چرا ادوبی کارمندانش را کنترل نمی‌کند؟!

0
  • تلاش بسیار، استراحت کافی

کمپانی ادوبی از اهمیت بسیار زیاد شادی و نشاط باخبر است. به همین علت، شادی به‌عنوان عنصر کلیدی در محور اصلی فرهنگ این شرکت قرار داده شده است. رابطه مستقیمی بین شادی، انگیزه و راندمان بالای کار در کارمندان وجود دارد و این موضوع که شادی تنها صفت مهم یک سازمان موثر و موفق است، ثابت شده است. همچنین پر واضح است که کارمندانی که از کار کردن در شرکت خود لذت می‌برند، تمایل زیادی برای ادامه فعالیت در آن شرکت را در خود احساس می‌کنند. موارد فوق از دلایل انتخاب شادی به‌عنوان هسته اصلی فرهنگ کمپانی ادوبی است.

  •  زندگی به سبک  ادوبی

کمپانی ادوبی از فرهنگ خود به‌عنوان وسیله‌ای برای جذب و استخدام نیروی نخبه استفاده می‌کند. این کمپانی علاقه‌مند است تا با به نمایش قرار دادن کارمندان سلامت و شاد خود، «زندگی به سبک  ادوبی» را به اثبات برساند. این شرکت با انتشار تصاویر محیط کار و شرایط کاری در رسانه‌های گروهی نظیر هشتگ کردن این تصاویر تحت عنوان #AdobeLife در محیط اینستاگرام سعی در تبلیغ برای شرکت خود را دارد. این کار جنبه شخصی کار در این شرکت را به نمایش می‌گذارد. جنبه‌ای که با هدف قرار دادن روحیه افراد، آنان را جذب خود می‌کند.

  •  خلاقیت

زمانی که از کار و روش‌های کار در این شرکت صحبت به‌میان می‌آید، این کمپانی وجود چشم‌انداز نوآوری و خلاقیت در فرهنگ این شرکت را پنهان نمی‌کند. ادوبی می‌داند که پرورش روحیه خلاقیت در کارمندان و ایجاد فضا برای آزمایش و کسب تجربه برای آنان، کلید دستیابی به نیروی کار نوآور و خلاق است. دلایل بسیاری برای اهمیت و ارزش خلاقیت در یک کمپانی وجود دارد. در وهله نخست این عنصر باعث افزایش بهره‌وری در کار می‌شود، به کارمندان اجازه می‌دهد تا با سرعت بیشتری کار کنند و راه‌حل‌های تازه‌ای را برای مشکلات و مسائل پیدا کنند. این کار همچنین باعث دلگرمی افراد و تقویت روحیه آن‌ها نیز می‌شود؛ چراکه خلاق بودن در محل کار بسیار سرگرم‌کننده است و چیزی جذابتر از این موضوع، یعنی سرگرمی در محل کار وجود ندارد.

  •  آزادی و مسئولیت‌پذیری

از بالاترین تکنیک‌های مدیریتی کمپانی  ادوبی، کنترل نکردن است! این شرکت برای همه کارمندان خود این موضوع را روشن کرده است که آنان هیچ‌گاه به‌صورت ذره‌بینی کنترل نخواهند شد.ادوبی آزادی در کار را به افراد خود هدیه می‌دهد و در عوض مسئولیت‌پذیری در کار را از آنان طلب می‌کند. کارمندان این شرکت روزانه با پروژه‌ها و مسائل چالش‌برانگیز متفاوتی روبه‌رو می‌شوند که اداره و کنترل این وضعیت‌ها به عهده خود این افراد قرار داده شده است. اجرا و القای اطمینان به افراد در این شرکت، عامل تفاوت فرهنگ این شرکت با سایر کمپانی‌های بزرگ دنیا شده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.