می‌خواهم خودم رئیس خودم باشم

0

 استارتاپ گرایند برنامه‌ای جهانی است برای حمایت بومی از کارآفرینان و بنیان‌گذاران کسب‌وکارهای نوپا و تقویت روابط کاری آنان در جامعه، که سه هدف اصلی را دنبال می‌کند

 استارتاپ گرایند برنامه‌ای جهانی است برای حمایت بومی از کارآفرینان و بنیان‌گذاران کسب‌وکارهای نوپا و تقویت روابط کاری آنان در جامعه، که سه هدف اصلی را دنبال می‌کند.

اولین هدف ارتباط‌گیری افراد کارآفرین در حوزه کسب‌وکار و دومین هدف ایجاد بستری است تا افراد بتوانند از تجربه‌های یکدیگر استفاده کنند و هدف سوم ترویج کارآفرینی در شهرهاست. این برنامه برای اولین‌بار توسط میلاد صابری و با همت یک گروه داوطلب علاقه‌مند به کارآفرینی و همچنین حمایت‌های بخش دولتی و غیردولتی برگزار شد و‌ تاکنون به‌طور مداوم شانزده رویداد موفق در تهران اجرا شده است.

به گفته صابری نباید استارتاپ و کارآفرینی را یک تب اجتماعی دانست که موقتا دچار آن شده‌ایم. کارآفرینی یک سبک زندگی ناشی از ویژگی‌هایی است که در برخی افراد جامعه وجود دارد و درواقع هدیه‌ای از طرف این افراد به جامعه محسوب می‌شود.

لازم است جامعه نیز با آغوش باز و همراه با احترام و اعتماد این هدیه را بپذیرد و بستری برای رشد این افراد فراهم کند. وی معتقد است استارتاپ گرایند توانسته در شکل‌گیری اکوسیستم کارآفرینی نقش موثری ایفا کند و باعث شکل‌گیری بهتر روابط حرفه‌ای کارآفرینان جوان شود.

صابری معتقد است افراد کارآفرین ویژگی‌های شخصیتی خاصی دارند که شاید خود نسبت به آن آگاهی نداشته باشند، اما درواقع باعث متمایز شدنشان از سایر تیپ‌های حرفه‌ای در جامعه می‌شود. او که در جریان یک پروژه تحقیقاتی لیستی از این ویژگی‌ها را گردآوری کرده، برای معتبرسازی داده‌های خود مقایسه‌ای با نتایج تحقیقات موسسه‌ای معتبر به نام گالوپ انجام داده است.

وی در شانزدهمین رویداد استارتاپ گرایند تهران بیان کرد: «با مقایسه نتایج تست EP10 (تستی برای سنجش استعداد افراد کارآفرین) متوجه انطباق زیادی با نتایج تحقیق خودمان شدیم.»

طبق آمار موسسه گالوپ در سال ۲۰۱۴، ۴۰ درصد از مشاغل تولیدشده در ایالات‌متحده از طریق استارتاپ‌ها بوده‌اند. براساس یک نظرسنجی از ۳۰ میلیون دانش‌آموز در ایالات‌متحده، ۷۷ درصد دانش‌آموزان گفته‌اند: «می‌خواهم خودم رئیس خودم باشم.» ۴۷ درصد گفته‌اند در مدرسه کلاس «نحوه راه‌اندازی و اداره کسب‌وکار» به آن‌ها ارائه می‌شود و ۳۸ درصد بیان داشته‌اند که «من چیزی می‌سازم که دنیا را تغییر خواهد داد.» درواقع این مطالب بیانگر طرز تلقی یک جامعه مدرن امروزی نسبت به موضوع کارآفرینی و کارآفرین‌پروری است و به اهمیت آن در اقتصاد و اشتغال‌زایی اشاره دارد.

تیم برگزارکننده استارتاپ گرایند تهران برای سنجش میزان اثربخشی این برنامه، از شرکت‌کنندگان پانزده استارتاپ گرایند گذشته یک نظرسنجی انجام داده‌اند که در آن بیش از صد نفر شرکت کرده‌اند. در پاسخ به سوال «به نظر شما استارتاپ گرایند تا چه اندازه در شکل‌گیری اکوسیستم و آگاهی کارآفرینان موثر است؟» ۶۶ درصد شرکت‌کنندگان مجموعا آن را موثر و بسیار موثر دانسته‌اند.

۸۸ درصد شرکت‌کنندگان توانستند با افراد جدید در حوزه کاری خود آشنا شوند و ۳۰ درصد حداقل یک رابطه کاری با سایرین برقرار کرده‌اند. ۷۳ درصد معتقدند برنامه استارتاپ گرایند به صورت واقع‌گرایانه ‌امیدبخش است و سبب پویایی اکوسیستم کارآفرینی می‌شود و ۶۹ درصد می‌گویند رویداد گرایند ارزشی به نام «کمک به دیگران» را در میان شرکت‌کنندگان رواج داده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.