چگونه کسب وکار اينترنتي راه اندازي کنيم؟

0

در شرايط اقتصادي امروز مردم هميشه به دنبال راهکارهايي هستند که درآمدي مازاد بر درآمد اصلي خود داشته باشند و به تعريف ديگر شغل دومي داشته باشند، اما هزينه راه‌اندازي يک کار و شغل جديد بيش از آن است که هر کسي بتواند آن را تامين کند و حتي اگر موفق به راه‌اندازي يک کار جديد شود از لحاظ زماني دوباره به مشکل خواهد خورد. پس براي مشکل زمان و هزينه بايد راهکاري پيدا کنيم!

بهترين و کم‌خطر‌ترين راهکار مي‌تواند شروع يک کسب‌وکار اينترنتي باشد. با توجه به پيشرفت فناوري و وسيع شدن دايره استفاده از اينترنت در زندگي روزمره و فرصت‌هاي بي‌شماري که اينترنت در اختيار تمامي کاربران قرار مي‌دهد، امروزه راه‌اندازي يک کسب‌وکار اينترنتي تبديل به شايع‌ترين روش براي کارآفريني شده است؛ پس با ساده‌ترين روش‌ها مي‌توان از اينترنت کسب درآمد کرد و شغلي جديد با موفقيت‌هاي جديد داشت. پس مرحله‌به‌مرحله بايد جلو برويم و به ساده‌ترين شکل به نتيجه برسيم:

براي راه‌اندازي کسب‌وکار اينترنتي چه کارهايي بايد انجام دهيم؟ بايد نيازهاي بازار را بررسي کنيد و يک گروه کاري براي خود انتخاب کنيد به طور مثال سايت فروش نرم‌افزار، سايت فروش لباس، سايت فروش محصولات مجازي و دانلودي، سايت فروش حق اشتراک (ارائه دانسته‌هاي خود به صورت فيلم و ويدئو) و… منظور اين است که هرچقدر بازار محصولات را به بخش‌هاي کوچک‌تري تبديل کنيد هم هزينه کمتري براي شما در بر خواهد داشت و هم اينکه سود کسب‌وکار اينترنتي شما به‌شدت افزايش پيدا مي‌کند. مي‌توانيد کسب‌وکار اينترنتي را به‌عنوان شغل دوم در کنار شغل اصلي خود داشته باشيد و به‌مرور زمان و بعد از اينکه کسب‌وکار اينترنتي شما به نقطه سودآوري رسيد آن را شغل اصلي خود حساب کنيد. براي شروع بايد انگيزه پيدا کنيد و ايمان داشته باشيد که اگر امروز شروع کنيد و با قدرت حرکت کنيد، فردا شما هم موفق خواهيد شد. براي شروع هر کاري بايد تحقيق کرد و از بازخوردهاي آن اطلاع پيدا کرد. با توجه به گسترش اينترنت و اعتمادسازي‌هاي انجام‌شده امروزه مي‌توانيم شاهد کسب‌وکارهاي موفقي باشيم که روزي از يک اتاق کوچک و توسط يک نفر راه‌اندازي شده‌اند. اسم‌هاي زيادي مي‌توان نام برد اما به چند مورد بسنده مي‌کنم: فروشگاه اينترنتي ديجي‌کالا، باميلو، نت‌برگ، آپارات، زوميت و …

ابزارهاي مورد نياز براي ايجاد يک کسب‌وکار اينترنتي

۱. انتخاب نام سايت يا همان دامنه

براي اينکه يک سايت داشته باشيد، بايد يک آدرس و نام مشخص براي آن ثبت کنيد و از آن به‌عنوان نام برند و يا نام کسب‌وکار اينترنتي خود استفاده کنيد. البته بايد به ياد داشته باشيد که نام دامنه شما بايد منحصربه‌فرد باشد و قبلا توسط کسي ثبت نشده باشد.

