اخبار استارتاپی

چگونه با بهینه‌سازی وب‌سایت، فروش آنلاین خود را افزایش دهیم

چگونه با بهینه‌سازی وب‌سایت، فروش آنلاین خود را افزایش دهیم

وب‌سایت یا فروشگاه آنلاین شما، قدرتمندترین ابزاری است که برای بازگشت سرمایه در اختیار دارید. اما در صورت عدم بهینه‌سازی صحیح سایت، دیگر خبری از این ابزار قدرتمند نیست! با استراتژی‌های مناسب برای بهینه‌سازی وب‌سایت می‌توانید از فروشگاه آنلاین خود به عنوان بهترین منبع با نرخ تبدیل بالا استفاده کنید. در این صورت مشتریان جدید به سمت سایت شما کشیده می‌شوند، ساعت‌ها در فروشگاه شما به جستجو می‌پردازند و در نهایت به مشتریان وفادار و دائمی شما تبدیل می‌شوند. در این مطلب همراه ما باشید تا توضیح دهیم چگونه با بهینه‌سازی وب‌سایت، فروش آنلاین خود را افزایش دهیم؟

بهینه‌سازی صفحات محصول برای موتورهای جستجو

اگر صفحات شما برای نمایش در موتورهای جستجو بهینه‌سازی نشدند، مشتریان زیادی را از دست می‌دهید. در واقع سئوی صفحات محصول سایت به دیده شدن بیش‌تر آن در گوگل کمک می‌کند. البته برای اینکه زودتر در نتایج موتورهای جستجو دیده شوید، می‌توانید از تبلیغات گوگل یا گوگل ادز هم استفاده کنید. برای بهینه‌سازی صفحات محصول، باید ریزترین جزئیات را هم درباره محصول خود بنویسید و از کلمات کلیدی مناسبی استفاده کنید.

بهینه‌سازی صفحات محصول برای موتورهای جستجو

برای سئو کردن صفحات محصول، استفاده از کلمه کلیدی در عنوان، توضیحات محصول، عنوان متا و توضیحات متا ضروری است. به عنوان مثال اگر محصول شما گل رز است، نیازی نیست عنوان محصول را گل‌های قرمز رنگ بنویسید. با نوشتن گل رز در قسمت عنوان محصول به موتور جستجوی گوگل کمک می‌کنید صفحه محصول شما را بهتر شناسایی کند.

بهینه‌سازی سایت برای موبایل

در این سال‌ها، چیزی حدود 8/95 درصد از مردم از موبایل برای جستجو در اینترنت استفاده می‌کنند. پس برای فروش بیش‌تر باید بهینه‌سازی سایت خود را برای موبایل انجام دهید. برای سئو کردن سایت برای تلفن‌های همراه باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

سرعت سایت را افزایش دهید

کاربرانی که با موبایل در اینترنت جستجو می‌کنند، صبر زیادی ندارند. به همین دلیل اگر بالا آمدن سایت شما بیش‌تر از 3 ثانیه طول بکشد، کاربر سایت را ترک می‌کند. در یک سایت فروشگاهی نباید از زمان شروع رندر یا RST (مدت زمانی که طول می‌کشد تا اولین محتوا در سایت) غافل شود. در سایت‌هایی که RST خوبی دارند نسبت به سایت‌های دیگر، فروش 50 درصد افزایش پیدا می‌کند. برای افزایش سرعت سایت، با استفاده از جستجوگر گوگل آن را بررسی کنید و استفاده از یک تم رسپانسیو (واکنش گرا) و یک پلاگین (افزونه) کش را هم در اولویت قرار دهید.

از فیلم‌ها استفاده کنید

طبق آمار به دست آمده، 90 درصد کاربرانی که ویدیوهای درون سایت‌ها را تماشا می‌کنند با موبایل وارد اینترنت شدند. جالب‌تر اینکه 84 درصد از مصرف‌کنندگان بعد از تماشای ویدیو، از آن فروشگاه خرید کردند. شما می‌توانید ویدیوهای محصول یا توضیح و معرفی محصول را در سایت خود قرار دهید.

نمایش نظرات مشتریان قبلی در صفحات وب

یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌های بازاریابی در فروش آنلاین، نمایش نظرات مشتریان قبلی است. نظرات مثبت آن‌ها به اعتمادسازی برند و افزایش فروش شما کمک بزرگی می‌کند. پس بخش نظرات را به صفحات محصول یا بلاگ سایت خود اضافه کنید تا مشتریان نظرات خود را درباره آن بنویسند. همچنین نظرات مشتریان قبلی را که از شما خرید کردند به صفحه اصلی سایت اضافه کنید. حتی می‌توانید برخی از این نظرات را در قالب ویدیو یا پیام‌های صوتی و متنی در شبکه‌های اجتماعی نشر دهید.

بهینه‌سازی UX برای افزایش نرخ تبدیل

طراحی UX به بهترین شکل به کاربر سایت شما کمک می‌کند که خیلی راحت آنچه را که می‌خواهد، به دست بیاورد. در مقابل، طراحی بد UX می‌تواند مشتری را از آنچه می‌خواهد دورتر کند و فرصت فروش را از شما بگیرد. بنابراین خیلی عجیب نیست که طراحی UX یا تجربه کاربری در ارتباط با بهینه‌سازی نرخ تبدیل یا CRO باشد.

