پیشگیری و درمان با دکتر پلتفرم

Parsley Health؛ یک استارتاپ مراقبتی در روند سلامت

0

ترکیب یافته‌های مدرن پزشکی و فناوری‌های هوشمند، منجر به راه‌اندازی کسب‌وکارهایی نوین در حوزه پزشکی شده است که هر یک به‌نوبه‌خود سعی در ارائه راه‌حل‌های جدیدی در زمینه سلامت افراد دارند و در این میان، خصوصا استفاده از تکنولوژی دیجیتال را در رأس برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

در این میان،Parsley Health یک سیستم مراقبتی پیشرفته به شمار می‌رود که فراتر از درمان حرکت کرده و پیشگیری‌های اولیه را در فرایند بهداشت و درمان در اولویت قرار داده است. این استارتاپ با تمرکز بر درمان علت بیماری به جای درمان علائم آن، تیم پزشکی خود را از میان متخصصان پزشکی، تغدیه، ورزش و روانشناسی انتخاب کرده ‌و یک برنامه مراقبتی و پیشگیرانه را به طور اختصاصی برای هر بیمار تهیه می‌کند.

ایده‌ای که از دل یک مشکل برآمد

Robin Berzin مدیرعامل این استارتاپ، ایده شکل‌گیری آن را کم‌رنگ‌ترشدن مراقبت‌های بهداشتی در دنیای امروز ذکر می‌کند. به زعم وی، ما در طول زندگی با نوع غذا خوردن و شیوه‌های حرکتی که داریم، خودمان را بیمار می‌کنیم و در طول زمان فقط منتظریم تا بیمارتر شویم و در نهایت وقتی به شدت بیمار شدیم، تصمیم می‌گیریم تا به پزشک مراجعه کنیم!

این در حالی است که سبک زندگی اشتباه اکثر افراد، در کنار تغذیه نامناسب، نداشتن فعالیت جسمانی و… آنها را بیمار کرده است و این بیماری به مرور بیشتر نمایان خواهد شد. مدیرعامل این شرکت که خود نیز یک پزشک است، در گام اول، یک مشکل اساسی را در روند درمانی و سلامتی جامعه تشخیص داده و سپس برای حل آن، یک راهکار کاربردی و قانع‌کننده ارائه داده است.

ارائه مراقبت‌های سلامتی و بهداشتی، راه‌حل اصلی این گروه است که از طریق پیشگیری و مراقبت، سلامت افراد را تضمین می‌کند؛ ضمن اینکه در قالب یک پلتفرم، با کاربران خود در ارتباط بوده و شرایط مراقبتی و درمانی آنها را بررسی خواهد کرد.

اصلاح سبک زندگی

این استارتاپ که در حوزه پزشکی فعالیت می‌کند، تجویز دارو برای بیماران را چندان توصیه نمی‌کند، بلکه به مخاطبان خود پیشنهاد می‌دهد که با ثبت‌نام در پلتفرم Parsley، به جای صرف هزینه‌های زیاد برای تهیه داروهای مختلف، یک نسخه اختصاصی برای خودشان داشته باشند که از سوی تیم حرفه‌ای این استارتاپ ارائه می‌شود؛ تیمی که در کنار پزشکان، گروهی از متخصصان تغذیه، مر‌بیان ورزش و روانشناسان را نیز استخدام کرده ‌و می‌تواند یک تجویز مناسب را برای بیماران خود داشته باشد.

مهم‌ترین رویکرد تیم مذکور، در اولویت قرار‌دادن مسئله پیشگیری و کاهش هزینه‌های درمانی و تجویز دارو‌ست. این استارتاپ با معرفی مربیان تغذیه، ورزش، روانشناس و سایر متخصصان رفتارهای مربوط به سبک زندگی، قصد دارد در راستای جلوگیری از مشکلات بهداشتی و درمانی، به بیماران کمک کند و به اصلاح سبک زندگی آنها بپردازد.

