ها مواجه شویم.

او می‌گوید: اگر کسی برای شکایت پیش من بیاید، اولین سوالی که از او می‌پرسم این است که آیا به شخص یا اشخاص خاصی اشاره می‌کند؟ اگر پاسخشان منفی بود، آنها را به سرکارشان بازمی‌گردانم. درباره ‌انتظاراتی که روز اول مطرح کرده‌ام، خیلی روراست هستم، همچنین عملکرد کارمندان را براساس رتبه ‌توانمندی آنها در فراهم‌کردن بازخوردهای مثبت، بررسی می‌کنم.

در اولویت قرار‌گرفتن انگیزه‌های این ارزش باعث صلح در محیط کار می‌شود تا جایی که هیچ داستان و شایعه‌ای در محل کار ایجاد نمی‌شود.

آرون کویتکن نظر متفاوتی دارد، موسس و مدیر کی دبلیو تی گلوبال می‌گوید: باید بدانیم کی قطع ارتباط کنیم. او سخنانش را اینگونه ادامه می‌دهد: من این عقیده که در هر داستانی سه جنبه وجود دارد، شما، من و حقیقتی که در میان ما‌ست را تحسین می‌کنم.

رسیدگی به اختلاف در محیط کار و با هم کار کردن برای هدف‌های متقابل، بهترین روش برای کنترل درگیری‌ها و حتی پیدا‌کردن راه‌هایی برای همکاری‌های صادقانه‌تر است. با تمام این حرف‌ها، گاهی امکان حل مسائل وجود ندارد و بعضی وقت‌ها حل نکردن مسئله‌ای بهترین راه‌حل برای همه است.

شرکت آمریکایی کی دبلیو تی گلوبال یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهانی در حوزه ‌‌بازاریابی و ارتباطات است. پاول هدریک بهترین راه کنترل درگیری‌های محیط کار را در بیرون‌بردن و دور‌کردنشان از محل کار می‌داند.

مدیر و موسس شرکت تولیدی کفش تکووس در توضیح نظرش می‌گوید‌: ما خواستار حل سریع اختلاف در محیط کار و مسائل کوچک هستیم. زمانی که مردم در چگونگی نزدیک‌شدن به افراد و تصمیمات تیمی اختلافات ابتدایی دارند، بهترین روش حل این تفاوت‌های جزئی، بیرون‌رفتن از محیط کار برای نوشیدن قهوه است.

بعضی وقت‌ها هماهنگ‌کردن یک دورهمی دوستانه و قرار‌گرفتن در موقعیتی آرام تنها چیزی است که افراد به آن نیاز دارند، همچنین نشانه‌ای از دوراندیشی است.

ریش‌سفید بیاورید

مایکل سربینیس نگاه متفاوتی به کشمکش‌های میان همکاران دارد. او می‌گوید‌: اختلافات را در آغوش بگیر‌، مدیر و موسس بنیاد خدمات درمانی لیگ با خاطره‌ای از دوران کاری خود، از نظرش دفاع می‌کند.

او می‌گوید: بیش از ۲۰ سال با شریکم دن‌لیبو کار می‌کردم، ما عاشق بحث و مجادله با هم هستیم. هر‌ازگاهی این مباحثات به دعوا و کشمکش تبدیل می‌شد، اما ما به‌راحتی و به بهترین شیوه‌ ممکن مشکلاتمان را حل می‌کردیم.

پس گاهی درگیری در محیط کار لازم است. ۲سال قبل وقتی سعی داشتیم موقعیت بیمه درمانی خود را در دنیا بررسی کنیم، شرایط خاصی داشتیم. مجبور به توافق بودیم، ولی زمانی که دیگر قادر به کنار آمدن نبودیم، هر کدام اهداف و شیوه‌های خود را دنبال کردیم. یا باید از فشارها گذشت یا آنها را چون الماس تراشید تا به درخشندگی رسید.

توصیه ‌مدیر تریدشیفت‌، یکی از شرکت‌های آمریکایی در حوزه ‌تجارت شبکه‌ای‌، سودمند نگه‌داشتن درگیری‌ها‌ست. کریستین لنگ دیدگاه مقایسه‌ای خود را اینچنین بیان می‌کند‌: اختلاف‌نظر و درگیری در محیط کار اگر به‌درستی اتفاق بیفتد، نه‌تنها مضر نیست، بلکه سودمند است.

بین کشمکش‌های سالم و ناسالم یک فرق اساسی وجود دارد، اگر مخالفت‌ها باعث بهبودی و پیشرفت پروژه‌ها شود، خیلی هم عالی است. اما اگر باعث به‌هم‌ریختگی و از‌هم‌گسیختگی شود، درگیری ناسالمی است. همانطور که همیشه می‌گوییم «منتقد باش نه مخرب».

الکساندرا فین، یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های حل اختلاف را سرلوحه ‌کار خود قرار داده است. او معتقد است که باید میانجی، یا به قول معروف ریش‌سفیدی برای مذاکره انتخاب شود.

مدیر دیم پروداکتز برای توجیه سخنانش می‌گوید: به دلیل فرایند شبانه‌روزی کار ما، کارمندان می‌توانند ‌هم با مدیر مستقیم خود، هم با مدیر منابع انسانی درباره ‌موضوعات مربوط به کار صحبت کنند.

اما در مواقعی که درگیری‌ها افزایش می‌یابد، گفت‌وگو با فردی که مستقیما به قضیه مربوط نمی‌شود، برای کارمند مفید است. اینکه کارمندی بداند دیگری قصد نابودی او را ندارد، غرور لطمه‌دیده او را راحت‌تر التیام می‌بخشد.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.