کوییز ۲۴ پلتفرمی برای برگزاری آزمون آنلاین

حمیدرضا عابدین از خدمات استارتاپشان در سراسر ایران می گوید

0

– چه نیازی در بازار سبب شد که به فکر راه‌اندازی استارتاپ کوییز۲۴ باشید؟

وجود مسائلی مانند هزینه های بالای محتویات آموزشی اعم از کلاس حضوری،کتاب کمک درسی و …, هزینه رفت و آمد, ترافیک و آلودگی،قطع درختان  و بسیاری از مشکلات معمول سبب شد به فکر راه اندازی استارتاپ کوییز ۲۴ باشیم.

-در حال حاضر در حوزه آموزش انلاین  رقبای بسیاری حضور دارند. در این میان حتی می‌توان رقبای بومی را به حساب آورد. در چنین بازاری مزیت رقابتی کوییز۲۴ نسبت به سایر پلتفرم‌های مشابه چیست؟

اولین و بارزترین مزیت ما در سایت کوییز۲۴، ارائه زیردامنه و سایت اختصاصی می باشد که این امکان  را فراهم می کند تا موسسات و مدارس از امکانات و خدمات سامانه با نام و برند اختصاصی خودشان فعالیت کنند. از زمان کرونا به بعد که کسب درآمد از اینترنت به یک روش رایج درآمد زایی تبدیل شد ما در سایت کوییز ۲۴ این امکان را فراهم آورده ایم که کاربران بتوانند از طریق سایت و به صورت دورکاری درآمد زایی داشته باشند . همچنین پشتیبانی ۱۵ ساعته یکی دیگر از ویژگی های شاخص ما است که این میزان از پشتیبانی را در کسب‌وکار دیگری در این حوزه نمی بینیم

کوییز 24

-از بیزینس مدل  استارتاپ کوییز۲۴ به ما بگویید؟

بیزینس مدل سامانه آنلاین کوئیز۲۴ به ۵ دسته زیردامنه و سایت اختصاصی ، بانک سوالات ، پنل برگزاری آزمون،کلاس آنلاین و پنل تکلیف آنلاین تقسیم می شود .

مخاطبان ما مدارس ،موسسات، دانشگاه ها ، آکادمی ها، دبیران،مشاوران و دانش آموزان هستند که در بانک سوالات به بیش از ۶۵۰ هزار سوال دسترسی دارند و به دو روش خرید اشتراک ماهانه ۱ تا ۱۲ ماه و یا به صورت pay as you go  می باشد. در پنل آزمون آنلاین امکان برگزاری آزمون های تستی و تشریحی آنلاین با استفاده از سوالات شخصی یا بانک سوالات فراهم شده است.در پنل کلاس آنلاین سامانه کوئیز۲۴ هر سه پلتفرم برگزاری کلاس (بیگ بلوباتن،اسکای روم و ادوب کانکت) برای کاربران مهیا شده است. در پنل تکلیف ، کاربران می توانند انواع فایل ها با فرمت های مختلف را به عنوان تکلیف برای مخاطبان خود ارسال کنند و در آخر ارزشیابی و کامنت بگذارند. برای استفاده از پنل آزمون و تکلیف باید بسته نفر برگزاری با توجه به نیاز کاربر خریداری شود و سرویس کلاس های آنلاین به صورت اشتراک ماهانه ارائه می گردد.

-تعداد مجموعه هایی که به شما اعتماد کرده اند چقدرهستند؟

کوییز 24

در حال حاضر تعداد ۳۲۶۳ مدرسه فعال و ۱۱۲۰ موسسه  بر روی پلتفرم ما مشغول استفاده هستند .

