کارگاه ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها

0

ارزش‌گذاری هر نوع کسب‌وکاری کمی چالش‌برانگیز است. برای استارتاپ‌های بدون درآمد یا با درآمد اندک که آینده‌‌ مشخصی هم ندارند، این ارزش‌‌‌گذاری دشوارتر هم می‌شود.

کسب‌وکارهای بالغ، مطرح و با درآمد ثابت، به کمک حقایق، آمار موجود و… قابل ارزش‌گذاری هستند اما ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها کار پیچیده‌ای است، زیرا فروش و روند آنها با هیچ نمونه‌ دیگری قابل مقایسه نیست.

ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها بیشتر علم است تا هنر، زیرا داده‌های در دسترس برای بررسی اوضاع بسیار محدودتر است. هریک از انواع سرمایه‌گذاران (سنتی، فرشته، خطرپذیر و مانند آنها) با هدف‌های مختلفی پا به این حوزه می‌گذارند و در نتیجه روش ارزیابی ارزش استارتاپ برای هرکدام از آنها متفاوت است. این نکته هم باعث تغییر در استراتژی سرمایه‌گذاری و در نتیجه تفاوت در روش ارزش‌گذاری می‌شود.

در این کارگاه مهران کرمی، مدیر شتاب‌دهنده سریرلند، دانش و تجربه خود از روند ارزش‌گذاری استارتاپ‌های ایرانی را با شرکت‌کنندگان در میان خواهد گذاشت. در ابتدای کارگاه ‌مفاهیم ارزش‌گذاری و فرآیند آن توضیح داده می‌شود و سپس روش‌های مختلف ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها و ابزارهای آن مطرح خواهند شد.

این رویداد در روز جمعه ۷ دی ماه در پارک علم و فناوری مدرس برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.