گزارش دورهمی دوستانه شتابدهنده شریف

0

این روزها بیش از هر چیزی ارتباط گرفتن با دنیای اطراف برای ما بیشترین دستاورد را دارد. بزرگ‌ترین فایده این ارتباط‌ها می‌تواند رساندن ظرفیت‌ها به یکدیگر باشد. یک کارمند و شرکت به هم، یک استاد و دانشجو به هم و مواردی از این دست.

 

از آنجا که برای هر تیم نوپا وجود سرمایه لازم است و از طرفی هر فرد سرمایه‌گذار علاقه به افزایش سرمایه‌ی خود را دارد در اکوسیستم کارآفرینی افرادی به عنوان سرمایه‌گذار و افرادی به عنوان سرمایه‌پذیر تعریف می‌شوند. از این رو شبکه‌سازی یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای جذب سرمایه است. چه سرمایه‌ی مادی و چه معنوی.

تیم ستاد اجرایی شتابدهنده شریف یا همان ستاک این مهم را با برگزاری ماهانه دورهمی‌های دوستانه‌ای تحت عنوان «دینرمیتینگ» انجام می‌دهد. در این رویداد که در روزهای سه‌شنبه‌ی آخر هر ماه‌ برگزار می‌شود افرادی به عنوان مهمان از حوزه‌ی های مختلف دعوت می‌شوند. ترکیب مهمانان شامل سرمایه‌گذاران در حوزه‌های آی‌تی و فنی‌مهندسی و همچنین افراد فعال در حوزه‌ی کسب‌وکار و کارآفرینی هستند.

این برنامه که حدودا دوساعت و نیم زمان می‌برد در ابتدا با انتقال تجربه‌ای بین تیم‌های مستقر در شتابدهنده و استارتاپ‌های خارج و موفق شده، صورت می‌گیرد. در ادامه بعد از معرفی مهمانان، مجموعه‌ی حقوقی‌شان و بعضا صحبت کوتاهی در رابطه با اکوسیستم، تیم‌ها ارائه‌ای کوتاه از کار خود خواهند داشت و در نهایت بین مهمانان و اعضای تیم‌ها تعاملاتی صورت می‌گیرد.

در این دورهمی‌ها سعی می‌شود که در طول دوره‌ی شتابدهی٬ تیم‌های مستقر بتوانند با افراد فعال در حوزه‌ی خاص خودشان نیز آشنا شوند. آخرین دورهمی شتابدهنده روز سه‌شنبه مورخ ۶ شهریور ماه برگزار شد و در آن مهمانانی از صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران، شرکت سرمایه‌گذاری داتیس پارس و شرکت پتروآداک نیرو حضور داشتند.

همچنین هم‌بنیان‌گذار دو استارتاپ استودیو بوجیک و بهتا به انتقال تجربه‌ی کار استارتاپی خود پرداختند.

استودیو بوجیک یک رسانه تعاملی است با هدف تلفیق سرگرمی، آموزش و تصمیـم‌گیــری و این نوید را به والـدین می‌دهد که محصولاتی شایسته‌ی کودکان و متناسب با سن آنان ارایه کند.

استارتاپ بهتا یک مجموعه ارائه‌دهنده خدمات و محصولات نوین تصفیه آب و فاضلاب در تمام حوزه‌های تصفیه آب خانگی، تصفیه آب صنعتی، تصفیه آب آزمایشگاهی و نیز مدیریت منابع آبی است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.