من هم می‌توانم این کار را انجام دهم

0

 این نوع محتوا، سال‌های سال دوام خواهد داشت و می‌تواند به روح و روان عاطفی و اجتماعی مخاطبان تلنگر بزند. بنابراین، این نوع محتوا چیزی است که شما می‌توانید برای رشد کسب‌و‌کار خود روی آن سرمایه‌گذاری کنید. در ادامه اثرات مثبت و اثرات منفی استفاده از این نوع محتوا را بررسی خواهیم کرد.

محتوای انگیزشی مناسب باعث می‌شود مردم احساس کنند چیزی بیشتر از آنچه تصور می‌کنند توانایی دارند 

  •   جذب و حفظ کاربران و مشتریان

طبق یک نظرسنجی انجام‌شده توسط وب‌سایت هاب‌اسپات (Hubspot)، ۵۳ درصد بازاریابان می‌گویند که بازاریابی محتوا اولویت اول آنها برای جذب مشتری است. این گفته به چند دلیل درست است؛ اول، بازاریابی محتوا به نوع مشابهی از استراتژی فروش نیاز ندارد. دوم، محتوا به ما حس اعتماد و مهارت می‌دهد و یک تجربه مشترک را ایجاد می‌کند و درنهایت، حفظ کاربر یک عامل قابل‌اعتمادتر در زمینه موفقیت است. محتوای انگیزشی یکی از انواع محتوایی است که بدون درنظر گرفتن محدودیت‌های معمول در تولید محتوا، انگیزه را به مخاطبان تزریق کند و حتی می‌تواند یک راه خردمندانه برای برقراری ارتباط هردو طرف با یکدیگر باشد.

  •   بازگشت دوباره با هدف استفاده از محتوای انگیزشی برای کسب انگیزه

محتوای انگیزشی از چیزی به نام نظریه تضاد خویشتن و یا احساس ما از خودباوری پیروی می‌کند که به وضعیت انگیزشی- عاطفی ما گره خورده است. به‌طور خلاصه، گاهی اوقات مردم به‌سختی خود را باور می‌کنند. آنچه موجب موفقیت آنها و بقیه افراد می‌شود، نحوه‌‌ای است که انگیزه می‌تواند یک پاسخ عاطفی به ما دهد و درنتیجه باعث افزایش درک ما از احساس ارزش شخصی شود. محتوای انگیزشی مناسب باعث می‌شود مردم احساس کنند چیزی بیشتر از آنچه تصور می‌کنند توانایی دارند و اگر بتوانید این حس را با استفاده از محصولات و خدمات‌تان در آنها تقویت کنید، ‌به سطح بالاتری از موفقیت دست یافتید.

  •    اشتراک‌گذاری محتوای انگیزشی

انسان‌ها به آن دسته از افرادی که به آنها انگیزه می‌دهند، اهمیت می‌دهند و پس از آن هر آنچه می‌گویند را با ارزش می‌دانند. چنین حالتی «اثر هاله» نامیده می‌شود. نقل‌قول‌های مورداستفاده در پست‌های انگیزشی مربوط به چهره‌های تاریخی و فرهنگی معروف حس آشنایی را به خوانندگان آن می‌دهد. این محتوا به کسی که آن را نوشته است اعتبار می‌بخشد و همچنین همان واکنش احساسی که منبع اصلی داشته است را خواننده نیز خواهد داشت. اکثر ما وقتی افراد دیگر چیزی را درست می‌دانند درست می‌دانیم درنتیجه باعث ایجاد یک چرخه می‌شود که می‌تواند همچون آتش گسترش یابد.

 خطرات استفاده بیش از حد محتوای انگیزشی

  • عدم تحقق اهداف و برنامه‌ها

استفاده‌‌ بیش‌ازحد از محتوای انگیزشی درواقع می‌تواند اثری زیان‌بخش داشته و بیش از آنچه تصور کنید، باعث عقب‌افتادن شما در راه رسیدن به اهداف شود. تماشای بیش‌ازحد فیلم‌های انگیزشی ممکن است باعث عدم تمرکز شود و یا بدتر از آن شما را به یک معتاد محتوای انگیزشی تبدیل کند؛ چرا‌که بعضی افراد صرفا به تماشای محتوا می‌پردازند اما اقدامی انجام نمی‌دهند.

  • ‌ از دست دادن تحرک و پویایی

شما تحرک و پویایی خود را از دست می‌دهید و تنها چیزی که یک ویدئوی انگیزشی، نقل‌قول، پادکست، مقاله برای شما انجام می‌دهد این است که به‌طور موقت و برای لحظاتی شما را از این وضعیت خارج می‌کند درحالی‌که استفاده از این محتوا لزوماً چیز بدی نیست اما مسئله اصلی این است که آن را نمی‌توان یک راه‌حل مطلوب برای این وضعیت محسوب کرد.

تهیه و تنظیم از فرامحتوا

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.