نخستین آنالتیکس ایرانی اپلیکیشن های موبایل و پلتفرم ارسال پوش نوتیفیکیشن

0

توسعه دهندگان ایرانی اپلیکیشن های موبایل از این به بعد می توانند با ثبت نام در آنالتیکس چشمک، آمار کاربران اپلیکیشن های خود را داشته باشند، پوش نوتیفیکیشن ارسال کنند و خطاهای احتمالی برنامه ی خود را تشخیص دهند.

توسعه دهندگان اپلیکیشن با استفاده از چشمک می توانند به امکانات زیر دسترسی پیدا کنند:

·        شناخت واقعی رفتار کاربران

·        ارسال پوش نوتیفیکیشن هدفمند بر اساس رفتار کاربران

·        ارسال پوش نوتیفیکیشن بر اساس منطقه جغرافیایی

·        فیلتر کردن کاربران بر اساس پارامترهای مختلف

·        تشخیص خطای اپلیکیشن و ردگیری خطاها

·        تعریف رویدادها در برنامه و گزارش گیری از رویدادهای تعریف شده

بازار اپلیکیشن های موبایل بازاری رقابتی با نرخ شکست بالا و ساختار نامناسب می باشد. در این بازار، وجود ابزاری برای شناخت و برقراری ارتباط با کاربران جزو نیازهای حیاتی بقای یک اپلیکیشن و بالطبع کسب درآمد توسط صاحب اپلیکیشن می باشد. پاسخ این سوالات تحت عنوان محصول آنالتیکس ارائه می شود. نرخ شکست اپلیکیشن ها در ایران  بالاتر از متوسط جهانی است. این امر به دلیل نوپا بودن این صنعت در کشور، عدم وجود کانال های بازاریابی و درآمد زایی مناسب و نیز نبودن ابزاری مناسب برای اطلاع از وضعیت واقعی اپلیکیشن در بازار، میزان کاربران و نحوه­­ ی رفتار کاربران در مواجهه با اپلیکیشن می­ باشد.

نکته ای که باید مورد توجه قرار داد این است که بسیاری از توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایل از هیچ نوع آنالتیکس خارجی ای استفاده نمی­ کنند. از دلایلی که برای این موضوع می­توان نام برد عدم آشنایی با امکاناتی است که آنالتیکس در اختیار توسعه دهندگان قرار

می­ دهد. دشواری کار کردن با آنالتیکس خارجی و نداشتن امکان استفاده از تمامی امکانات آنالتیکس های خارجی نیز به این موضوع شدت می بخشد. در همین راستا به منظور بهبود اکو سیستم موبایل کشور و دسترسی دولوپرها به نحوه ی تعامل کاربران با اپلیکیشن هایشان 

به عنوان نخستین گام، شرکت، پلتفرم آنالتیکس اپلیکیشن های گوشی های هوشمند را با نام تجاری چشمک تولید نموده است.

شیوه ی استفاده از چشمک:

چشمک کیت نرم افزاری ای (SDK) را در اختیار صاحبان اپلیکیشن ها قرار می دهد تا در درون برنامه ی خود قرار دهند. با استفاده از این کیت چشمک قادر خواهد بود داده های مختلفی را از رفتار کاربران در گوشی های هوشمند جمع آوری کند. چشمک پس از داده کاوی بر روی این داده ها، گزارش های متنوعی را در اختیار صاحبان اپلیکیشن ها قرار می­دهد.

توسعه دهندگان اپلیکیشن می توانند با مراجعه به سایت چشمک در آدرس https://www.cheshmak.me و عضویت در آن، به تمام امکانات آنالتیکس به صورت رایگان دسترسی پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.