موتورسیکلت‌های آینده ب‌ام‌و چپ نمی‌کنند!

0

طبق گفته شرکت ب‌ام‌و، موتورسیکلت آینده آنقدر هوشمند خواهد شد که می‌تواند نیاز به لوازم ایمنی و محافظ را برطرف کند.

این شرکت در صدمین سال تولد خود از تعدادی از خودرو که آینده سیستم حمل‌و‌نقل را نشان می‌دهند، پرده‌برداری کرد. جالب‌ترین طرح آنها مربوط به یک موتورسیکلت پیشرفته به نام Motorrad است که هنگام رانندگی با آن نیازی به استفاده از کلاه ایمنی نیست.

این موتورسیکلت یک سیستم حفظ تعادل خودکار دارد که موتور را ‌هنگام حرکت یا‌ هنگام سکون صاف نگه می‌دارد. این شرکت به قابلیت‌های موتورسیکلت اشاره کرده و گفت که رانندگان آن با هر سطح از مهارت می‌توانند از «احساس آزادی کامل لذت ببرند.» طبق گفته این سازنده، موتوراد به لوازم ایمنی مانند کلاه ایمنی و کاپشن‌های مخصوص نیاز ندارد.

یکی دیگر از قابلیت‌های سنتی که از این طرح حذف شده‌، صفحه کنترل است. در عوض، رانندگان یک دستگاه شبیه به لبه کلاه خواهند پوشید که مانند یک نمایشگر هوشمند عمل می‌کند.

ب‌ام‌و می‌گوید: «اطلاعات بین راننده و موتورسیکلت از طریق این لبه کلاه هوشمند مبادله می‌شود. این امر میدان دید کلی راننده را بیشتر می‌کند و نه‌تنها امکان حفاظت در برابر باد را فراهم می‌کند بلکه اطلاعات مربوط را نیز که به طور مستقیم در جلوی دید راننده نمایش داده می‌شوند، ارائه می‌دهد.»

راننده همیشه به چنین اطلاعاتی نیاز نخواهد داشت زیرا می‌تواند کنترل فعال خودرو را در برخی نقاط به فناوری رانندگی خودکار این خودرو واگذار کند.

یکی دیگر از طرح‌ها Eleanor است که کاملاً خودران بوده و به جای صندلی یک کاناپه دارد و فاقد فرمان است. ب‌ام‌و می‌گوید می‌توان این خودروها را با استفاده از یک اپلیکیشن به یک مکان خاص فراخواند و آنها به طور خودران به آن موقعیت مکانی خواهند آمد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.