۱۰ نکته کلیدی برای بهبود تکنیک عکاسی که نمی دانید

0

تکنیک های مهم و کلیدی برای بهبود عکاسی

برای این‌که مخاطب را در تبلیغات تحت تاثیر قرار دهید چه کاری انجام می‌دهید؟ به نظرتان در تبلیغات محصول و خدمات چه چیزی بیشترین اهمیت را دارد؟ برای پاسخ به این سوالات ابتدا باید بگوییم که براساس تحقیقات صورت گرفته مخاطبان در نگاه اول، جذب عکس تبلیغاتی محصول و سپس شعار برند و توضیحات می‌شوند.

آن‌ها پس از این‌که عکس‌های محصول را بررسی می‌کنند به سراغ نظرات ثبت شده و تجربیات دیگران از خرید محصول می‌روند تا تصمیم‌شان برای خرید را قطعی کنند. بنابراین عکاسی تبلیغاتی از محصولات و خدمت مهم‌ترین کاری است که کسب‌وکارها برای جذب مخاطبان می‌بایست انجام دهند. عکاسی تبلیغاتی صنعتی نیاز به تجربه و مهارت در این زمینه دارد و کاری کاملاً تخصصی است. چرا که صاحبان کسب‌و‌کار از طریق این عکس‌ها برندشان را به مخاطبان معرفی خواهند کرد. در ادامه از عکاسی حرفه‌ای تبلیغاتی و تکنیک‌های آن بیشتر خواهیم گفت.

عکاسی تبلیغاتی ویترین نمایش محصول و خدمت

یکی از شاخه‌های مهم خدمات عکاسی که در بازاریابی و تبلیغات تاثیر بسیاری دارد، عکاسی تبلیغاتی است. هدف از این نوع عکاسی، ثبت تصاویر جذاب و تاثیرگذار از محصولات و خدمات برای جلب توجه مخاطب و معرفی برند است.
در نهایت، از عکس‌های تبلیغاتیِ محصولات و خدمات یک برند، برای تبلیغ آن‌ها در سایت، شبکه‌های اجتماعی، کاتالوگ و بروشور و … استفاده می‌شود. این شیوه عکاسی از محصولات یا خدمات، نیاز به عکاس متخصص و حرفه‌ای در این زمینه دارد. چرا که عکاس می‌بایست درک عمیقی از آن‌چه مشتری به دنبال آن است، داشته باشد تا بتواند عکس‌هایی از محصول بگیرد که پیام برند را به درستی منتقل کند و در نهایت منجر به خرید توسط مشتری شود. به همین دلیل است که در بازاریابی و استراتژی‌های مارکتینگ، عکاسی به شیوه تبلیغاتی مهم است و به عنوان ویترین نمایش محصولات شناخته می‌شود.

هنر و کسب‌وکار: راهنمای گام به گام عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی در صنعت تبلیغات حوزه‌ای مهم و تاثیرگذار است که همه‌ی کسب‌وکارها به آن نیاز خواهند داشت. در ادامه برخی از حوزه‌هایی که بیشترین ارتباط را با عکاسی صنعتی تبلیغاتی دارند را بررسی کرده‌ایم:
•    غذا و نوشیدنی: حوزه‌ی غذا و نوشیدنی برای طراحی منو، بنرهای تبلیغاتی و نشان دادن جزئیات مواد غذایی و تزئینات آن‌ها بسیار به عکاسی صنعتی تبلیغاتی نیاز دارند تا مخاطب را تحت تاثیر قرار دهند.
•    مد و پوشاک: شاید بتوان گفت یکی از حوزه‌هایی که بیشترین نیاز به عکاسی تبلیغاتی دارد، مد و پوشاک است. در این صنعت مخاطب نیاز دارد تا محصولات را بر تن مدل ببیند و یا از طریق یک عکس تبلیغاتی هنرمندانه جذب جلوه و نمای طلا و جواهرات شود.
•    تکنولوژی: محصولات دیجیتالی با عکاسی صنعتی به نوعی روح پیدا می‌کنند. عکاس با ثبت جزئیات و زوایای مختلف محصول حسی به مخاطب القا می‌کند که انگار محصول را در دست گرفته‌اند.
•    صنعت: حوزه صنایع در دو بخش به عکاسان تبلیغاتی نیاز دارد. یک بار عکاسی صنعتی از محصول نهایی برای استفاده در تبلیغات و در جای دیگر عکاسی از خط تولید و فرآیند تولید محصولات.
علاوه بر حوزه‌هایی که معرفی شد، کسب‌وکارهای حوزه معماری، خودروسازی، سفر و گردشگری، بلاگرهای شبکه‌های اجتماعی و حتی رویدادهای ورزشی نیز به عکاسان تبلیغاتی برای روند بازاریابی و تبلیغات نیاز دارند.

