آشنایی با بهترین کارآفرینان مهاجر ۲۰۱۸ کانادا

روهیت و سمرت، دو جوان هندی چطور توانستند با وجود مشکلات مهاجرت، موفق شوند؟

0

شرکت توسعه‌دهنده اپلیکیشن‌ Freshwork Studio که در ویکتوریای کانادا مستقر است، در سال ۲۰۱۴ بنیانگذاری شده. این شرکت را دو مهاجر هندی‌الاصل به نام‌های سمرت و روهیت تاسیس کرده‌اند.

شرکت توسعه‌دهنده اپلیکیشن‌ به نام Freshwork Studio که در ویکتوریای کانادا مستقر است، در سال ۲۰۱۴ بنیانگذاری شده. این شرکت را دو مهاجر هندی‌الاصل به نام‌های سمرت و روهیت تاسیس کرده‌اند.

آنها که کارآفرینان ماهری هستند، در سال ۲۰۱۳ به کانادا مهاجرت کردند تا تحصیلات خود در رشته مدیریت را در دانشگاه ویکتوریا ادامه دهند، اما به‌زودی دریافتند که جایگاهی به عنوان کارآفرین در شهر تشنه فناوری برای آنها نیز وجود دارد. 

حضور در یک محیط جدید و سازگار‌شدن با آن از مشکلات بزرگی است که مهاجران با آن مواجه هستند و این مشکل برای آنان‌که قصد فعالیت به عنوان کارآفرین دارند، به شکلی بزرگ‌تر نمایان می‌شود. درک درست از شرایط کسب‌و‌کار در محیط تازه در کنار همه مشکلات عمومی که کسب‌و‌کارهای نوپا با آن مواجه می‌‌شوند، موفقیت کارآفرینان پس از مهاجرت را ارزشمندتر می‌سازد.

روهیت و سمرت دو کارآفرین جوان هندی که شبکه ارتباطی و حمایت مالی نداشتند، با مشکل سازگاری با فرهنگ کشور میزبان نیز مواجه بودند. آنها تلاش کردند تا به سرعت خود را با محیط جدید تطبیق دهند تا مسیر خود به سوی موفقیت را هموار سازند.

همچنین گروه همکاران خود را توسعه دادند تا به‌خوبی شناخته‌شده و در فهرست برترین تولیدکنندگان اپلیکیشن در مقیاس جهانی قرار گیرند. آنها همچنین موفق شدند که در فهرست ۱۰ شرکت برتر توسعه نرم‌افزار در کانادا جایی برای خودشان دست‌و‌پا کنند. گرچه موفقیت آنها همچنان ادامه داشت و در فوریه سال ۲۰۱۸ عنوان بهترین کارآفرین مهاجر را از پانزدهمین دوره جایزه Small Business BC Awards دریافت کردند.

سمرت در سال ۲۰۱۳ وارد کانادا شد در حالی‌که شیفته فرصت‌های تحصیلی، سیاست‌های مناسب ویزای دانشجویی‌ و سهولت شروع یک کسب‌و‌کار شد‌ و این آغاز یک تندباد در دنیای کسب‌و‌کار ویکتوریا بود. خودش در این‌باره می‌گوید:

من همیشه رویای شروع یک کسب‌و‌کار در حوزه فناوری را داشتم. به سرعت شروع به شبکه‌سازی از طریق رویدادها و ملاقات‌هایی کردم که توسط Viatech برگزار می‌شد، تا بتوانم رویای خودم را بیشتر محک بزنم.

سه تا چهار ماه شبکه‌سازی و دیدار با دیگران برای من لحظه «یافتم» را رقم زد‌ و من به این ترتیب وارد مسیر دستیابی به توان بالقوه و فراوانی برای توسعه اپلیکیشن‌های گوشی هوشمند در کسب‌و‌کارهای نوپا، موسسات غیرانتفاعی، موسسات آموزشی‌ و بخش دولتی شدم.‌.‌.

یقین داشتم که با وجود شریک تجاری‌ام، روهیت، می‌توانیم مهارت‌های خودمان در ساخت برنامه‌های مناسب گوشی هوشمند را ارتقا‌ دهیم تا اینکه در ساخت برنامه‌های بومی برای کسب‌و‌کارها و بخش دولتی تبحر پیدا کنیم.

باتکیه بر آموخته‌هایم از دوره مدیریت و تیزهوشی تجاری در کنار تجربه کار برای ساخت نرم‌افزارهای گوشی هوشمند، شرکت‌مان را تاسیس کردیم. در سال ۲۰۱۴ نقش مدیر ارشد اجرایی را برعهده گرفتم و شروع به کار روی ارتقای سرمایه‌گذاری و گسترش مشارکت کردم.

روهیت و سمرت در روزهای نخست با چالش منحصر‌به‌فردی مواجه بودند و آن اینکه نه‌تنها باید یک کسب‌و‌کار را از هیچ شروع می‌کردند، بلکه باید با مشکلات ناشی از کار در یک کشور جدید هم رو‌به‌رو می‌شدند. با کمک گرفتن از شبکه ارتباطی که در هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر، در هندوستان ایجاد کرده بودند، ترکیب موفقی خلق شد که پشتیبانی شگفت‌انگیزی برای کسب‌و‌کار آنها در ویکتوریا شد. سپس شرکت آنها توسط یک شتاب‌دهنده و یک شرکت سرمایه‌گذار مورد حمایت قرار گرفت.

