تبلیغات کلیکی یا ثابت؟ کدام به صرفه‌تر است؟

0

تبلیغات کلیکی یا ثابت؟ کدام به صرفه‌تر است؟

چگونه به‌صرفه‌تر در فضای آنلاین تبلیغ کنیم؟

فضای آنلاین یکی از بهترین بسترها برای معرفی محصولات یا خدمات است و تبلیغات در این فضا به نسبت فضای آفلاین دارای هزینه بسیار کمتر، بازدهی بیشتر و امکان مدیریتی بهتر می‌باشد. اما سوال این‌جاست که، در فضای آنلاین چگونه می‌شود به صرفه‌تر با بازدهی بیشتر تبلیغات کرد؟

اگر شما محصولات یا خدماتی ارائه می‌کنید و از کیفیت آن مطمئن هستید، پس زمان آن رسیده است که افراد بیشتری با شما، خدمات و محصولاتتان آشنا شوند. اولین گام برای شروع تبلیغات و معرفی این است که از خود بپرسیم؛ آیا هر کسی به این محصولات و یا خدمات علاقه‌مند است؟ آیا راهی وجود دارد تا به صورت دقیق افراد مورد نظر خود (جامعه هدف) را نشانه بگیریم؟

پرداختن به سیر تبلیغات آنلاین در ایران شاید پاسخی برای پرسش‌های این چنینی داشته باشد.

در سال‌های پیش، در کشورمان تبلیغات فقط به صورت ثابت (Display) انجام می‌شدند. به این صورت که، تبلیغات در یک وب‌سایت و در یک جایگاه به خصوص به نمایش در می‌آمدند که با دردسرهای خاص خود، هزینه‌های هنگفتی را به جای می‌گذاشتند.

پس از مدتی، با توجه به مشکلات این روش تبلیغاتی، روشی دیگری به نام PPC که در دنیا دارای محبوبیت خاصی بود، وارد بازار دیجیتال کشور شد. این نوع تبلیغات به دلیل حل مشکلات تبلیغات ثابت و ارائه راهکارهای بیشتر با بازدهی بالاتر، در ایران نیز، آرام آرام طرفداران بسیاری پیدا کرد.

در توضیح بیشتر تبلیغات کلیکی (PPC) باید گفت؛ شما تنها زمانی هزینه پرداخت می‌کنید که روی تبلیغاتتان کلیک شود و به طبع هزینه‌های تبلیغاتی کسب‌وکار به شدت کاهش پیدا می‌کند. این روش تبلیغاتی، علاوه بر میزان اثربخشی بالا روی مخاطبان، امکاناتی را نیز ارائه می‌دهد که بوسیله آن‌ها می‌توانید تبلیغات خود را به استان‌های مشخص، ساعت‌های خاص، وب‌سایت‌های پرطرفدار و… محدود کنید.

ویدیو زیر به شما در درک بهتر تفاوت این دو روش تبلیغاتی کمک می‌کند:

<script type=”text/javascript” src=”http://www.qmery.com/embed.js?video=elAkwq0AZW&w=640&h=360&lan=fa”></script><div id=”embed_qmery_player_45357″></div><div id=”embed_qmery_player_icons45357″></div>

 

همانطور که مشاهده کردید، تبلیغات کلیکی به شما در مدیریت بهتر تبلیغات و صرفه‌جویی در بودجه تبلیغاتی کمک شایانی می‌کند.

در این زمینه، ای‌نتورک با جمعی از متخصصان در زمینه دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین، با در اختیار گذاشتن تجربه‌های دیجیتالی خود، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا رشد موفقیت‌آمیزی داشته باشند. بیشتر درباره‌ی ای‌نتورک بدانید »

 

 

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.