۱۰ نکته کلیدی برای بهبود تکنیک عکاسی که نمی دانید

تکنیک‌های عکاسی تبلیغاتی حرفه‌ای

پیش‌تر توضیح دادیم که عکاسی تبلیغاتی نیازمند تجربه و تسلط عکاس به عکاسی صنعتی تبلیغاتی است. به این معنی که عکاسی می‌بایست در کنار آشنایی با پرسونای مخاطبِ برند و نیاز مشتری، تکنیک‌های عکاسی از محصولات و خدمات به منظور تبلیغ و جذب مشتری را نیز بداند. این تکنیک‌ها عبارتند از:
۱.    اجتناب از پس زمینه‌های طرح‌دار
در عکاسی تبلیغاتی، عکاس فرصت کمی دارد تا با ثبت تصویر، محصول را معرفی و مشتری را مصمم به خرید کند. بنابراین وجود هرگونه اشیاء اضافی و یا پس زمینه‌های شلوغ و طرح‌دار سبب می‌شود توجه مخاطب از سوژه اصلی به سمت جزئیات کم اهمیت منحرف شود. بنابراین بهترین کار استفاده از زمینه سفید برای عکاسی از کالاها است.

۲.    قبل از عکاسی، محصول را آماده کنید
زمانی که از آماده کردن محصول در خدمات عکاسی صحبت می‌کنیم، منظورمان تمیز و مرتب بودن است. فرض کنید سوژه موردنظر شیرآلات بهداشتی باشد که حالت آیینه‌ای دارند و قبل از عکاسی باید خوب تمیز شوند تا اثر انگشتان دست روی آن‌ها نباشد یا این‌که سوژه عکاسی، پوشاک باشد که نیاز است کاملاً اتو کشیده و بدون چروک و لک باشند.

۳.    از زاویه‌های مختلف محصول، عکاسی کنید
برای این‌که بتوانید کاملاً یک محصول را به مخاطب نشان دهید از زوایای مختلف و در نماهای متفاوت آن را عکاسی کنید. این کار علاوه بر این‌که جزئیات محصول را برای نمایش ثبت می‌کند، سبب می‌شود کارفرما انتخاب‌های زیادی از بین عکس‌های محصولات داشته باشد.

۴.    به رزرولوشن تصویر توجه کنید
برای عکاسی تبلیغاتی علاوه‌بر این‌که باید عکس‌هایی با رزولوشن بالا ثبت شوند، باید در انتخاب عکس نیز، عکس‌هایی که وضوح تصویر بالایی دارند انتخاب شوند تا قدرت درگیر کردن مخاطب و اقناع آن‌ها برای خرید را داشته باشند.

۵.    توجه به روانشناسی رنگ ها
عکاس‌های حرفه‌ای با پیام رنگ‌ها و روانشناسی آن‌ها در ذهن مخاطب آشنا هستند. بنابراین در عکاسی تبلیغی می‌دانند که از چه رنگی در عناصر موجود در پس‌زمینه استفاده کنند تا تاثیر لازم را بر ذهن مخاطب بگذارد و توجه او را جلب نماید.

۶.    نشان دادن لوگوی محصول
در خدمات عکاسی از محصولات، عکاسی از محصول به شکلی که لوگوی برند مشخص باشد، اهمیت دارد. این کار سبب می‌شود تا محصول با تولیدات برندهای دیگر اشتباه گرفته نشود.

تگ عکاسی: خدمات عکاسی از محصول و خدمات برای معرفی برند

۷.    تنظیم گزینه White Balance دوربین
در عکاسی صنعتی تبلیغاتی از محصولات توجه به تنظیم بودن گزینه وایت بالانس اهمیت زیادی دارد. بنابراین دقت کنید که نسبت به نور محیط، وایت بالانس دوربین تنظیم شود.

