يک فروشگاه کوچک لوازم التحرير چگونه تبليغ مي کند؟

0

یک کسب‌وکار کوچک در دهکده‌ای دور نیز راهکارهای فروش مخصوص به خود را می‌طلبد که در صورت رعایت آن‌ها، موفقیت بیشتری نصیب فروشنده خواهد شد.

طبيعي است تبليغات برند معتبري مانند استدلر در سطح جهاني اتفاق مي‌افتد و کمپين‌هاي تبليغاتي آن با همکاري تيم‌هاي مجرب و توانمندي به ارائه آگهي‌هاي خود مي‌پردازند، اما اگر شما يک مغازه کوچک فروش لوازم‌التحرير داريد نيز بايد بتوانيد تبليغاتي موثر براي جلب رضايت مشتري خود داشته باشيد. بنابراين تبليغات تنها براي برندهاي بزرگ نيست؛ بلکه حتي داشتن يک کسب‌وکار کوچک در دهکده‌اي دور نيز راهکارهاي فروش مخصوص به خود را مي‌طلبد که در صورت رعايت آن‌ها، موفقيت بيشتري نصيب فروشنده خواهد شد. از آنجايي که انواع مختلف کسب‌وکار استراتژي‌هاي تبليغاتي خاص خود را دارد، داشتن يک فروشگاه کوچک لوازم‌التحرير نيز راهکارهاي مخصوص به خود را دارد که با رعايت آن‌ها مي‌توان فروشي موفق و مقرون‌به‌صرفه را تجربه کرد. نکته قابل‌توجه اين است که در خرده‌فروشي‌ها راهکارهاي موثر فروش بيشتر مشتري‌محور هستند، به اين معنا که يک کسب‌وکار کوچک در درجه نخست بايد کيفيت محصولات خود را به مشتري ثابت کند و از اين طريق مشتريان مخصوص به خود را جلب کند.

ارائه انگيزه‌هاي مختلف براي مشتري

در نظر گرفتن تخفيف‌هاي روزانه و يا هفتگي در فروش مي‌تواند ازجمله مشوق‌هاي مهم در خريد مشتري باشد. اين استراتژي حتي مي‌تواند يک غافلگيري يک‌ساعته براي مشتريان باشد که به‌صورت غيرمنتظره‌اي با يک تخفيف مناسب روبه‌رو مي‌شوند. همچنين دادن بسته‌هاي کم‌هزينه‌تر به‌صورت رايگان به مشتري نيز مي‌تواند در جلب رضايت او موثر واقع شود. به اين صورت که شما مداد و يا خط‌کش کوچکي را به‌عنوان هديه به مشتري خود مي‌دهيد. از سوي ديگر ارائه اين اهرم‌هاي تشويقي براي مشتريان باعث مي‌شود فروشگاه کوچک شما در ذهن آن‌ها باقي بماند و در موقعيت‌هاي مختلف، ديگران را به سوي کسب‌وکار شما دعوت کنند.

 

گسترش روش‌هاي تبليغاتي

يکي ديگر از راهکارهاي مهم براي آگهي محصولات و معرفي فروشگاه مي‌تواند از راه تغيير روش‌هاي مرسوم آگهي صورت بگيرد. به طور مثال به جاي دادن آگهي‌هاي سياه‌وسفيد مي‌توانيد از تصويرهاي رنگي براي معرفي کسب‌وکار خود استفاده کنيد که باعث جلب نظر مشتريان مي‌شود. همچنين انواع نشريات عمومي،آگهي‌نامه‌ها، انواع مجلات و… که در اماکن عمومي به چشم مي‌خورند و مورد مراجعه روزانه مردم هستند نيز مي‌توانند ازجمله قسمت‌هايي باشند که قابليت درج آگهي براي کسب‌وکار شما را دارند.

 

از مشتري بخواهيد فرم نظرسنجي را پر کند

يکي از استراتژي‌هاي موثر در پيشرفت کسب‌وکارها، آگاهي از رضايت‌مندي مشتريان است که بلااستثنا در همه کسب‌وکارهاي بزرگ و کوچک مفيد واقع مي‌شود. تهيه يک فرم ارزشيابي براي محصولات کار چندان سختي نيست، مي‌توانيد از مشتريان خود بخواهيد قبل از خروج از فروشگاه، فرم مذکور را پر کنند تا شما بتوانيد درجه رضايت‌مندي مشتريان خود را تخمين بزنيد. همچنين مي‌توانيد براي فروشگاه خود يک وب‌سايت طراحي کنيد و درجه رضايت‌مندي مشتريان را از طريق مراجعه به اين وب‌سايت و پر کردن فرم‌هاي ارزشيابي بسنجيد.

 

ارتباط با مشتري

يکي از رازهاي ماندگاري کسب‌وکارهاي موفق، ارتباط مداومي است که با مشتري برقرار مي‌کنند. يک استراتژي ساده براي اين کار، ايجاد گفتگو با مشتري است که به شما کمک مي‌کند بازخوردهاي مثبت و يا منفي آن‌ها را دريافت کنيد. اگرچه اين کار در وهله اول شايد زمان‌بر به نظر برسد، اما هر لحظه‌اي که شما براي ارتباط با مشتريان صرف مي‌کنيد، باعث تبديل شدن آن‌ها به يک خريدار ثابت مي‌شود. همچنين از طريق شبکه‌هاي اجتماعي نيز مي‌توانيد با مشتريان خود در ارتباط باشيد، با ساختن يک وبلاگ و معرفي محصولات جديدي که به فروشگاه آورده‌ايد، نيز مي‌توانيد به صورتي دوستانه با مشتريان خود در ارتباط باشيد و حتي گفتگويي آنلاين نيز با آن‌ها ترتيب دهيد. هرچقدر در ارتباط با مشتري و نزديک شدن به او موفق‌تر باشيد، موفقيت کسب‌وکار شما و آينده آن بيشتر تضمين خواهد شد، چراکه مشتري ديگر به‌عنوان يک خريدار به فروشگاه شما نمي‌آيد، بلکه دوستي است که در ضمن خريد به دوست خود سر مي‌زند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.