متخصصان این کسب‌وکار معتقدند که بسیاری از بیماری‌هایی که گریبانگیر افراد امروزی شده‌اند، ریشه در سبک زندگی آنها دارند، به همین دلیل نیز برخلاف شیوه‌های معمول درمانی، اصلاح شیوه زندگی را در دستور کار خود قرار داده‌اند. به این صورت که از طریق تغییر تغذیه، آموزش فعالیت‌های ورزشی و انجام آزمایش‌های لازم، بیشتر از آنکه به فکر درمان بیماری باشند، به پیشگیری از آن کمک کرده و حفظ سلامت آتی کاربران را مد‌نظر قرار می‌دهند.

تأکید بر کاربردی‌بودن فرایند سلامت

از آنجایی که هدف عمده این کسب‌وکار، ارائه مراقبت‌های بهداشتی به منظور کاهش بیماری‌هاست، توجه به کاربردی‌بودن دستورالعمل‌های مراقبتی یکی از اصول مهم آن است؛ به این معنا که یک فرایند مراقبتی باید قابلیت استفاده داشته باشد و کاربران بتوانند به‌راحتی نکات مورد‌نظر را رعایت کرده و در صورت لزوم، موارد ضروری را تهیه کنند.

بر این اساس، سلامت کاربردی (functional health) پروسه‌ای است که این استارتاپ در روند حمایتی خود از بیماران به اجرا در‌آورده است. این روند شامل خدمات مبتنی بر سلامت بوده و از طریق یک مدل بهداشتی دیجیتال، به منظور هدایت بیماران، انجام می‌شود.

همانگونه که ذکر شد، تنظیم یک برنامه که مختص هر بیمار بوده و بر مبنای اصول بهداشتی، تغذیه، ورزش و مسائل روانی هر فرد تهیه شده است، در دستور کار این کسب‌وکار قرار می‌گیرد. ارائه یک برنامه کاربردی در تلفن‌های همراه که به صورت آنلاین می‌تواند سازوکار مراقبت‌های بهداشتی را برای کاربران امکان‌پذیر کند، یک مزیت کاربردی و در عین حال ساده است که این استارتاپ برای بیماران خود طراحی کرده است.

حفظ سلامتی افراد، در کنار پس‌انداز پول و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، مهم‌ترین ارزش‌هایی هستند که این استارتاپ به مخاطبان خود پیشنهاد می‌کند. Parsley این نوید را به بیماران می‌دهد که تا ۸۶ درصد داروهای تجویزی را کاهش داده و در عین حال یک برنامه پیشگیری مناسب، جهت مراقبت‌های بهداشتی، به آنها ارائه دهد

تهیه طرح مراقبتی برای هر کاربر

پلتفرم Parsley از طریق ارائه یک سازوکار ساده، این امکان را برای کاربران خود فراهم می‌کند که به‌راحتی از آن استفاده کرده و در قالب مراحل زیر با این استارتاپ همکاری کنند:
۱-ایجاد یک بایو سلامت
۲- انتخاب پزشک و تعیین یک قرار ملاقات آنلاین
۳- ملاقات با دکتر مورد نظر
۴- انجام آزمایشات پیشرفته در صورت لزوم
۵- فرایند معالجه

کارکرد قابل توجهی که پس از معاینه اولیه بیمار توسط تیم Parsley انجام می‌گیرد، تهیه یک طرح بهداشتی شخصی برای آن بیمار است که بیمار نیز می‌تواند از طریق برنامه‌ای که در تلفن‌ همراه خود نصب کرده است، مراحل پیشرفت و بهبود خود را در طول این مسیر پیگیری کند. البته تنظیم چنین طرحی نیاز به معاینات دقیق و پیشرفته‌ای دارد که از سوی تیم حرفه‌ای این استارتاپ به اجرا در می‌آیند.

