هواوي اکوسيستم را روي فضاي ابري بنا مي‌کند

0

نگاهي به پنجمين کنگره فضاي ابري شرکت هواوي (Huawei (HCC 2015در شانگهاي

هواوي همواره به راهبردهاي تمرکز و يکپارچگي خود پايبند خواهد بود. مسئولان همراه با شرکاي خود، يک اکوسيستم فضاي ابري باز به وجود خواهند آورد تا به هم‌زيستي مناسبي دست پيدا کنند

پنجمين کنگره فضاي ابري شرکت هواوي (Huawei (HCC 2015در شانگهاي برگزار شده است. موضوع اين کنگره ساده کردن فناوري اطلاعات، و تسريع در کسب‌وکار بود. اين کنگره به ايده انتقال فضاي ابري و ايجاد يک معيار جديد پرداخت. در اين رويداد، هواوي از آخرين محصولات و راهکارهاي رايانش ابري خود رونمايي کرد. بيش از ۱۰ هزار نفر از بيش از ۸۰ کشور در اين رويداد شرکت مي‌کنند، اعم از متخصصان صنايع، رهبران فکري، و شرکاي هواوي. حضار درباره آخرين اخبار در صنعت گفتگو مي‌کردند و فرصت‌ها و چالش‌هاي مربوط به انتقال در حوزه فضاي ابري را کشف مي‌کنند.

اريک زو، مديرعامل شرکت هواوي، هنگام معرفي راهبرد اکوسيستم فضاي ابري هواوي اظهار کرد: «ما روي زيرساخت فناوري اطلاعات، پلتفرم‌هاي نرم‌افزار، و خدمات فضاي ابري شرکت‌ها تمرکز خواهيم کرد و يک اکوسيستم فضاي ابري را با همکاري کاري در مرکز و شراکت فني و توسعه استعدادها ايجاد خواهيم کرد. اين اکوسيستم به شرکاي ما امکان خواهد داد تا اندازه صنعت را به طور مشترک توسعه دهند و به موفقيت متقابل دست يابند.» اريک زو مي‌گويد: «در سال‌هاي آتي هواوي سيستم‌عامل فضاي ابري پيشرو، پلتفرم داده‌هاي بزرگ، و پلتفرم PaaS را ايجاد خواهد کرد و براي ايجاد آن‌ها نقاط قوت خود در زمينه مسائل فني را با نقاط قوت ساير شرکا ترکيب مي‌کند. اين‌گونه اين شرکت مي‌تواند يک اکوسيستم فضاي ابري باز و پويا ايجاد کند.» به گفته ويليام زو، مسئول ارشد بازاريابي راهبردي هواوي، اين شرکت همواره به راهبردهاي تمرکز و يکپارچگي خود پايبند خواهد بود. مسئولان همراه با شرکاي خود، يک اکوسيستم فضاي ابري باز به وجود خواهند آورد تا به هم‌زيستي مناسبي دست پيدا کنند. به‌علاوه، آن‌ها محصولات را با سرعت بيشتري توليد خواهند کرد و پلتفرم‌هاي بازتري را به وجود خواهند آورد. وي افزود: «ما بر روي برنامه‌هاي کاربردي در لايه‌هاي بالايي کار نخواهيم کرد. به‌علاوه به داده‌هاي موجود در لايه‌هاي پاييني نيز دست نخواهيم زد.» در بين موج در حال ظهور انتقال ديجيتال در سراسر دنيا، نقش سيستم‌هاي فناوري اطلاعات از پشتيباني به توليد تغيير کرده است. با بلوغ فناوري رايانش ابري، شرکت‌ها سيستم‌هاي فناوري اطلاعات خود را به سمت فضاي ابري سوق مي‌دهند. مانند شرکت‌هاي اينترنتي، صنايع سنتي به‌سرعت خود را به رايانش و ارائه خدمات فضاي ابري نزديک مي‌کنند. رايانش ابري يک مزيت رقابتي را به شرکت‌هايي که به دنبال رفع نيازهاي مختلف مشتري هستند، ارائه مي‌دهد. يان ليدا، رئيس شرکت Huawei’s Enterprise Business Group، مي‌گويد: «صنايع سنتي با مواجهه با موجي از انتقالات ديجيتال، بايد خدمات فضاي ابري را سفارشي‌سازي کنند که برنامه‌هاي کاربردي مخصوص به صنعت و زيرساخت  ICT را ترکيب مي‌کنند. اينجاست که فضاي ابري در صنايع نقش خود را بازي مي‌کند.» او مي‌گويد که هواوي به‌عنوان ارائه‌دهنده جهاني و پيشرو زيرساخت ICT، براي نوآوري و همکاري علني با شرکا و مشتريان اين صنعت به راهبرد زيرساخت ICT کار-محور (BDII) پايبند است. آن‌ها به اقدامات ارزشمندي در صنايعي مانند دولت، تاسيسات عمومي، امور مالي، مخابرات، و رسانه و سرگرمي دست يافته‌اند و قصد دارند استفاده از فضاي ابري را تسريع بخشند و از اين طريق به مشتريان کمک کنند تا کارايي محصولات را به طور چشمگيري افزايش دهند و با سرعت بيشتري خدمات را نوآوري کنند.