سمرت در این‌باره می‌گوید

ما در نیمه سال ۲۰۱۴ طرح خود را به این دو شرکت ارائه کردیم و در هر دو شرکت نیز طرح ما زیر نام برنامه کارآفرین مقیم پذیرفته شد. به عنوان بخشی از برنامه، آنها برای ما راهنمایانی را تعیین کردند و فضای کاری در اختیار گذاشتند. به این ترتیب ما با کمک این دو موسسه غیرانتفاعی موفق شدیم کارمان را شروع کرده و با افراد کلیدی برای کارمان آشنا شویم.

در همین فرآیند بود که ما سرمایه‌گذاران، مشتریان‌ و کارکنان خود را یافتیم در حالی‌که فضای کاری مناسب برای توسعه کارمان را نیز در اختیار داشتیم.

شرکت فرش‌ورک به سرعت از یک شرکت با ۲نفر کارمند و ۵۰ هزار دلار درآمد در سال ۲۰۱۵ به شرکتی با ۴۵ کارمند و یک‌میلیون دلار درآمد در سال ۲۰۱۷ تبدیل شد. در حال حاضر دفتر مرکزی آنها در ویکتوریا شامل ۴۵ کارمند است و خدمات فنی تخصصی در مرکز استان را عرضه می‌کند.

سمرت معتقد است که توانایی مشارکت‌کردن با خانه جدید یکی از مهم‌ترین نتایج حاصل از کارآفرینی برای او بوده‌ و وقتی به عقب نگاه می‌کند، از اینکه توانسته شرکت را در ۲ سال تا این اندازه توسعه دهد، هیجان‌زده است.

شرکتی که سمرت و روهیت تاسیس کرده‌اند از امکانات حمایتی فوق‌العاده‌ای که برای استعدادهای جوان فراهم شده، بهره برده است. آنها در قبال راهنمایی‌ها و حمایتی که دریافت کردند، نقش رهبری فضای کسب‌و‌کار در منطقه را برعهده خواهند گرفت، در همین حال موفقیت کسب‌و‌کارها موجب می‌شود که کارکنان آنها رضایت شغلی بیشتری داشته و تنها به دنبال دریافت دستمزد نباشند.

با ادامه مسیر به سمت رشد برای شرکت و استحکام موقعیتش در فضای کسب‌و‌کار، سمرت به دنبال تماس با سایر کارآفرینان و افراد الهام‌بخش است تا از آنها راهنمایی بگیرد و خودش در این‌باره می‌گوید:

نخستین چیزی که می‌توانم به نسل بعدی بگویم اینکه آنچه را موجب می‌شود به هیجان بیایید و نسبت به آن مشتاق هستید، پیدا کنید. لازم است با خودتان صادق باشید و از خودتان بپرسید که آیا آنچه انجام می‌دهم همانی است که می‌توانم انجام دهم یا نه؟ مسئله این است که اگر آنچه را در انجامش خوب هستید و به آن علاقه دارید پیدا کنید، دیگر احساس نمی‌کنید که تنها به یک شغل می‌پردازید.

اگر در درونتان تمایل به کارآفرین‌بودن را حس می‌کنید، به عنوان دومین قدم لازم است که در گردهمایی‌ها شرکت کنید؛ در برنامه‌هایی که سایر کارآفرینان در آنها حضور دارند و رویدادهای دوره‌ای که شرکت‌ها برگزار می‌کنند، حاضر شوید. در آن برنامه‌ها خودتان را معرفی کنید و آماده ملاقات با افراد مختلف باشید.

این همان کاری است که من پس از مهاجرت انجام دادم. من هیچ نوع حالت شرم نسبت به اینکه سراغ افراد مختلف بروم و دست آنها را بفشارم، نداشتم. باید بدانیم که شبکه‌سازی چقدر اهمیت دارد و لازم است که بی‌وقفه این کار را انجام دهید.

سمرت و روهیت در شب برگزاری جشن دریافت جایزه سالانه پانزدهمین دوره Small Business BC موفق به کسب عنوان بهترین کارآفرینان مهاجر هم شدند. این موفقیت  گواه دیگری بر درستی مسیر این دو نفر است. آنها با چنین موفقیتی قادر خواهند بود به مدت یک‌سال به همه خدمات آموزشی این موسسه به صورت رایگان دسترسی داشته باشند. مشارکت در این برنامه ارزش تلاش آنها را ثابت کرد.  این جایزه برنامه‌هایی را در نظر می‌گیرد که واقعا در روش خلاقانه باشند و اهمیت سودمند‌بودن برای اجتماع خود را نشان دهند.

آنها همچنین کسب‌و‌کارهایی را که متعهد به خدمت به ایالت خود باشند و در عرضه به مخاطبان به شکلی متمایز از سایرین باشند، مورد حمایت قرار می‌دهند. این جایزه به کسب‌و‌کارهای نوپا به شکل فوق‌العاده‌ای کمک می‌کند تا نشان تجاری خود را به بازار معرفی و اعتبار کسب کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.