چگونه با کمتر از ۵۰۰۰تومان وب‌سایتمان را راه‌اندازی کنیم‌؟!

0

یادداشت محمد حبیبی (بخش اول)  |   چرا یک استارتاپ نیاز به وب‌سایت دارد؟ اول اینکه وب‌سایت ویترین آنلاین محصولات و خدمات شماست. پس در هر زمان و در هر مکان دسترسی کاربران و مردم به محصولات و خدمات شما امکان‌پذیر خواهد شد.

دوم اینکه روزانه میلیون‌ها بازدید از سمت گوگل به وب‌سایت‌ها سرازیر می‌شود، شما می‌توانید بخشی از این بازدید‌ها را به وب‌سایت خود اختصاص دهید و خدمات خود را به‌راحتی به هزاران نفر معرفی کنید.

دلیل سوم هم این است که هرگونه تغییرات و توسعه در محصولات و خدمات‌تان را می‌توانید بدون هزینه معرفی کنید. چهارم، پشتیبانی ۲۴‌ساعته توسط وب‌سایت و رفع سوالات و ابهامات کاربران، باعث رشد شما و به دنبال آن باعث افزایش کسب درآمد خواهد شد. اما مسئله این است که اکثر استارتاپ‌هایی که به‌تازگی شروع به کار کرده‌اند، محدودیت‌های مالی بسیار زیادی دارند، در نتیجه هزینه‌کردهای یک استارتاپ کاملا باید کنترل شود. بنابراین‌ راه‌اندازی وب‌سایت و معرفی خدمات آنلاین برای استارتاپ‌ها تبدیل به معضلی بزرگ شده است.

از مهم‌ترین دلایل دیگر این معضل هم می‌توان به نداشتن نیروی متخصص، سنگین‌بودن هزینه‌های طراحی سایت و زمان‌بر بودن راه‌اندازی سایت اشاره کرد. برای درک بهتر این دلایل لازم است هر یک از معضلات را بررسی کنیم.

  •  نداشتن نیروی متخصص

همه می‌دانیم اکثر نیروهای متخصص در حوزه طراحی سایت و برنامه‌نویسی وقت خالی برای حضور و همکاری در یک استارتاپ را ندارند! یا آنقدر پروژه دارند که دلیلی نمی‌بینند که درآمد مستقیم از طراحی سایت را رها کرده و به یک استارتاپ پر‌ریسک نزدیک شوند. پس یک استارتاپ به‌راحتی نمی‌تواند یک نیروی متخصص و برنامه‌نویس را در جمع خود داشته باشد!

  •  سنگین‌بودن هزینه‌های طراحی سایت

کافی است همین الان موبایلتان را بردارید و با چند شرکت طراحی سایت تماس بگیرید و در مورد طراحی یک وب‌سایت معرفی خدمات استعلام قیمت کنید. قیمت‌هایی خواهید شنید که حتی از کل بودجه استارتاپ شما هم ممکن است بیشتر باشد!

  •  زمان‌بر بودن راه‌اندازی سایت

هر زمانی که می‌خواهید یک پروژه را به طراح سایت واگذار کنید، از بازه زمانی ۱۰ روز تا ۳ ماه فرصت خواهند خواست. یک استارتاپ برای معرفی خدمات خود و احتمالا جذب سرمایه‌گذار نیاز به یک MVP دارد.

حال حساب کنید اگر بد‌قولی درکار نباشد، حداقل از زمانی که شما درخواست طراحی سایت کرده‌اید تا پیاده‌سازی کامل و رفع اشکالات، ممکن است ۲ تا ۳ ماه زمان را در معرفی محصولتان از دست دهید.

  •  راه‌حل چیست‌؟

با بررسی موضوعات بالا، می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که چطور یک وب‌سایت معرفی خدمات با امکانات مناسب با کمتر از ۵۰۰۰ تومان بدون نیاز به متخصص و طراح سایت راه‌اندازی کنید و در ادامه آن را بر اساس نیاز‌های استارتاپی توسعه دهید!

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.