از آنجایی که فرایند استارتاپ Parsley بیشتر از آنکه درمانی باشد، مراقبتی است، ملاقات‌های آنلاین با پزشکان و دریافت مشاوره‌های آنلاین، چندان موجب نگرانی کاربران نخواهد شد و حتی با توجه به اینکه در وقت و هزینه آنها نیز صرفه‌جویی می‌شود، یک گزینه مناسب و قابل قبول به شمار می‌رود که امکان مراقبت‌های بهداشتی آنلاین را برای افراد فراهم کرده و از طریق یک سازوکار ساده، آنها را نسبت به بهداشت و سلامت فردی‌شان آگاه می‌کند.

پشتیبانی گسترده از کاربران

سهولت کاربرد، در دسترس‌بودن پزشکان و ارائه داده‌های باارزش، این استارتاپ را در ردیف کسب‌وکارهایی قرار داده است که قادر به جلب رضایت مشتریان خود هستند. از آنجایی که مسائل مربوط به بهداشت و درمان، نگرانی‌ها و دغدغه‌های خاص خود را دارند، امکان برقراری ارتباط با پزشکان در هر زمان از طریق پورتال MyParsley، از جمله نکات قابل توجه در این پلتفرم به شمار می‌رود که احساس امنیت را به کاربران منتقل خواهد کرد.

همینطور طیف گسترده‌ای از اطلاعات پزشکی که می‌تواند توسط خود بیماران مورد استفاده قرار بگیرد نیز در این پورتال موجود بوده و به احتمال خیلی زیاد، جوابگوی بسیاری از سؤالات و مشکلات احتمالی کاربران است.

ارائه داده‌های ارزشمندی که با سلامت و بهداشت افراد مرتبط هستند، در جلب رضایت کاربران و بالاتر رفتن درجه اطمینان آنها نسبت به استارتاپ مذکور تأثیرگذار است و این مهم نیز به‌درستی از سوی دست‌اندرکاران این کسب‌وکار رعایت شده است.

ارزش افزوده این استارتاپ چیست؟

سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود، این است که چرا باید کاربران دیجیتال، به جای مراجعه حضوری به پزشکی که می‌شناسند و به او اعتماد دارند، یک فرایند آنلاین را جهت پیشگیری از بیماری‌ها و انجام مراقبت‌های بهداشتی خود در پیش بگیرند؟ به بیان دیگر، استارتاپ Parsley چه ارزش افزوده‌ای را پیشنهاد می‌کند که توانایی جلب نظر مخاطبان را دارد؟

حفظ سلامتی افراد، در کنار پس‌انداز پول و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، مهم‌ترین ارزش‌هایی هستند که این استارتاپ به مخاطبان خود پیشنهاد می‌کند. Parsley این نوید را به بیماران می‌دهد که تا ۸۶ درصد داروهای تجویزی را کاهش داده و در عین حال یک برنامه پیشگیری مناسب، جهت مراقبت‌های بهداشتی، به آنها ارائه دهد.

این نکته خصوصا با در نظر گرفتن عوارضی که داروهای تجویزی دارند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، چراکه مطمئنا هر فردی ترجیح می‌دهد که طی یک برنامه منظم که به طور اختصاصی برای او طراحی شده است، یک روند مراقبتی را از طریق تغذیه سالم، ورزش و کاهش استرس داشته باشد تا اینکه برای بیماری‌هایی که گریبانگیرش می‌شوند، داروهای خاصی را مصرف‌ کند.

در واقع آن چیزی که در فرایند مراقبتی این تیم مورد توجه است، درمان علت بیماری است، نه درمان علائم آن؛ به این معنا که تجویز یک دارو می‌تواند در کوتاه‌مدت علائم یک بیماری را کاهش دهد، این در حالی است که برنامه‌ سلامت کاربردی این استارتاپ، رفته‌رفته دلیل اصلی بیماری‌ها را در افراد ضعیف می‌کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.