آنچه فکر می کنید هستید، آنچه مشتری از شما می بیند!

0

آیا تا به حال پیش آمده که مطمئن باشید همه چیز را درست انجام داده‌اید، اما زمانی که نتایج به دست می‌آید، نتیجه‌ای عکس به دست آورید؟ این بدترین کابوس یک بازاریاب است. پرسونای شما یک ساختار بلوکی از عملیات بازاریابی شماست، اگر آ‌نها به اندازه کافی خوب نباشند، نشان‌دهنده این است که  یک بخش از استراتژی بازاریابی شما دچار مشکل خواهد بود.

به همین دلیل است که ما ۵ روش آسان برای بهبود پرسونا را آموزش می‌دهیم.

پرسونای مخاطب به شما کمک می‌کندکه درک درستی از مشتریان خود داشته باشید.  همچنین کمک می‌کند که محتوا و پیام مناسب‌تر، تولید کنید و با توسعه بهتر محصول، خدمات باکیفیت‌تری نسبت به نیازها، رفتارها و دغدغه‌های گروه‌های مختلف مشتریانتان ارائه دهید.

 ۵ دلیل که نشان می‌دهد پرسونای خریدار به اندازه کافی خوب نیست‌

آنها از تکنوگرافیک اطلاعات کافی ندارند

فروشنده‌ها از اطلاعات جمعیت‌شناختی استفاده کرده‌اند تا مشتریان بالقوه را هدف قرار دهند‌، اما تکنوگرافیک نیز به نسبت علم جدیدی است. تکنوگرافیک ابزاری است که شرکت‌ها برای کار از آن استفاده می‌کنند و شامل همه چیز، از ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی تا پلتفرمی که شرکت برای مدیریت وب‌سایت خود استفاده می‌کند، می‌شود. اما داده‌های تکنوگرافیک فقط یک ابزار یا مجموعه‌ای از ابزارها نیستند بلکه شامل اطلاعات حیاتی در مورد چگونگی بهره‌گیری از اهداف و تکنولوژی‌های خرید شما می‌شود. اگر‌چه اطلاعات جمعیت‌شناختی از قبیل اطلاعات، شغل، جنسیت، تحصیلات و … ضروری است، اما پرسونای خریدار شما بدون اطلاعات تکنوگرافیک کامل نیست.

آنها از یکسری تعصب‌ها ساخته شده‌اند 

فراموش نکنید که همه افراد در مورد محصولات یا نام تجاری شما به همان شیوه‌ای که شما فکر می‎کنید، فکر نمی‌کنند. این تعصب‌ها می‌توانند پرسونای خریدار شما را تحت تأثیر قرار دهد و آنها را بی‌اعتبار کند. اگر مطمئن نیستید که تعصب خودتان بر پرسونای خریدار شما تأثیر گذاشته است یا خیر، سؤال‌های زیر را از خود بپرسید:

آیا من مدرکی برای حمایت از هر ادعایی در رابطه با پرسونای خریدارم، دارم؟ اگر یک مشتری پروفایل خود را بخواند، آیا با آنها موافق است؟

آیا من همیشه به محصولی که می‌خواهم بفروشم، نیاز دارم؟

پرسونا را تنظیم می‌کنید ولی آن را ادامه نمی‌دهید

اگر مدت زمان زیادی را بازاریابی کرده‌اید، به احتمال زیاد شما قبلا پرسونای خود را ایجاد کرده‌اید. شاید آنها مؤثر باشند و شاید هم نباشند اما اگر بیش از ۶ ماه گذشته است، شما باید آنها را دوباره ببینید. پس از ایجاد پرسونا، جلسات تکراری و منظم در تقویم خود ایجاد کنید و آنها را مرور کنید. هرگونه تغییرات مهم در صنعت، شرکت شما، محصولات خود و پیشرفت‌های تکنولوژیکی را دنبال کنید. زمان بررسی، مطمئن شوید که پرسونای شما این تغییرات را منعکس می‌کند. در آخر اینکه، رفتار مشتریان شما همیشه ثابت نیست پس با آنها به صورت ثابت رفتار نکنید.

 شما کافی نیستید!

اگر شما یک شرکت کوچک با یک محصول باشید، پرسونای شما ممکن است برای عملیات بازاریابی به حد لزوم باشد اما در واقع کافی نیست. در چشم‌انداز بازاریابی امروز، مشتریان شما انتظار دارند که تمام ارتباطات بازاریابی، متناسب با خواسته‌ها و نیازهای خاص آنها باشد، این آمار را در نظر بگیرید:

۸۱ درصد از استفاده‌کنندگان برندها دوست دارند تا آنها را بشناسند و درک کنند که چه‌موقع به آنها مراجعه می‌کنند.

۶۳ درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند به محتویاتی که ارزشمندتر، جالب‌تر و مرتبط‌تر است، نظر مثبت‌تری دارند.

آنها دارای عدم انگیزه و متن احساسی هستند

اگر شما از معیارهای کمی برای ایجاد پرسونای خود استفاده کنید، احتمالا عملکرد خوبی نخواهید داشت. به این دلیل که مشتریان و چشم‌انداز شما مردم هستند نه تعداد.

بعضی افراد محصولاتی را از روی هوس خریداری می‌کنند.

بعضی دیگر برای خرج‌کردن پول، یک سال برای مشورت با یک کمیته وقت می‌گذارند. چیزی که سبب خرید یک مشتری می‌شود، ممکن است ‌روی یک مشتری دیگر اثر نگذارد.

تعیین اینکه چه چیزی باعث انگیزه هر یک از خریداران شما برای خرید می‌شود، اطلاعات بسیار مهمی است. بدون آنها شما واقعا نمی‌توانید مشتریان خود را درک کنید.

 کلام آخر 

از مشکلات مشتریان شروع کنید و به آنها بیاموزید چطور مشکلات‌شان را حل کنند. وقتی این کار را می‌کنید، ارتباطی بر مبنای اعتماد ایجاد می‌کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.