بهینه‌سازی UX برای افزایش نرخ تبدیل

CRO نشان می‌دهد که چه مواردی باعث می‌شود مشتری تصمیم به خرید بگیرد یا از خرید خود دست بکشد. با کمک این اطلاعات، داده‌هایی را در اختیار خود دارید که با کمک آن‌ها فرایند خرید را برای مشتریان ساده‌تر و نیازهای آن‌ها را در هر مرحله برآورده می‌کنید. برای مثال با مشاهده تعداد کلیک‌ها روی هر دسته‌بندی و حذف یا بهبود برخی از آن‌ها می‌توانید مسیر خرید مشتریان را کوتاه‌تر کنید.

بهینه‌سازی صفحه پرداخت در سایت

مشتری در آخرین مرحله از فرایند خرید خود وارد صفحه پرداخت فروشگاه شما می‌شود. صفحه پرداخت را به‌گونه‌ای بهینه‌سازی کنید که مشتری در آخرین مرحله از خرید دچار تردید نشود، بلکه خرید را با اطمینان به پایان برساند.

برای مثال مشتری را با هزینه حمل‌ونقل گران قیمت غافلگیر نکنید. پیشنهاد ما این است حمل‌ونقل رایگان برای ارسال سفارشات در نظر بگیرید یا در صورت بالاتر بودن سفارش از مقدار مشخصی، ارسال را رایگان کنید. همچنین گزینه‌های مختلفی مانند واریز مبلغ به‌صورت کارت به کارت یا پرداخت در محل را در کنار پرداخت آنلاین در نظر بگیرید. در آخر مطمئن شوید که مراحل پرداخت برای مشتری خیلی سخت نیست و می‌تواند این کار را به راحتی انجام دهد.

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو یا SEO

علاوه بر بهینه‌سازی هر یک از صفحات سایت برای موتور جستجو، پیشنهاد می‌کنیم سئوی فنی سایت را هم به طور کامل انجام دهید. در این صورت موتور جستجوی گوگل هم زودتر سایت شما را شناسایی می‌کند و آن را به مخاطبانتان نشان می‌دهد. برخی از استراتژی‌هایی که برای سئوی فنی سایت پیشنهاد می‌کنیم، عبارتند از:

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو یا SEO

ساختار سایت را بهبود ببخشید

ساخت سایت مپ از نوع XML برای ایندکس راحت‌تر وبسایت توسط موتورهای جستجو، ضروری است. اما پیش از ساخت این نقشه باید URL صفحات مختلف سایت را بهینه‌سازی کنید. فقط در این صورت می‌توانید یک نقشه خوب از سایت خود ایجاد کنید.

ایندکسینگ و کراولینگ را بهینه‌سازی کنید

مطمئن شوید که بهینه‌سازی را برای موتورهای جستجوی گوگل انجام می‌دهید؛ زیرا فقط در این صورت ربات‌ها می‌توانند با دقت و سرعت بیش‌تری کراولینگ کنند یا اصطلاحا بخزند.

لینک‌های شکسته و محتواهای تکراری را پیدا و اصلاح کنید

با پیدا کردن و اصلاح این صفحات جلوی بررسی آن‌ها توسط موتورهای جستجو را بگیرید. وجود این صفحات در سایت می‌تواند به رتبه شما در SERP (صفحه‌ای که کاربر در نتیجه جستجو خود در گوگل می‌بیند و حاوی لیستی از سایت‌های مختلف است.) آسیب برساند.

از طراحی سازگار با موبایل (موبایل فرندلی) استفاده کنید

عملکرد ضعیف سایت در تلفن‌های همراه می‌تواند روی سئو تاثیر منفی بگذارد. پس مطمئن شوید که سایت شما هم برای کاربران دارای دسکتاپ و هم کاربران دارای تلفن همراه بهینه شده است.

آخرین توصیه برای بهینه‌سازی وب‌سایت

در این مطلب به طور کامل به این سوال پاسخ دادیم که چگونه با بهینه‌سازی وب‌سایت، فروش آنلاین خود را افزایش دهیم؟ شما به عنوان یک صاحب کسب‌وکار هرگز وقت و دانش کافی برای افزایش فروش با بهینه‌سازی سایت ندارید. پس به قول قدیمی‌ها کار را باید به کاردان سپرد. شما می‌توانید با انتخاب بهترین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ از افراد متخصص در حوزه بهینه‌سازی سایت بخواهید که تمام این روش‌ها و جدیدترین روش‌های 2024 را برای افزایش فروش روی سایت شما پیاده کنند. پس منتظر چه هستید؟ فرصت را از دست ندهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال تست نسخه ی آزمایشی سایت شنبه مگ هستیم!

اگر با ایراداتی در رابط کاربری سایت مواجه شدید، آن را به ما اطلاع دهید. از همراهی تون سپاس‌ گذاریم.

در حال تست نسخه ی آزمایشی سایت شنبه مگ هستیم!

اگر با ایراداتی در رابط کاربری سایت مواجه شدید، آن را به ما اطلاع دهید. از همراهی تون سپاس‌ گذاریم.