پنج استراتژی کارآمد برای تعریف درست هشتگ

0

نباید قدرت هشتگ یا برچسب را در تبلیغات دنیای امروز از نظر دور داشت. هشتگ‌ها در همه‌جا هستند؛ از پست‌های تويیتر، فیس‌بوک و اینستاگرام گرفته تا بیلبوردها و تبلیغات تلویزیونی. بنابراین رعایت اصول دقیق انتخاب یک هشتگ، می‌تواند در روند بازاریابی و نتایج آتی آن بسیار تأثیرگذار باشد. نوآوری، متمایز‌بودن و در عین حال متناسب‌بودن محتوای یک هشتگ با مطلب مربوط به آن، از جمله مهم‌ترین اصولی هستند که یک بازاریاب مجازی باید در انتخاب هشتگ، آنها را رعایت کند. حضور گسترده‌ای که رسانه‌های مجازی در زندگی مردم جهان پیدا کرده‌اند، آنها را به ابزاری قدرتمند جهت انجام فعالیت‌های تبلیغاتی تبدیل کرده است، به طوری که امروزه بسیاری از کسب‌وکارهای جهان، از برندهای معروف گرفته تا کسب‌وکارهای کوچک خانوداگی، رسانه‌های اجتماعی را به عنوان یک ابزار قدرتمند، کم‌هزینه و آسان در دسترس خود داشته و طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های بازاریابی خود را از این طریق انجام می‌دهند. در این میان، هر چقدر بیشتر با شیوه‌های اصولی تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی آشنا باشیم، مطمئنا موفقیت چشمگیرتری را در آینده تجربه خواهیم کرد. به همین منظور نیز در این گزارش به روند انتخاب هشتگ و اصول اصلی برای تعیین آن در رسانه‌های اجتماعی می‌پردازیم. بی‌تردید رعایت اصول زیر و آشنایی با نحوه انتخاب صحیح هشتگ، در روند بازاریابی تأثیر مثبتی خواهد داشت:

  •   نرم‌افزارهای کمکی را فراموش نکنید

استفاده از نرم‌افزارهایی چون Hashtagify برای انتخاب و تعیین هشتگ‌های مورد نظر شما بسیار مهم است. از طریق این برنامه می‌توانید به سایر صفحاتی که هشتگ‌هایی مشابه را به کار گرفته‌اند، دسترسی پیدا کرده و با توجه به بازخورد و موفقیتی که آنها از هشتگ مذکور داشته‌اند، به تعیین مرز برای برچسب‌های مورد نظر خود بپردازید. از طریق این نرم‌افزار امکان توسعه، اصلاح و پیشرفت هشتگ فراهم شده و شما می‌توانید با پرداخت هزینه بسیار کمی در قبال این سیستم، برنامه‌ریزی‌های بلندمدت خود را در زمینه تعیین و انتخاب هشتگ دنبال کنید.

  •   از کاربران موفق، الگو بردارید

با ردیابی هشتگ‌های مشابه‌ با برچسب‌های مورد نظر، به صفحات کاربرانی در رسانه‌های اجتماعی راهبری می‌شوید که درجه تأثیرگذاری آنها بر مخاطبان بیشتر بوده و در نتیجه فالورهای بیشتری را گرد خود دارند. با بررسی و مطالعه روند موفقیت این افراد نیز می‌توانید درس‌های مهمی از نحوه کارکرد آنها در فضای مجازی به دست بیاورید. بنابراین بعد از یافتن هشتگ‌های مشابه، باید صفحاتی را در رسانه‌های مجازی دنبال کنید که با داشتن هشتگ‌های مشابه با آنچه مد‌نظر شماست، موفقیت زیادی پیدا کرده‌اند و از طریق بررسی نحوه عملکرد این افراد، سعی در یادگیری بیشتر و عمیق‌تر بازاریابی اینترنتی داشته باشید.

  •   یک گپ تويیتری را هشتگ کنید

از جمله راهکارهای موفقی که رسانه‌های مجازی امروزی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند، تشکیل اتاق‌های گفت‌وگوست، به این معنا که با توجه به موضوعات مورد نظرتان می‌توانید با هشتگ‌کردن موضوع مذکور، افرادی را که به صفحه شما سر می‌زنند، در جلسه گفت‌وگوی مورد نظر دعوت کرده و نظرها و پیشنهادهای آنها را در مورد موضوع مذکور بشنوید. ضمن اینکه در صورت پربار بودن جلسه گپ، می‌توان تا چندین هفته آن را برگزار کرد و این بدان معناست که هشتگ مربوط به این جلسه نیز تا هفته‌ها دیده خواهد شد.

  •   هشتگ‌های خود را به‌روز کنید

یافتن موضوعات جدید و مرتبط با فعالیت‌های تبلیغاتی شما، باید با انتخاب هشتگ‌های مورد نظرتان نیز همزمان شود؛ به این معنا که سعی کنید به طور مداوم با انتخاب‌ هشتگ‌های خاص و جذاب، مخاطبان بیشتری را به سوی خود جلب کنید؛ البته توجه داشته باشید که تغییر مدام هشتگ‌ها به این معنا نیست که عناوینی نامربوط به موضوع را به مطلب خود برچسب کنید، بلکه هشتگ جدید باید کاملا در راستای موضوع و اهداف تبلیغاتی شما انتخاب شده باشد.

  •  دیوار نمایش داشته باشید

در صفحات اجتماعی مانند تويیتر ‌یا اینستاگرام این قابلیت برای کاربران وجود دارد که یک صفحه نمایش ترتیب داده و بسیاری از مطالب، تصاویر و یا ویدئوهای مورد نظر خود را ‌‌روی دیوار مذکور نصب کنند؛ انتخاب یک دیوار نمایش در صفحات مذکور، طیف گسترده‌ای از انتخاب‌های متفاوت برای هشتگ را در اختیار شما قرار داده و شما می‌توانید با توجه به ترکیب دیوار نمایش مذکور، هشتگ‌های جدیدتر و در عین‌حال به‌روزتر و متفاوت‌تری را انتخاب کنید؛ به بیان بهتر، یک ترکیب از مطالب و تصاویر متعدد، باعث بالا‌رفتن دایره انتخاب هشتگ شده و در نتیجه ابزار قدرتمند‌تری جهت ارائه هشتگ‌های جدید در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.