مذاکرات سرمایه‌گذار- استارتاپ طراحی موافقتنامه سهامداری

0

بعد از برگزاری کارگاه «سرمایه‌گذاری خطرپذیر» در مهرماه ۹۵ و سه نوبت کارگاه «ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها» در بهمن و اسفند ۹۵ و فروردین ۹۶، در ادامه سلسله کارگاه‌های تخصصی سرمایه‌گذاری خطرپذیر،کارگاه تخصصی «مذاکرات سرمایه‌گذار-استارتاپ؛ طراحی موافقتنامه سهامداری» روز پنجشنبه از ساعت ۸صبح تا ۱۸ در محل سازمان فرابورس برگزار ‌شد. در این کارگاه، دکتر سید محمد رضا فرحی، مدیرمالی گروه سرمایه‌گذاری شرکت رهنما ضمن تشریح ماهیت و اصول حاکم بر قراردادهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر، به تشریح ۵ مورد از امتیازات ویژه سهام VC در استارتاپ و نحوه مدل‌سازی و مذاکرات مربوط به هریک به همراه بیان مثال‌های واقعی و مطالعات موردی پرداخت. 

همچنین دکتر حسام کدیور،مشاور ارشد حقوقی شرکت رهنما در خلال مباحث، به نحوه پیاده‌سازی قرارداد و تطابق امتیازات سهام مطرح‌شده با قوانین ایران اشاره کرد و به سؤالات شرکت‌کنندگان در هر بخش پاسخ داد. 

در این کارگاه یک‌روزه بخش قابل‌توجهی از مدیران یا کارشناسان صندوق‌های جسورانه، شتابدهنده‌ها، استارتاپ‌ها و کارشناسان حوزه بازار سرمایه‌ حضور پررنگی داشتند. مباحث مطرح‌شده در این دوره در این سطح پیشرفته برای اولین‌بار در ایران برگزار می‌شد. دکتر سیدمحمدرضا فرحی ارائه منحصر به‌فردی در این کارگاه داشت که با استقبال و تحصین حاضران در این نشست آموزشی روبه‌رو شد.

همچنین در حاشیه این کارگاه شرکت‌کنندگان به تبادل نظر پرداختند. این کارگاه یک‌روزه توسط مرکز توسعه کارآفرینی ریمیا و با حمایت و همراهی شرکت توسعه کسب‌وکار فناوری اعتماد (تکفا)،شرکت فرابورس ایران و انجمن صندوق‌ها و نهادهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور برگزار شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.