منتظر میلیون‌ها داور مردمی هستیم!

نشست خبری جشنواره وب و موبایل ایران

0

بر اساس اعلام دبیر جشنواره وب و موبایل ایران، میلیون‌ها داور مردمی قرار است در فرآیند رأی‌گیری شرکت کنند. براین اساس، رأی‌گیری جشنواره وب و موبایل ایران توسط کاربران وب و اپ‌ها انجام می‌شود و برای جشنواره امسال مشارکت میلیونی مردمی در این داوری پیش‌بینی شده است

نشست خبری یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران در روز ۱۷ مهرماه در فرهنگسرای فناوری اطلاعات برگزار شد.

در این نشست خبری که با حضور رضا الفت‌نسب سخنگوی اتحادیه کشوری کسب‌و‌کارهای اینترنتی و دبیر جشنواره، میلاد احرام‌پوش‌ هم‌بنیانگذار جشنواره وب و موبایل ایران و شایان شلیله‌ دبیر انجمن صنفی کسب‌و‌کارهای اینترنتی تهران برگزار شد، شرایط شرکت در جشنواره یازدهم و برنامه‌های این جشنواره اعلام شد.

بر اساس اعلام دبیر جشنواره وب و موبایل ایران، میلیون‌ها داور مردمی قرار است در فرآیند رأی‌گیری شرکت کنند. براین اساس، رأی‌گیری جشنواره وب و موبایل ایران توسط کاربران وب و اپ‌ها انجام می‌شود و برای جشنواره امسال مشارکت میلیونی مردمی در این داوری پیش‌بینی شده است.

همچنین جشنواره وب از نظر اجرا به سطح استاندارد نزدیک شده ‌و فرایندهای ثبت‌نام و رأی‌گیری همچون سال گذشته انجام می‌شود. در حال حاضر یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران با حضور وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ایرانی آغاز شده‌ و تا آخر آبان ماه ادامه دارد.

داوری مردمی سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها از ۵ آذرماه آغاز می‌شود و داوری تخصصی نیز از اول آذر کلید خواهد خورد. پس از این مرحله کاندیداها در روز اول بهمن معرفی می‌شوند و پس از آن نیز شورای داوری برگزار خواهد شد.

در پایان کاندیداهای نهایی در هر بخش، در معرض داوری نهایی قرار گرفته و برگزیدگان در مراسم اختتامیه در روزهای ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه در کنفرانس سالانه وب و موبایل ایران معرفی خواهند شد.

شایان شلیله از ثبت‌نام ۴۴۴وب‌سایت در ۱۰ روز نخست ثبت‌نام خبر داده‌ که از این تعداد،‌ ۱۵۰ وب‌سایت برای اولین‌بار است که در این جشنواره شرکت می‌کنند. همچنین ۵۴ اپ جدید ios نیز ثبت‌نام کرده‌اند و ثبت‌نام اپ‌های اندروید از طریق کافه‌بازار انجام می‌شود که هنوز آغاز نشده است.

لزوم حمایت معنوی دولت از کسب‌و‌کارهای اینترنتی

رضا الفت‌نسب نیز به حمایت معنوی دولت از کسب‌و‌کارهای اینترنتی اشاره کرد و گفت که اگرچه‌ این جشنواره توسط بخش خصوصی برگزار می‌شود، اما دولت و نهادهای عمومی به عنوان حامی معنوی جشنواره وب و موبایل ایران حضور دارند.

میلاد احرام‌پوش هم در نشست خبری جشنواره با اشاره به رشد چشمگیر اپلیکیشن‌های موبایل در ایران گفت:‌ «سال ۹۲ نزدیک به ۲میلیون گوشی هوشمند در کشور وجود داشت و اکنون این آمار از ۶۰ میلیون گوشی هوشمند در سال ۹۶ گذشته است. از این رو اپ‌های موبایل نیز با اقبال زیادی روبه‌رو شده‌اند».

وی همچنین به حضور گسترده اپ‌های اندروید در جشنواره اشاره کرد و گفت:‌ «اپ‌های اندروید از فراوانی زیادی در سال گذشته برخوردار بودند و در حوزه ios نیز شاهد حضور اپ‌های خوبی بودیم و امیدواریم امسال نیز شاهد حضور اپ‌های جدید و پر‌مخاطب باشیم».

پوریا سیم‌چی، مدیر فرهنگسرای فناوری اطلاعات نیز این فرهنگسرا را نوعی شتاب‌دهنده دانست و اعلام کرد که امکانات و فعالیت‌های فرهنگسرا در اختیار کسب‌و‌کارها و استارتاپ‌هایی است که قصد فعالیت در این حوزه را دارند.

گفتنی است وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات، ستاد دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری، مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت بازرگانی، اتحادیه کشوری کسب‌و‌کارهای اینترنتی، اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سازمان فناوری اطلاعات شهر تهران، اتاق اصناف تهران، اتاق بازرگانی و فرابورس از جمله حامیان معنوی جشنواره امسال وب و موبایل ایران هستند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.