مهر تایید مسئولان بر فعالیت‌های یک استارتاپ

0

چند وقتی است که در رسانه‌ها، خبرهایی مبنی بر شکایت اتاق اصناف ایران از شرکت‌های اینترنتی درخواست خودرو چون اسنپ فراگیر شده است. دلایلی که در این شکایت مطرح شده بود، نا‌امن بودن استفاده از این سرویس‌ها و نداشتن مجوزهای لازم این شرکت‌ها بود؛ ادعایی که طولی نکشید که با جوابیه‌هایی از سمت مسئولان کشور در روزهای اخیر همراه بود و ادعای آنها را در مورد ناامن‌بودن و نداشتن مجوز رد می‌کرد.

شنبه ۱۱ دی ماه سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس فتا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت:  «تاکنون هیچگونه تخلفی از شرکت‌های کرایه خودرو اینترنتی که به صورت اپلیکیشن‌های موبایلی، با مشتریان خود در ارتباطند، گزارش نشده است.»

همچنین وی با اشاره به ناکارآمد بودن روش‌های سنتی برای ساماندهی مسافربرهای شخصی، خاطرنشان کرد: «با توجه به تلاش‌های انجام گرفته برای ساماندهی مسافربرهای شخصی که طبق قانون مجاز به حمل مسافر نیستند، تکنولوژی‌های جدید می‌تواند راهگشا باشد تا نظارت جامعی بر فعالیت‌های آنها انجام شود.»

در گزارشی دیگر به نقل از خبرگزاری ایسنا، سرپرست دفتر توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد شرکت‌هایی مانند سرویس‌دهندگان حمل‌و‌نقل که در فضای مجازی مشغول شده‌اند، در صورت داشتن نماد اعتماد تجارت الکترونیکی منعی برای فعالیت‌شان وجود ندارد.

 با مراجعه به وب‌سایت اسنپ در صفحه اصلی این شرکت مجوزهای لازم چون نماد اعتماد الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجوز مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد به چشم می‌خورد.

روابط عمومی اسنپ نیز در گزارشی درباره نحوه فعالیت و امنیت سیستم اسنپ گفت: شخصی که قصد دارد به عنوان کاربر راننده عضو اسنپ شود، باید در مصاحبه حضوری شرکت کند. از هر فرد متقاضی مدارک مورد نیاز مانند گواهی عدم سوءپیشینه، گواهینامه، کارت ماشین، کارت ملی، بیمه‌نامه و معاینه فنی اخذ، بررسی و اسکن آن در پروفایل وی ثبت می‌شود. در صورت موفقیت در مصاحبه و بازرسی کامل وسیله نقلیه راننده توسط متخصصان کنترل کیفی اسنپ، گام بعدی یعنی آموزش کامل رفتاری  با مسافر و نحوه استفاده از نرم‌افزار اسنپ توسط واحد آموزش اسنپ به انجام می‌رسد. در نهایت پس از طی تمامی مراحل ثبت‌نام، کاربر راننده فعالیت خود را در اسنپ آغاز می‌کند. برای بالاتر رفتن امنیت کار و مسافر، نرم‌افزار اسنپ به گونه‌ای طراحی شده که کاربر مسافر تمام مشخصات راننده مثل عکس، نام، نام خانوادگی، مدل و شماره پلاک خودرو را می‌بیند. همچنین در صورت نیاز امکان بررسی دقیق مکان کاربر راننده و کاربر مسافر وجود دارد. این موارد به همراه پشتیبانی ۲۴ ساعته، سیستم تیکت‌گذاری آنلاین و امتیازدهی هوشمند از جمله مواردی هستند که اسنپ را با دیگر روش‌های حمل‌و‌نقل متمایز می‌کند. در ضمن در به‌روزرسانی جدید اسنپ ویژگی به نام اشتراک‌گذاری سفر با نزدیکان اضافه‌شده که این امکان را فراهم می‌کند که شما اطلاعات سفر در حال انجام را با نزدیکان خود به اشتراک بگذارید.

در پایان اینطور به نظر می‌رسد که به نوعی نقل‌وقول‌های مسئولان کشوری ابهامات موجود درباره این شرکت‌ها را برطرف کرده و با نگاهی به نحوه عضویت کاربران راننده و نظارت هوشمند بر سفرهای اسنپ نگرانی‌ها را بر‌طرف می‌کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.