میلان؛ مرکز استارتاپ‌ها و استعدادهای دیجیتال

0

درست چند ماه پیش، فایننشیال تایمز میلان را به عنوان بزرگ‌ترین مرکز استارتاپی ایتالیا معرفی کرد.

وقتی صحبت از بهترین «شهرهای استارتاپی» در اروپا می‌شود، همه بلافاصله به برلین، لندن، پاریس یا آمستردام فکر می‌کنند اما میلان نیز دارد به یکی از مراکز شرکت‌های جدید تبدیل می‌شود.

در میلان و در لمباردی، اکثر بازیکنان اصلی اکوسیستم استارتاپی ایتالیا متمرکز شده‌اند.

در یک تحقیق با عنوان «اکوسیستم استارتاپی ایتالیا: کی به کیست»، که توسط موسسه Italian Startup تبلیغ و توسط دانشکده مدیریت و پلی‌تکنیک میلان اجرا شده ‌و وزارت توسعه اقتصادی نیز از آن حمایت کرده‌است، تصویر جالبی از توزیع منطقه‌ای بازیکنان این اکوسیستم ارائه شده ‌که یک محیط مطلوب‌تری را برای تولد و توسعه استارتاپ‌ها ایجاد می‌کنند.

طبق یافته‌های این تحقیق، لمباردی یک منطقه در ایتالیا با بیشترین تمرکز بازیکنان حوزه استارتاپ است: ۳۴ درصد از استارتاپ‌های بودجه‌بندی شده، ۵۳درصد از سرمایه‌گذاران موسساتی، ۳۵ درصد از پلت‌فرم‌های برون‌سپاری، ۲۱ درصد از انکوباتورها و شتاب‌دهندگان، ۱۳ درصد از پارک‌های علوم و فناوری، ۳۱ درصد از فضاهای همکاری و تعاون، ۱۷درصد از آزمایشگاه‌های فناوری و ۳۵درصد رقابت‌های استارتاپی.

داده‌های اخیر (تا تاریخ ۳ اکتبر ۲۰۱۶) این رتبه‌بندی را تایید می‌کنند: میلان امروزه میزبان ۱۴.۷ درصد از استارتاپ‌های نوآور ایتالیایی است؛ به عبارت دیگر، ۹۳۶استارتاپ از ۶.۳۸۲ استارتاپ.

میلان خانه برخی از دانشگاه‌های برتر ایتالیا و دانشکده‌های مدیریت اجرایی کسب و کار نیز هست. تمام آنها سود خود را از استارتاپ‌ها تامین می‌کنند، دوره‌های آموزشی حرفه‌ای را به کارآفرینان جوان ارائه می‌دهند و می‌توانند منابع خوبی برای استعداد‌های استارتاپی باشند.

به علاوه، میلان بهترین مکان در ایتالیا برای استخدام استعدادهای دیجیتال (مانند مدیران بازاریابی دیجیتال، مدیران نوآوری ارشد و دانشمندان داده)‌ و کشف توانایی‌های دیجیتال نادر و مهم برای پیشبرد صنعت دیجیتال است. استارتاپ‌ها نیز نسل‌های جدید کارمندان دیجیتالی را جذب می‌کنند و پرورش می‌دهند، اما میلان مرکز آموزش شاخه آی‌تی‌سی و حفظ استعدادهای دیجیتال نیز هست. در نتیجه، وقتی صحبت از مراکز مهم در حوزه استارتاپ‌های دیجیتالی در اروپا می‌شود، بهتر است شهر میلان را نیز در این فهرست جای دهید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.