۵ روش همکاری اچ‌آر و آی‌تی

خلق تجربه خوب کارمندان از راه همکاری منابع انسانی و فناوری اطلاعات

0

مدیران منابع انسانی می‌دانند که ارائه تجربیات فوق‌العاده کارمندان در فضای تهی امکان‌پذیر نیست، بلکه این کار نیازمند تلاش مشترک بین شرکت است. همانطور که هلن کلر (Helen Keller) گفت: «به‌تنهایی می‎توانیم کارهای کوچکی را انجام دهیم در حالی که با هم می‎توانیم کارهای بیشتری ‌انجام دهیم.»

چون بدون پشتیبانی و همکاری فناوری اطلاعات، منابع انسانی به‌سادگی نمی‌توانند تعهد دیجیتالی و نسل بعدی منابع انسانی را ارائه دهد؛ به همین دلیل مدیران منابع انسانی سرویس نو، ۵روشی را شناسایی کرده‌اند که لزوم همکاری منابع انسانی و فناوری اطلاعات برای داشتن زندگی کاری بهتر را بیان می‎کند. در این گزارش کارهایی را که شما باید انجام دهید تا تجربه کارمندانتان دچار تحول شود، مرور می‎کنیم.

۱-ساختار جدیدی برای گروه‎های کاری‌تان بسازید

طراحی یک استراتژی کاری موفق نیاز به تغییر فرهنگی در رابطه بین منابع انسانی و فناوری اطلاعات دارد و این تغییر نیازمند مهارت‌های جدید و استعداد است. همچنین سازماندهی گروه‎های کاری به روشی است که اجازه کار و ایده‌ها برای جریان بین گروه‌ها را می‌دهد.

در نتیجه گروه‎کاری هماهنگ‎تری خواهید داشت که قادر به ایجاد تجربیاتی هستند که تاثیر مثبتی بر درک کارکنان از محل کار داشته باشد . به همین دلیل است که سازمان‌ها، مدل‌های تحویل خدمات غیرمتمرکز خود را تحت عملکرد تجربه جهانی برای منابع انسانی، فناوری اطلاعات، حقوق و خدمات دیگر دوباره طراحی می‌کنند.

‌ ۲-در فناوری سرمایه‎گذاری کنید

براساس گزارش گارتنر(Gartner) تا سال ۲۰۲۲، ۷۵درصد از سازمان‌ها به دنبال بهبود تجربه کارمندان با استفاده از گروه‌های منابع انسانی و فناوری اطلاعات خواهند بود‌ که این بدان معناست که منابع انسانی و فناوری اطلاعات در حال حاضر اولویت رو به رشد برای کار با یکدیگر هستند.

همکاری فناوری اطلاعات و منابع انسانی نه‌تنها تضمینی برای تکنولوژی‌های جدید است، بلکه مسائل پیچیده تجاری را دارا بوده و انتظارات کاربران آنها را نیز برآورده می‌کند. به منظور افزایش تجربه‎های خوب کارمندان، سازمان‌ها گروه‎های منابع انسانی جدید را اضافه می‌کنند که به طور منظم با همتایان خود در فناوری اطلاعات ارتباط دارند، به طوری که با هم می‌توانند ‌روی استفاده مجدد و راه‌اندازی نرم‌افزار منابع انسانی، کاربردها و سیستم‌های منابع انسانی تمرکز و فعالیت کنند .

۳-تجربه کاربران را ‌روی یک پلتفرم واحد بهینه‌سازی کنید

تجربه کارمند ‌روی یک پلتفرم کارمند‌محور، جایگزین وب‌سایت‌ها و پست الکترونیکی با خدمات خودکار می‎شود که از طریق یک مرکز خدمات کارکنان به صورت دیجیتالی تحویل داده می‌شد. با ایجاد فروشگاه‌های one-stop که به نیازهای کارمندان متعددی رسیدگی می‌کنند، منابع انسانی و فناوری اطلاعات می‌توانند با یکدیگر کار کنند تا تجربه کارمند را تسهیل کرده و پیچیدگی را حذف کنند.

این مقوله زمانی اتفاق می‎افتد که با فرایندها و سیستم‌های متعدد سر و کار داشته باشد. پلتفرم تجربه دیجیتال به مرکز نیروی کار تبدیل می‌شود و بخش‌هایی مانند منابع انسانی و فناوری اطلاعات را قادر می‌سازد تا تجربه خدماتی سازگار را ارائه کرده و الزامات دپارتمانی و منحصر‌به‌فرد خود را حفظ کنند .

[bs-quote quote=”حتما بخوانید:” style=”style-7″ align=”center” author_name=”چرا کارمندان دل به کار نمی‌دهند؟” author_link=”https://shanbemag.com/?p=16317″][/bs-quote]

۴-تجربه دیجیتالی را طراحی کنید که الهام‌بخش ارتباط و همکاری هستند

تحول در تجربه کارمندان تنها مربوط به کارهای اتوماتیک با فردی نمی‎شود. در مورد شناسایی و تصورات لحظاتی است که کارمندان در سفر ‌هستند که می‎تواند تاثیری بسیار مثبت یا منفی روی کاربر نهایی داشته باشد‌.

در سفر هر کارمندی لحظات اوجی وجود دارد که فرصتی برای یادگیری و بازخورد شغلی کارمندان را فراهم می‎کند. منابع انسانی و فناوری اطلاعات قادر به ایجاد تجربه‌های همکاری با یکدیگرند که الهام‌بخش و پرورش‌دهنده هستند و حس تعلقی را در افراد ایجاد می‎کنند.

۵-بشنوید، طراحی و آزمایش کنید و دوباره کارتان را از سر بگیرید

چیزی که مدیران منابع انسانی درباره خواسته کارمندان فکر می‌کنند، با چیزی که کارکنان واقعا می‌خواهند، تفاوت زیادی دارد. شرکت‌هایی که به دنبال قرار‌دادن مردم در مرکز سازمان خود هستند، از کانال‌های بازخورد برای ایجاد اعتماد و ثبت صدای مشتری استفاده می‎کنند.

آنها با ساخت کانال‌های بازخورد به راحتی نظرات کارمندان را در قسمت‏های مختلف بررسی می‏کنند. گروه‎های منابع انسانی و فناوری اطلاعات با اولویت‌بندی اقداماتی که باید انجام بدهند، تجربه خوب کارمندان را متحول می‏کنند. با این وجود این مسئله در حال حاضر ابتدای راه خود را طی می‎کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.