چگونه ميتوان سرمايه گذاران را شيفته استارتاپ ها کرد؟

0

جذب سرمايه‌گذار، اعم از اينکه سرمايه‌دار باشد يا سرمايه‌گذار، به‌خصوص براي يک استارتاپ کار ساده‌اي نيست. سرمايه‌گذاران معمولا به دنبال ايده‌هايي هستند که دنيا را متحول کنند. تشويق سرمايه‌گذاران به سرمايه‌گذاري روي استارتاپ وقت و حوصله مي‌خواهد. با اين حال شما مي‌توانيد با آماده‌سازي، برنامه‌ريزي، استراتژي و جستجوي مناسب سرمايه‌گذاران را به سوي يک کسب‌وکار کوچک جذب کنيد. قدم اول براي راه‌اندازي يک کسب‌وکار استارتاپ موفق، پيدا کردن يک سرمايه‌گذار است.

 مرحله ۱

پس از بررسي‌هاي مختلف يک برنامه کامل تهيه کنيد. فقط درباره موفقيت ايده خود صحبت نکنيد. تمام اظهارات شما بايد با سند و مدرک همراه باشد. همين‌طور اطلاعاتي درباره رقباي بالقوه و نحوه پيشي گرفتن از سايرين در صنعت مربوطه جمع‌آوري کنيد. اگر با اين روند آشنا نيستيد، يک مشاور کسب‌وکار استخدام کنيد تا در تهيه برنامه کاري به شما کمک کند. داشتن يک برنامه متقاعدکننده و کامل کليد اصلي جذب سرمايه‌گذاران است.

 مرحله ۲

با ساير افراد در جامعه و محله خود در ارتباط باشيد. در رويدادهاي شبکه، امور کسب‌وکار، سمينارها در صنعت مربوطه، و کارهاي مشابه شرکت کنيد. کارت کاري خود را به ديگران بدهيد و با آن‌ها ارتباط برقرار کنيد.

 مرحله ۳

قبل از اينکه به دنبال سرمايه‌گذار بگرديد، قسمت قابل‌ملاحظه‌اي از پول خود را در کسب‌وکار مورد نظر سرمايه‌گذاري کنيد. اگر بعد از اختصاص بخشي از پول خود به کسب‌وکار با يک سرمايه‌گذار روبه‌رو شويد، او ايده شما را بيشتر جدي خواهد گرفت. اين قاعده بازي است: «اگر خود شما تمايلي به سرمايه‌گذاري روي ايده خود نداشته باشيد، نبايد انتظار داشته باشيد که ديگران با سرمايه‌گذاري روي ايده کاري شما ريسک کنند.»

 مرحله ۴

از سرمايه‌گذاران بالقوه بخواهيد به طور حضوري با شما ملاقات کنند. يک ارائه کامپيوتري، ويدئو يا ساير منابع را تهيه کنيد و آن را به سرمايه‌گذاران نشان دهيد و برنامه کاري خود را مطرح کنيد. به سرمايه‌گذاران نشان دهيد که محصول يا خدمات شما چگونه باعث مي‌شود سود سرمايه‌گذاران افزايش يابد. با رعايت اين ۴ مرحله کليدي، مي‌توانيد سرمايه‌گذاران و سرمايه‌داران را به سرمايه‌گذاري در ايده کاري خود ترغيب کنيد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.