چرا در تابستان چرخ کارتان خوب نمی‌چرخد؟

0

همین حالا که مشغول خواندن این مطلب هستید، سردرد شما را از ادامه مطالعه بازمی‌دارد؟ دلتان می‌خواهد ساعت روی دور تند کار کند و خیلی زود به خانه بروید و در تاریکی اتاق بخوابید؟ این روزها انرژی‌تان زودتر از قبل ته می‌کشد؟ بعید نیست که دلیل دچار شدنتان به همه این مشکلات،‌گرمای تابستان و کم‌آب شدن بدنتان باشد. پس حتی اگر خواندن این مطلب برایتان سخت است، آن را کنار نگذارید و در ادامه با واقعیت‌هایی که بدنتان را از کم‌آبی نجات می‌دهد، آشنا شوید.

  •  تنها راه خلاص شدن از کم‌آبی، نوشیدن آب است؟

اگر رژیم غذایی‌تان سالم باشد، بعید است بدنتان کم‌آب شود. واقعیت این است که مواد غذایی حدود ۲۰ درصد از نیاز بدنتان به آب را تامین می‌کند و اگر به اندازه کافی میوه، سبزی و غذاهای آبدار مصرف نکنید، احتمالا دچار کم‌آبی می‌شوید. بیش از ۹۰ درصد حجم سبزیجاتی مثل خیار، گل‌کلم و اسفناج از آب تشکیل شده و به همین دلیل با خوردن آن‌ها می‌توانید بدنتان را از خطر کم‌آب شدن نجات دهید. یکی از راه‌های تشخیص نیاز بدنتان به آب، بررسی کردن حال و هوایتان است. اگر بیش از اندازه خسته و گیج هستید و احساس می‌کنید به زودی از هوش می‌روید، یعنی به شدت کم‌آب شده‌اید.

  •  باید هر روز ۸ لیوان آب خورد؟

عددی که برخی از متخصصان برای شمارش لیوان‌های آبی که باید هر روز بنوشید اعلام کرده‌اند، چندان دقیق نیست. میزان آب خالصی که مصرف می‌کنید، بستگی به رژیم غذایی‌تان، آب و هوایی که در آن زندگی می‌کنید و شرایط بدنی‌تان دارد. اگر زیاد عرق می‌کنید، در جای گرمی کار می‌کنید یا اینکه کلیه‌هایتان پرکار هستند، قطعا نسبت به آدم‌های دیگر به میزان بیشتری آب نیاز دارید.یکی از راه‌های تشخیص نیاز بدنتان به آب، رنگ ادرار است. ادرار زردرنگ از نیاز بدنتان به دریافت آب بیشتر خبر می‌دهد.

  •  آب خوردن اشتها را کم می‌کند؟

اگر تنها به‌خاطر کم شدن اشتهایتان بیش از اندازه آب می‌نوشید و کلیه‌هایتان را با دفع آب زیاد فرسوده کرده‌اید، این چند خط را بخوانید. برخلاف تصور شما، مصرف آب خالص باعث کاهش اشتها نمی‌شود؛ چراکه آب خیلی زود از معده شما عبور کرده و از طریق کلیه‌هایتان دفع می‌شود. اگر قبل از غذا یک کاسه سوپ کم‌کالری بخورید، قطعا به کاهش اشتهایتان کمک می‌کنید اما با مصرف آب خالص نمی‌توانید به چنین هدفی برسید.

یکی از راه‌های تشخیص نیاز بدنتان به آب، بررسی سلامت جسم‌تان است. اگر زیاد دچار سردرد می‌شوید، معنایش می‌تواند کمبود آب بدنتان باشد. کم‌آبی یکی از دلایل شایع سردردهای هرروزه است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.