گوگل Twitter را می خرد

0

خبرها حکایت از آن دارد که شرکت Alphabet وابسته به گوگل در حال مذاکره برای خرید Twitter است.

به گزارش شنبه مگ:حدود ۲۰% از درآمد کل گوگل از تلفن همراه است و بیشتر آن نیز از تبلیغات نمایش داده شده روی تلفن های Apple حاصل می شود. از سوی دیگر، ۷۵% از درآمد فیس بوک از تلفن همراه است در حالیکه توییتر ۸۹% از درآمد خود را از طریق تلفن همراه به دست می آورد.

توییتر یک دستگاه اجتماعی در زمان واقعی است که در بهار عربی و بسیاری از رویدادهای جهانی نقش مهمی ایفا کرده است. توییتر یک رابط اجتماعی و خبری در زمان واقعی است. به همین دلیل با سایر رقبای خود فرق دارد و مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته است.

در حال حاضر گوگل در نتایج جستجوی تلفن همراه و کامپیوترهای میزی خود از توییت استفاده می کند. اینگونه مشارکت با گوگل باعث می شود توییتر مخاطبین بیشتری در سراسر دنیا داشته باشد. از سوی دیگر، وقتی گوگل سهام توییتر را خریداری کند، راه را برای ورود به محتوای اجتماعی باز خواهد کرد و سپس از نظر زمانی از فیس بوک پیشی خواهد گرفت.

آیا توییتر به اندازه کافی بزرگ نیست که بتواند یک رسانه اجتماعی باشد؟ فیس بوک قطعاً از توییتر بزرگتر است، اما نباید فراموش کرد که توییتر هنوز بیش از ۳۱۵ کاربر دارد که هر روز ۵۰۰ میلیون توییت ارسال می کنند. این مقدار یک موفقیت بزرگ است.

Google+ یک طرح ناموفق بود و گوگل قسمت مربوط به عکس ها را دوباره راه اندازی کرد و نام آن را Google Photos گذاشت. با همکاری گوگل و توییتر این امکان وجود دارد که حساب توییتر به طور خودکار به Google Photos وصل شود و هر تصویری که در توییتر به اشتراک گذاشته می شود، به حساب Google Photos نیز برود. این قابلیت که در زمان واقعی عکس های به اشتراک گذاشته شده از رویدادهای مختلف از ورزش گرفته تا مسائل جغرافیایی و سیاسی به گوگل نیز منتقل شوند، یک مزیت رقابتی برای توییتر خواهد بود.

گوگل اخیراً اعلام کرد که در حال بازسازی شرکت خود است. در حقیقت، این شرکت Alphabet نام دارد. چندین شرکت مختلف تحت نام Alphabet با یکدیگر همکاری می کنند. این ساختار شرکتی جدید امکان می دهد تا شرکت هایی مانند توییتر به گوگل ملحق شوند. قیمت سهام توییتر در این اواخر بسیار کاهش یافته است و خرید آن مقرون به صرفه است. از سوی دیگر، گوگل پول کافی برای خرید توییتر به مبلغ چهار برابر فعلی را دارا است.

اگر گوگل این شرکت را خریداری کند، توییتر بلافاصله با فیس بوک در حوزه رسانه اجتماعی، عکس های اجتماعی، ویدئوهای اجتماعی و پیام رسانی اجتماعی، رقابت خواهد کرد زیرا گوگل در این حوزه ها بسیار فعال و قدرتمند است اما فقط در صورت همکاری شرکتی مانند توییتر می تواند در این حوزه ها با رقبای خود رقابت کند. زیرا توییتر مزیتی دارد که فیس بوک از آن بی بهره است و در نتیجه همکاری این دو شرکت می تواند فیس بوک را از میان رقبا کنار بزند. همانطور که قبلاً گفته شد توییتر خدمات را در زمان واقعی ارائه می دهد. به علاوه این همکاری پلتفرمی را در اختیار گوگل قرار می دهد که موجب می شود درصد بیشتری از درآمد گوگل از تلفن همراه باشد تا فیس بوک. همچنین خدمات پولی گوگل به یک بازار زنده و پر رونق تبدیل خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.