آموزش روباتیک در فایلز ۹۸

0

وب‌سایت فایلز ۹۸ یک وب‌سایت آموزشی و پروژه‌محور در زمینه روباتیک (برنامه‌نویسی‌، طراحی و ساخت پیاده‌سازی روبات‌، کار با بورد آردوینو و…) است

استارتاپ فایلز ۹۸ توسط فرید مهدوی بنیانگذاری شده است. او متولد ۷۳ در تهران است و لیسانس نرم‌افزار از دانشگاه آزاد واحد ایلخچی دارد.

«‌من چند سالی است در زمینه روباتیک کار می‌کنم و تیمی در زمینه روبات‌های انسان‌نمای فوتبالیست بزرگسال داریم و الان تنها نماینده ایران در مسابقات جهانی هستیم. ایده راه‌اندازی استارتاپ فایلز ۹۸ حدود چند ماه پیش بعد از مسابقات جهانی کانادا به فکرم رسید تا سایتی در زمینه مباحث تخصصی‌تر روباتیک راه‌اندازی کنم که جامع باشد و همه حوزه‌ها را پوشش دهد. به مرور چند تن از دوستان متخصصی که در این زمینه داشتم هم به تیم اضافه شدند.»

وب‌سایت فایلز ۹۸ یک وب‌سایت آموزشی و پروژه‌محور در زمینه روباتیک (برنامه‌نویسی‌، طراحی و ساخت پیاده‌سازی روبات‌، کار با بورد آردوینو و…) است. در هر آموزش سعی شده ‌یک پروژه عملی پیاده‌سازی شود. قسمتی هم قرار است به‌تازگی به بخش‌های سایت اضافه شود که بخش انجام پروژه‌های روباتیکی است.

برای بعضی از آموزش‌ها نیاز است مبلغ کمی توسط کاربران پرداخت شود و با ثبت‌نام در سایت از امکانات و خدمات استفاده کنند. در سایت بخش‌های مختلفی در نظر گرفته شده است. در بخش پروژه‌ها پروژه‌هایی همچون هوش مصنوعی، پایتون، آردوینو، روباتیک، الکترونیک، سی‌شارپ، سی‌پلاس پلاس و غیره تعریف شده است. تمامی این پروژه‌ها در بخش آموزش، آموزش داده شده است.

کاربران پس از ورود به سایت و ثبت‌نام می‌توانند به بخش‌های آموزش مورد نظر خود مراجعه کنند و پس از آموزش وارد بخش پروژه‌ها شوند. در بخش آموزش ویدئوی آموزشی آن بخش برای دانلود قرار داده شده ‌و توضیحات مربوط به آموزش نیز در دسترس کاربران قرار دارد.

همچنین علاوه بر ویدئوی آموزشی مراحل مختلف آموزش همراه با عکس‌های مرتبط به آن نیز وجود دارد که کاربران قبل از دانلود ویدئو می‌توانند آن را مطالعه کنند. در بخش پروژه‌ها نیز نکات عملی به‌کارگیری آموزش‌های داده‌شده در سایت قرار داده شده ‌که کاربران با آموزش‌هایی که دیده‌اند، می‌توانند دانش خود را به صورت عملی پیاده کنند.

در این بخش هم برای هر آموزشی که داده شده، یک پروژه عملی پیاده‌سازی شده ‌و به صورت ویدئو قابل دسترس کاربران است. همچنین توضیحات مربوط به هر پروژه نیز در صفحه اختصاصی آن به تفصیل توضیح داده شده ‌که کاربران قبل از دانلود فایل‌های ویدئویی می‌توانند آن را مطالعه کنند.

آغاز راه

استارتاپ فایلز۹۸ در تیر ماه ۹۷ کار خود را با سرمایه اولیه حدود ۷۰۰ هزار تومان شروع کرد. از آنجایی که زمان زیادی از تاسیس این استارتاپ نگذشته و استارتاپ نوپایی به حساب می‌آید، تعداد کاربرانی که تا‌کنون ثبت‌نام کرده‌اند حدود ۸۰ نفر هستند ولی آمار بازدید از مطالب سایت نشان می‌دهد تعداد کاربرانی که از سایت استفاده می‌کنند، از تعدادی که ثبت‌نام کرده‌اند بیشتر است.

فرید می‌گوید: «‌هدف اول ما از راه‌اندازی این سایت این است که کاربران رایگان آموزش ببینند ولی از آنجایی که تولید هر مطلب آموزشی هزینه‌بر است، برخی آموزش‌ها را پولی کرده‌ایم، ولی در حال حاضر درآمد چندانی نداریم. برای تبلیغات هم بیشتر از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنیم و به معرفی خود می‌پردازیم.‌»

چالش ها

او می‌گوید در این راه با چالش‌هایی نیز روبه‌رو بوده‌اند: «‌مهم‌ترین چالشی که تا‌کنون با آن روبه‌رو بوده‌ایم، گرانی بیش از اندازه قطعات روباتیکی است که برای آموزش و پروژه‌ها نیاز داریم و اینکه اسپانسری نداریم و تا‌کنون با هزینه شخصی کارها را پیش برده‌ایم.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.