ونکوور، تورنتو و واترلو سه شهر استارتاپی

0

طبق گزارش استارتاپ‌ژنوم که اکوسیستم‌های استارتاپی در سراسر دنیا را هر چند سال یک‌بار رتبه‌بندی می‌کند، در حال حاضر ونکوور اولین مرکز استارتاپی در کاناداست. ونکوور، که رتبه ۱۵ام را در دنیا کسب کرده است، از تورنتو و واترلو که هر دو در ۲۰ شهر استارتاپی برتر هستند، جلوتر است و شهر مونترئال نیز بعد از تمام این شهرها قرار گرفته است. جای تعجب نیست که سیلیکون‌ولی در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن نیویورک، بوستون، چین و غیره هستند. در آخرین شاخص در سال ۲۰۱۵ تورنتو از ونکوور جلوتر بود. در کل، حوزه استارتاپی کانادا به ویژه از نظر مراکز رتبه‌بندی شده توسط استارتاپ ژنوم نسبت به بسیاری از مناطق دیگر در دنیا اعم از منطقه آسیا قدرتمندتر است.

طبق گزارش‌ها، شهرهای کانادا در زمینه دسترسی به بازار رتبه خوبی را کسب کرده‌اند و دلیل آن نیز سهم بالای مشتریان خارجی است. به ویژه در ونکوور که رتبه ۵ام را در این زمینه کسب کرده است. یکی از دلایل اصلی دسترسی استارتاپ‌های کانادایی به بازار آمریکاست زیرا این منطقه از نظر مساحت به سیلیکون‌ولی نزدیک است. با این حال، یکی از نقاط ضعف تمام شهرهای کانادا، اعم از ونکوور، دسترسی به استعدادهاست. اما آنچه ‌موقعیت ونکوور را در بین سایر شهرها حفظ می‌کند، تجربه گروهی آن است. این شهر از این لحاظ رتبه اول را در دنیا کسب کرده ‌و حتی از سیلیکون‌ولی نیز جلوتر است. این تراکم و پتانسیل بالای ونکوور را در صنعت فناوری نشان می‌دهد. استارتاپ ژنوم پیش‌بینی‌ می‌کند که مناطقی مانند سیلیکون‌ولی و نیویورک به این زودی‌ها جایگاه خود را از دست نخواهند داد، اما چشم‌انداز شهرهای کانادایی روشن است.

سرمایه‌گذاری خطرپذیر در بازارهای اصلی رو به افزایش است، بنابراین اگر مسئله استعدادیابی حل شود، ونکوور و بقیه شهرهای کانادا می‌توانند در سال‌های آتی جزء ۱۰ شهر برتر استارتاپی در دنیا باشند.گروهی از موسسات هوش مصنوعی کانادایی در اکوسیستم استارتاپی کانادا یک پلتفرم وب به نام Canada.ai را راه‌اندازی کرده‌اند که پیشرفت کانادا را در این صنعت رو به رشد نشان می‌دهد. این پلتفرم اخبار هوش مصنوعی برتر کانادا، داستان‌های مختلف از شرکای رسانه‌ای مانند بتاکیت، تک‌وایبز و دیجیتال ژورنال‌ و نشریه‌های کانادایی مانند گلوب و میل را جمع‌آوری می‌کند. به علاوه Canada.ai مطالب را به طور مستقیم از محققان و موسسات هوش مصنوعی کانادا دریافت می‌کند.

گراهام تیلور، مدیر آکادمی نکست‌ای‌آی و استادیار رشته مهندسی در دانشگاه گولف و موسسه وکتور، می‌گوید که بر هیچ‌کس پوشیده نیست که این هوش مصنوعی در کانادا به یک نقطه اوج رسیده ‌و از هر زمان دیگری اهمیت بالاتری پیدا کرده‌است. این پلتفرم مکانی برای تمام افراد در جامعه هوش مصنوعی است تا دستاوردهای خود را به اشتراک بگذارند. به علاوه این پلتفرم دایرکتوری جامعی از سازمان‌هایی است که در این فضا تحقیق، توسعه و تجاری‌سازی هوش مصنوعی انجام می‌دهند. ژان گاگنه، هم‌بنیانگذار و مدیرعامل المنت ای‌آی، می‌گوید: «کانادا خانه چندین سازمان و شرکت هوش مصنوعی پیشرفته در دنیاست که در سراسر کشور از مونترئال گرفته تا ونکوور فعالیت دارند. این پلتفرم 

Canada.ai نیز فضایی را فراهم می‌کند تا وجود تمام این سازمان‌ها را جشن بگیریم و به موفقیت‌ها بپردازیم.» کانادا در‌صدد است تا با این اقدامات در حوزه استارتاپی به دستاوردهای بزرگ برسد و جایگاه خود را به عنوان یکی از پیشروان در این صنعت حفظ کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.