آنی‌چنج بستری برای معاملات آنلاین رمز‌ارزها

حجم مالی معاملات در آنی‌چنج روزانه حدود ۱۰۰‌میلیون تومان است

0

آنی‌چنج پلتفرمی آنلاین است که مهم‌ترین ارائه خدمت آن به کاربران، معامله رمز‌ارزها‌ست. در آنی‌چنج کاربران علاوه بر معامله رمز‌ارزها با یکدیگر، می‌توانند از طریق بازار امن معاملاتی، رمز‌ارز خود را به ریال تبدیل کنند.

استارتاپ آنی‌چنج توسط نوید میرزاآقازاده بنیانگذاری شده است. نوید متولد دی‌ماه ۱۳۷۷ در شهر گرگان است. او در حال حاضر دانشجوی رشته‌‌ نرم‌افزار دانشگاه فنی و حرفه‌ای تبریز است و در همین شهر نیز سکونت دارد.

ايده آنی‌چنج چطور شكل گرفت و چرا تصمیم گرفتید این استارتاپ را راه‌اندازی کنید؟

راستش علاقه شدید من به بیت‌کوین و سایر رمز‌ارزها اصلی‌ترین عامل راه‌اندازی آنی‌چنج شد. هرچند که بحث درآمدزایی از بازار داغ و رو به رشد رمز‌ارزها نیز تاثیر بسزایی در ایجاد آنی‌چنج داشت.

نسخه اول آنی‌چنج به این صورت بود که کاربر با خودش ‌معامله می‌کرد اما بنا به دلایلی این نسخه با گذشت ۲ماه از آغاز راه‌اندازی متوقف شد.  پس از آن حدود ۶ماه طول کشید تا پلتفرم جدید آنی‌چنج راه‌اندازی شود. در پلتفرم جدید کاربران می‌توانند با یکدیگر معاملات مالی خود را انجام دهند.

قبل از راه‌اندازي آنی‌چنج، مشغول چه کاری بودید؟

حدود ۲سال قبل، ‌روی یک اپ استور ایرانی کوچک به‌نام فراسیب فعالیت می‌کردم که به دلیل تحریم شرکت اپل، اکانت‌های اینترپرایز ما بسته و این اپ استور تعطیل شد. البته این امکان وجود داشت که از راه‌های دیگری دوباره آن را راه‌اندازی کنیم اما چون فراسیب، یک استور رایگان بود، تصمیم به تعطیلی آن گرفتیم.

استارتاپ شما چه خدماتی ارائه می‌دهد و كاربران چطور می‌توانند از این خدمات استفاده كنند؟

آنی‌چنج پلتفرمی آنلاین است که مهم‌ترین ارائه خدمت آن به کاربران، معامله رمز‌ارزها‌ست. در آنی‌چنج کاربران علاوه بر معامله رمز‌ارزها با یکدیگر، می‌توانند از طریق بازار امن معاملاتی، رمز‌ارز خود را به ریال تبدیل کنند.

[bs-quote quote=”رکورد حجم مالی معاملات در یک روز مبلغی حدود ۲۳۲‌میلیون تومان بوده است. این حجم معامله با گذشت ۳ ماه از راه‌اندازی ثبت شده که امیدوارکننده است” style=”default” align=”left”][/bs-quote]

آنی‌چنج از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

سرویس ما از یک وب‌سایت و ۲ اپلیکیشن اندروید و آی‌او‌اس تشکیل شده است. مزیت ارزشمند آنی‌چنج زیرساخت بلاکچینی آن است که امنیت اطلاعات کاربر را تضمین و از هک و سرقت‌های اطلاعاتی احتمالی جلوگیری می‌کند.

از چه زمانی استارتاپ خود را راه‌اندازی کردید؟

نسخه اول آنی‌چنج از بهمن ماه ۱۳۹۷ آغاز به کار کرد اما فقط ۲ماه مورد استفاده قرار گرفت و در فروردین ماه سال‌۹۸ متوقف شد. پس از این توقف با یک طراحی جدید از اردیبهشت ماه عملیات توسعه و برنامه‌نویسی شروع شد و بعد از تست‌های نهایی از آبان‌ماه سال جاری پلتفرم اصلی و جدید راه‌اندازی شد که مرهون زحمات یک تیم ۷ نفره در استارتاپ آنی‌چنج است.

سرمایه اولیه‌تان برای آغاز کار چقدر بود؟

آنی‌چنج با سرمایه‌گذاری ۴۰‌میلیون تومانی راه‌اندازی شد. در حال حاضر نیز به دنبال جذب سرمایه و تزریق منابع مالی جهت توسعه زیرساخت و گسترش امکانات فنی هستیم.

از زمانی كه استارتاپ خود را راه‌اندازی کردید، چه تعداد كاربر از خدمات شما استفاده كردند؟

آنی‌چنج از بدو راه‌اندازی خود در آبان ماه تاکنون موفق به جذب ۱۶۳۲ کاربر شده است. اما بیش از همه کاربرانی برای ما حائز اهمیت هستند که پروفایل خود را در پلتفرم تکمیل کرده‌اند و روند احراز هویت این افراد به پایان رسیده است. تعداد کاربرانی که احراز هویت شده‌اند، ۴۳۵‌نفر است.

منظور از کاربر احراز هویت‌شده نیز کاربری است که بتواند در بازار معاملاتی فعالیت داشته باشد؛ چراکه در صورت عدم احراز هویت آنی‌چنج به هیچ شخصی اجازه عملکرد معاملاتی نمی‌دهد.

شیوه درآمدزایی‌تان چگونه است؟

درآمدزایی اصلی ما در آنی‌چنج از محل دریافت کارمزد معاملات است. این کارمزد پس از انجام هر معامله از طرفین دریافت می‌شود.

از زمانی که کار خود را آغاز کردید، چقدر فروش داشته‌اید؟

حجم مالی معاملات روزانه در آنی‌چنج حدود ۱۰۰‌میلیون تومان در مجموع همه بازارهاست. رکورد حجم مالی معاملات در یک روز نیز مبلغی در حدود ۲۳۲‌میلیون تومان بوده است. ما از اینکه با گذشت حدود ۳ ماه از راه‌اندازی توانستیم این حجم معامله را در پلتفرم خود ثبت کنیم، بسیار خرسند و امیدوار هستیم.

برای معرفی استارتاپ خود و اینکه بیشتر شناخته شوید، چه کارهایی انجام دادید؟

ما از طریق تبلیغات گوگل و همچنین تبلیغ در گروه‌ها و کانال‌های مربوط به ارزهای دیجیتال، خدمات و سرویس‌های پلتفرم آنی‌چنج را به کاربران علاقه‌مند و فعال در این حوزه معرفی کردیم.

مهم‌ترين چالش پیش‌روی شما از وقتي كه كارتان را شروع كرديد، چه چيزي بوده؟

مهم ترین چالش برای تیم ما در رابطه با ایجاد زیر‌ساختی امن بود چراکه در صرافی‌های دیجیتال و بازارهای مالی آنلاین امنیت حرف اول را می‌زند. همچنین محاسبات بخش بازار از دیگر چالش‌های ما بود چراکه نباید هیچ اشتباهی در موجودی و دارایی کاربران ایجاد شود. در حال حاضر نیز بخش مارکتینگ‌ و مسائل مرتبط با جذب کاربر هدفمند، چالش اصلی ماست.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.