۸.    گاهی از پایه استفاده کنید
برای عکاسی از برخی محصولات استفاده از پایه، سبب جلوه بیشتر محصول می‌شود. برای مثال در عکاسی از جواهرات، خصوصاً انگشتر بهتر است که برای عکاسی، محصول را بر روی یک سردیس مانکن قرار دهید.

۹.    ابعاد واقعی را نشان دهید
یکی از عوامل تاثیرگذار در تصمیم به خرید برای مشتری این است که ابعاد واقعی محصول را متوجه شود. برای این کار می‌توانید محصول را کنار اجزای دیگری بگذارید تا نسبت به آن اجسام، مخاطبان بتوانند ابعاد محصول را تشخیص دهند.

۱۰.    انتخاب نور طبیعی یا نورپردازی
عکاسی تبلیغاتی از محصولات، هم در نور طبیعی و هم با نورپردازی در آتلیه امکان‌پذیر است. این هنر عکاس است که تصمیم بگیرد یک محصول را با نور طبیعی عکاسی کند و یا برای عکاسی نورپردازی در صحنه انجام دهد.

۱۱.    گزینه ISO دوربین را روی پایین ترین عدد بگذارید
برای این‌که کمترین نویز در تصویر ثبت شود، ISO دوربین را روی کمترین عدد بگذارید و کم‌کم تغییر دهید تا به بهترین تصویر برسید.

۱۲.    عمق میدان
یکی از موضوعات مهم در عکاسی تبلیغاتی عمق میدان در عکاسی است. این‌که عکاس با توجه به انتظارات مشتری، موضوع و هدف عکاسی بتواند عمق میدان تصویر را تغییر دهد اهمیت بسیاری در تاثیرگذاری عکس در دید مخاطب دارد.

۱۳.    از سایه‌ها صحیح استفاده کنید
عدم وجود سایه در تصویر، سبب می‌شود تا وضوح تصویر بالاتر برود اما هیچ ممنوعیتی در استفاده از سایه عکس برای عکس‌های تبلیغاتی وجود ندارد. گاهی وجود سایه محصول در ترکیب‌بندی عکس، باعث زیبایی و تاثیرگذار بیشتر برای عکاسی می‌شود.

۱۴.    ادیت و روتوش مناسب
آخرین مرحله از عکاسی تبلیغاتی مربوط به ادیت و روتوش عکس‌ها است. هرچه در عکاسی به نور مناسب، سایه‌ها و تنظیمات دوربین دقت شود، در نهایت برای این‌که نتیجه کار بی‌نقص باشد به ادیت و روتوش حرفه‌ای نیاز است.

خدمات عکاسی تبلیغاتی حرفه‌ای

از آن‌جایی که عکاسی و تبلیغات رابطه تنگاتنگی دارند، یکی از چالش‌های بزرگ کسب‌وکارها پس از برنامه‌ریزی تبلیغات، پیدا کردن تیم عکاسی حرفه‌ای، خوش‌قول، باکیفیت و از همه مهم‌تر با قیمت مناسب برای خدمات عکاسی است. چالشی زمان‌بر و پراسترس که اگر عکاس تجربه لازم در عکاسی صنعتی را نداشته باشد، تبلیغات نتیجه‌بخش نخواهد بود. از طرفی برای پروژه‌های عکاسی زمان، هزینه و انرژی بسیاری صرف می‌شود و گاهی بدقولی عکاسان برای حضور در پروژه یا تحویل عکس‌ها سبب نارضایتی کارفرمایان می‌شود.

۱۰ نکته کلیدی برای بهبود تکنیک عکاسی که نمی دانید

حالا سوالی که پیش می‌آید این است: راه حل پیدا کردن عکاس حرفه‌ای و خوش‌قول چیست؟ این‌جا، همان‌جایی است که باید اپلیکیشن عکستو را معرفی کرد. عکستو پلتفرم رزرو عکاس و ادیتور است که از طریق اپلیکیشن و سایت آن، در هر شهری که باشید می‌توانید نمونه کارهای عکاسان رو بررسی کنید و براساس بودجه و سلیقه‌تان عکاس تبلیغاتی موردنظرتان را رزرو کنید. با عکستو در سریع‌ترین زمان عکاسان حرفه‌ای در تاریخ و محل موردنظرتان حضور پیدا می‌کنند. کافیست دانلود اپلیکیشن عکاسیِ عکستو را انجام دهید تا کیفیت و تفاوت را حس کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.