-آیا استارتاپ کوییز۲۴ به مخاطبان کمک می‌کند که از خدمات  به صورت  ارزان‌تر استفاده کنند؟ اصلا در این حوزه هدف‌گذاری کرده‌اید؟

صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها، یکی دیگر از مزایای استفاده خدمات به صورت آنلاین است. در واقع، هزینه خدمات آنلاین در مقایسه به هزینه‌‌های آموزش حضوری مثل هزینه خرید جزوه ،رفت و آمد و … بسیار پایین‌تر است ،ما با فراهم آوردن این بستر سعی در کاهش هزینه‌های تمام شده کرده ایم که باعث فراهم‌ شدن  زیرساخت مناسب برای آموزش با هزینه پایین  می شود . همچنین اداره کردن یک موسسه نیازمند نیروهای خدماتی، منشی، کارمندان مختلف و … بود. اما در آموزش آنلاین تمام مدیریت یک موسسه می تواند توسط یک کارمند هم انجام شود. کاهش این هزینه ها تاثیر خود را بر قیمت تمام شده خدمات آنلاین اموزشی گذاشته است. خدمات آموزشی آنلاین با حذف همه این هزینه ها علاوه بر از ارزان تر بودن نسبت به آموزش حضوری ، باعث گسترش عدالت آموزشی و دسترسی همه دانش آموزان سراسر کشور به امکانات آموزشی می شود.

– آیا به سهمی از بازار که انتظار داشتید رسیده‌اید؟ چه چشم‌اندازی را برای خود متصور هستید؟

ما همیشه در نظر داشتیم که بتوانیم سهم زیادی از بازار آموزش آنلاین را از آن خود کنیم و سیستم توسعه را به نحوی پیش ببریم که به آنچه که از بازار مدنظر داریم، برسیم. اهمیت آموزش مجازی در دوران شیوع کرونا بسیار بیشتر نمایان شده است باعث شد که به بهبود و تقویت حوزه آموزش آنلاین بپردازیم.

-مشتریان در کسب‌وکار شما چه جایگاهی دارند؟

مشتری برای ما جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد و دغدغه همیشگی ما این است که مشتریان رضایت کامل داشته باشند. در بخش پشتیبانی برخی از کاربرانی که دچار مشکل فنی می‌شوند، با استفاده از ابزار هایی مانند any desk  موضوع را به صورت موشکافانه بررسی می کنیم و آموزش های لازم به کاربران داده می شود تا بتوانیم رضایت حداکثری آن‌ها را جلب کنیم. همچنین بخش انتقادات و پیشنهادات را اضافه کردیم و همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات سازنده کاربران هستیم که این مورد به صورت روزانه بررسی می شود.

کوییز 24

-تیم شما در ابتدا چند نفره بود؟ در حال حاضر چند نفر هستید؟

ما در شروع کار یک تیم چهار نفره بودیم. آقای توکلیان و من که کارهای اجرایی را انجام می‌دادیم و همکارانمان آقایان تقی پور و نجفی که بخش فنی سایت را به عهده داشتتند. در حال حاضر بعد از گذشت حدود پنج سال، در سایت کوییز۲۴ تعداد ۴۳نفر نیرو مشغول به کار هستند. برنامه ما برای جذب نیرو در مقاطع گوناگون، با توجه به نیازی بوده که احساس می‌کردیم. همواره برای ما جذب نیرویی هدف بوده که خلاق و مستعد باشد و  بتواند به استراتژی‌های کسب‌وکارمان کمک کند.

کوییز 24

-در آینده قرار است چه مزیت‌های دیگری به کوییز۲۴ اضافه شود؟

اولویت اول ما ارائه اپلیکیشن کوئیز۲۴  برای کاربران و اپلیکیشن اختصاصی برای مجموعه ها و موسسات عضو سامانه کوییز۲۴ است.همچنین با توجه به حضوری شدن مدارس در دوران پساکرونا سعی بر ارائه خدمات مورد نیاز کاربران با توجه به شرایط موجود را داریم . از دیگر هدف های سامانه در آینده ای نزدیک،ارائه بانک سوال بومی برای هر موسسه،مدرسه و سازمانی می باشد

در پایان سایت کوییز۲۴ همیشه بر این باور بوده است که در بخش اموزش انلاین  باید با ایده و خلاقانه عمل کند. تلاش ما بر این است که بتوانیم بیشترین بازده را از سرمایه موجود داشته باشیم.با توجه به تحقیقات زیادی که در این حوزه داشته‌ایم نیاز مخاطب را به‌خوبی می‌شناسیم. شاید مثل باقی رقبا سروصدای زیادی نداشته باشیم اما با تلاش های شبانروزی همکارانمان توانسته ایم آقای ازمون آنلاین ایران باشیم .

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.