با همکاري با شرکاي صنعتي، هواوي در ايجاد يک اکوسيستم فضاي ابري نيز پيشرفت کرده تا معيارهاي جديدي را براي همکاري در حوزه فضاي ابري تعيين کند. در نمايشگاه HCC سال ۲۰۱۵،  بين هواوي و شرکت‌هايي مانند Deutsche Telekom، China Telecom  واحد ژجيانگ، و Shenzhen Jiaying Information نيز گفت‌وگو شد.

شرکت هواوي به‌عنوان يکي از ارائه‌دهندگان راهکارهاي ICT، سه پلتفرم نرم‌افزاري مهم را در HCC معرفي کرد اعم از FusionSphere، FusionInsight، و FusionStage FusionSphere 6.0  که به‌طور ويژه براي شرکت‌ها و اپراتورها طراحي ‌شده و منبع بازي از مولفه‌ها، معماري، و سطوح اکوسيستم است. اين پلتفرم نرم‌افزاري آنقدر انعطاف‌پذير است که مي‌تواند نيازهاي مختلف مشتريان را برآورده کند. در حال حاضر، بيش از هزار مشتري در سراسر ۸۰ کشور و منطقه اعم از افرادي که در بخش‌هاي دولت، تاسيسات عمومي، امور مالي، مخابرات، انرژي، حمل‌ونقل، رسانه و سرگرمي، و توليد کار مي‌کنند، از اين نرم‌افزار استفاده مي‌کنند. به لطف FusionSphere اين مشتريان بهتر مي‌توانند سيستم‌هاي فناوري اطلاعات خود را منتقل کنند و بنابراين به موفقيت کاري دست خواهند يافت.

رئيس خط توليد فناوري اطلاعات هواوي مي‌گويد: «هواوي نقل و انتقالات مشتري را از طريق فناوري‌ها و راهکارهاي فضاي ابري آسان‌تر کرده است. ما به تمام سطوح رايانش ابري مي‌پردازيم اعم از معماري، نرم‌افزاري، سخت‌افزاري، و خدمات، و با تلاش‌ها و تمرکز خود به مشتريان کمک مي‌کنيم تا به معيارهاي تازه در انتقال به سوي رايانش ابري دست يابند.»

در اين کنگره، هواوي پلتفرم خدمات داده‌ها آينده-محور خود را نيز که OceanStor DJ نام دارد معرفي کرد. بر اساس مديريت منبع ذخيره‌سازي يکپارچه و نرم‌افزار مديريت داده، OceanStor DJ  در صورت تقاضا براي تقويت کارايي عمليات مراکز داده، خدمات ذخيره‌سازي و مديريت داده ارائه مي‌دهد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.