کاری کنید مشتری‌ها خیانت نکنند!

0

در بین کسب‌و‌کارهای مختلف، آنچه که اهمیت زیادی دارد، وفاداری به برند است. اگر شما بازاریاب یا کارآفرین هستید، باید شهرت برند را در اولویت خود قرار دهید. باید همیشه در نظر داشته باشید که چگونه تصمیمات شما روی طرفداران فعلی و آتی شما از هر جنبه‌ای از کسب‌و‌کار تاثیر می‌گذارند. در اینجا به چهار راهبرد برای کمک به وفاداری به برند می‌پردازیم.

  • استفاده از فناوری برای ایجاد تجربه بهتر مشتری

فناوری ابزار ارزشمندی برای کمک به بهبود رابطه برند با مشتریانش است. وقتی مشتریان اعتماد می‌کنند که شما خدمات منحصر‌به‌فردی را ارائه می‌دهید و نیازهای آنها را برآورده می‌سازید، با کمال میل اطلاعات خود را در اختیار شما قرار می‌دهند. این رابطه بسیار ارزشمند است و به ایجاد اعتماد که هدف نهایی هر برندی است، کمک می‌کند.

شخصی‌سازی داده‌محور می‌تواند درآمد برندها را افزایش دهد. طبق تحقیقات،۸۶ درصد از مصرف‌کنندگان گفته‌اند که شخصی‌سازی نقش مهمی را در تصمیم‌گیری درباره خرید ایفا می‌کنند. به علاوه، ۷۳ درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند ترجیح می‌دهند که با برندهایی کار کنند که از اطلاعات شخصی برای ایجاد تجربه خرید آنها استفاده کنند.

وقتی برندها به مشتریان خود و اطلاعات آنها اعتماد داشته باشند، می‌توانند از پلت‌فرم‌های پروفایل ایجاد شده توسط کاربر مانند autoGraph برای دریافت دیدگاه‌های هوشمندانه و راهکارهای مشتریان استفاده کنند. این پلت‌فرم به مصرف‌کنندگان امکان می‌دهد تا پروفایل خود را ایجاد، ویرایش یا حذف کنند و هر زمان که بخواهند ازآن استفاده نمایند.

در عوض، کاربران همیشه می‌دانند که برای چه ثبت‌نام کرده‌اند و می‌توانند روی فرآیند یا یک رابط کاربری مبتنی بر آیکون کنترل کامل داشته باشند.

با دریافت یک پروفایل برای مصرف‌کنندگان، مجریان به دیدگاه‌های ارزشمندی درباره ارتباطات عاطفی و اولویت‌های افراد دسترسی خواهند داشت. با مشارکت دادن مصرف‌کنندگان با داده‌ها همراه با اولویت‌های آنها، برند شما می‌تواند یک تجربه مشتری بهتری ایجاد کند.

  • شخصی‌سازی پیام با یک سیاست داده انتخابی

چگونه می‌توانید به مخاطب هدف خود دسترسی پیدا کنید؟ از طریق اشتراک‌گذاری اخبار برند. ایجاد یک سیاست انتخابی موجب اعتمادسازی در برند می‌شود و تضمین می‌کند که مصرف‌کنندگان بر اطلاعات به اشتراک گذاشته شده کنترل کامل دارند. داده مصرف‌کننده ابزار بسیار قدرتمندی است اما قدرت زیاد مسئولیت زیاد نیز به همراه دارد.

یک برند می‌تواند به سرعت وفاداری مشتریان خود را با پیام‌های غیرمرتبط (تبلیغات و محتوای غیرمرتبط، پیشنهادهای بی‌معنا) از دست بدهد. مشتریان شما به اینکه چگونه محصولات و خدمات مرتبط را ارائه می‌دهید، اهمیت می‌دهند. آنها می‌خواهند بدانند که شما آنها، نیازها و اولویت‌های آنها را درک می‌کنید.

همیشه از خود بپرسید، «چگونه می‌توانم اطلاعات دقیقی را به مشتری ارائه دهم؟ مشارکت آنها را جلب کنم؟» مصرف‌کنندگان تمایل دارند اطلاعات را با برندهای مورد اعتماد خود به اشتراک بگذارند. مشتریان شما پیام شما را با اشتیاق بیشتری دریافت می‌کنند اگر این پیام مطابق با سلایق آنها شخصی‌سازی شده باشد.

  •  استفاده از رسانه اجتماعی برای نمایش ارزش برند و تقدیر از مشتری

رسانه اجتماعی روش عالی برای ایجاد وفاداری به برند است. تحقیقات نشان داده است که وقتی یک مدیر اجرایی برند حرفی برای گفتن داشته باشد، افراد در رسانه اجتماعی به او گوش می‌دهند. در واقع ۸۱ درصد از پاسخ‌دهندگان در تحقیقات گفته‌اند که وقتی مدیر اجرایی یک شرکت از رسانه اجتماعی استفاده می‌کند، آنها اعتماد بیشتری به شرکت خواهند کرد.

وقتی برندها از مصرف‌کنندگان در رسانه اجتماعی قدردانی می‌کنند، در واقع وفاداری به برند بیشتر می‌شود. پاسخ دادن به یک پیام شخصی یا نظر دادن در یک مطلب رسانه اجتماعی روش فوق‌العاده‌ای برای شخصیت‌سازی یک برند و عمیق کردن رابطه است.

برای مثال، سازمان شما طرفدارانی دارد که به طور مداوم در رسانه اجتماعی شرکت می‌کنند. شما می‌توانید آنها را سورپرایز کنید. یک هدیه ویژه یا به‌روز‌رسانی می‌تواند گزینه خوبی باشد.

وقتی نشان دهید که شرکت به تجربه مشتریان خود در خارج از معاملات کاری اهمیت می‌دهد، این وجه تمایزی بین برند شما و سایر رقبا خواهد شد.

  • فروش شرکت، فروش شما

از مدیران اجرایی داخل سازمان خود استفاده کنید تا برند شرکت خود را نشان دهید. توجه کنید که مدیرعامل یا سایر مدیران اجرایی رابطه نزدیکی با برند شما دارند. این مدیران می‌توانند در شهرت برند شما بسیار مؤثر باشند.

بهتر است بخشی از زمان خود را صرف طرفداران خود در رسانه اجتماعی کنید تا آنها مطالبی را در قسمت مصاحبه شما ارسال کنند.

ایجاد اعتماد و تاکید مجدد بر ماموریت شرکت امری ضروری برای ارتباط با مخاطب هدف شما در رسانه اجتماعی است. ارزش‌های اصلی شرکت برای مصرف‌کننده مهم هستند و طرفداران برند شما را تشویق می‌کند تا ارزش‌های مشابهی داشته باشند.

به علاوه، داشتن یک برند قدرتمند و درآمدزایی از شرایط مهم برای احساس رضایت از یک کسب‌و‌کار است. ارائه و انتشار پیام و ارزش شرکت شما بسیار ضروری است بنابراین هر روز وعده برند خود را بدون ترس اعلام کنید.

مطمئن شوید که مشتریان شما در طول تمام تصمیم‌گیری‌های شرکت اولویت اول شما خواهند بود و در نحوه استفاده از داده‌های آنها کاملا شفاف عمل کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.