۲. خريد هاست (فضاي ميزباني سايت شما)

بعد از اينکه براي سايت خود نامي انتخاب کرديد بايد به فکر تهيه يک ‌هاست يا فضا براي نگهداري از اطلاعات خود باشيد. هاست به معني ساده‌تر به جايي گفته مي‌شود که اطلاعات شما اعم از فيلم، صدا، عکس و متن‌ها در آن نگهداري مي‌شود، همانند يک هارد کامپيوتر اما با اين تفاوت که ‌هاست اين امکان را به شما مي‌دهد که در هر نقطه دنيا به آن دسترسي پيدا کنيد. براي تهيه ‌هاست سايت‌ها و شرکت‌هاي زيادي هستند که اين خدمات را ارائه مي‌دهند و با يک جستجو در گوگل به‌سادگي به نتيجه خواهيد رسيد، اما اگر به دنبال راه ساده‌تري هستيد مي‌توانيد از اين سايت براي تهيه‌ هاست استفاده کنيد:

 http://farishtheme.serversetup.ir

۳. راه‌اندازي سايت

بعد از تهيه موارد بالا بايد اقدام به راه‌اندازي يک سايت با توجه به نياز خود کنيد که براي اين کار مي‌توانيد طرح‌هايي را که در ذهن داريد بر روي کاغذ بياوريد و با توجه به ايده خود اقدام به طراحي سايت کنيد. توجه داشته باشيد مهم‌ترين بخش يک کسب‌وکار اينترنتي داشتن يک سايت خلاقانه و کاربرپسند است، پس در اين بخش با وسواس بيشتري عمل کنيد.

براي راه‌اندازي سايت دو راهکار بيشتر نداريد:

 مراجعه به شرکت‌هاي طراحي سايت و هزينه کردن براي طراحي سايت. البته بايد توجه داشته باشيد که هزينه طراحي سايت توسط شرکت‌هاي ارائه‌دهنده اين خدمات متفاوت خواهد بود و با توجه به نيازهاي شما متغير نيز خواهد بود. اين هزينه‌ها رقمي بين يک تا ۵ ميليون تومان و در پروژه‌هاي بزرگ‌تر بيشتر است.

 راه دوم شما را از اين نگراني درخواهد آورد. وقتي ما تصميم به راه‌اندازي کسب‌وکار اينترنتي گرفته‌ايم پس بهترين راه اين است که خود دست‌به‌کار شويم. براي اينکه از هزينه‌هاي سنگين طراحي سايت در امان باشيد مي‌توانيد از مديريت محتوا يا همان سايت‌سازهاي رايگان استفاده کنيد. با کمي تحقيق و تلاش به‌سادگي بدون داشتن هيچ دانش برنامه‌نويسي مي‌توانيد سايت‌هاي بسيار کارآمدي براي خود راه‌اندازي کنيد. البته خوشبختانه تيم‌هاي زيادي در ايران حتي اين کار را ساده‌تر هم کرده‌اند و شما در کمتر از ۵ دقيقه مي‌توانيد با هزينه بسيار ناچيز سايتي کاملا آماده راه‌اندازي کنيد و با ويدئوهاي آموزشي آن را مديريت کنيد. يکي از اين سايت‌ها سايت فريش‌تم (www.farishtheme.ir) است که مي‌توانيد براي شروع يک کسب‌وکار اينترنتي از آن استفاده کنيد.

۴. آماده‌سازي محصول و يا خدمات

پس از انجام کليه امور مذکور، سايتي آماده خواهيد داشت. پس بايد شروع کنيد به قرار دادن محصولات و يا معرفي خدمات. سعي کنيد محصولات و خدماتي را ارائه دهيد که در بين رقيبان متمايز باشد تا از فروش بيشتري برخوردار شود.

۵. بازاريابي اينترنتي

مهم‌ترين اصل در فروش و کسب درآمد از اينترنت ايجاد راهکارهايي براي جلب‌توجه بازديدکنندگان است. اگر سايتي بسيار حرفه‌اي داشته باشيد و پايين‌ترين قيمت و بهترين کيفيت را بين رقباي خود داشته باشيد باز هم فروش نخواهيد داشت، اگر به بازاريابي اينترنتي ايمان نداشته باشيد. دقت داشته باشيد بازاريابي اينترنتي دنيايي از اطلاعات است که با يادگيري هر نکته مي‌توانيد فروش خود را افزايش دهيد. در مقاله‌هاي بعد سعي خواهيم کرد راهکارهاي زيادي براي شروع يک کسب‌وکار اينترنتي براي شما بيان کنيم، پس تا مقاله بعد همراه ما باشيد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.