محتوای مناسب تولید و در رسانه مناسب منتشر کنید!

0

آنچه باعث ماندگاری و موفقیت برندهای مشهور جهان می‌شود، این نکته است که این برندها توانسته‌اند مخاطبان مورد نظر خود را بیابند، تثبیت یک محصول و شناخته‌شدن آن توسط گروهی از مخاطبان باعث می‌شود که تقاضایی همیشگی برای محصول مورد نظر در بازار مصرف آن وجود داشته باشد و برند تولیدکننده محصول مذکور، بتواند برنامه‌های تبلیغاتی خود را بر اساس گروه مشتریان و مخاطبان خود پایه‌ریزی کند؛ البته این بدان معنا نیست که در را روی مخاطبان جدید می‌بندد، بلکه با شناختن دایره مخاطبان خود، می‌تواند نیازهای احتمالی مخاطبان جدیدتر را بهتر تشخیص داده و در عین حال که مخاطبان خود را حفظ می‌کند، توجه گروه مخاطبان جدیدتری را نیز به سمت محصولات خود جلب کند. به همین منظور در این گزارش چند راهکار عمده و هوشمندانه را در استراتژی‌های تبلیغاتی معرفی می‌کنیم که منجر به یافتن مخاطبان مورد نظر تولیدکنندگان و برندهای مختلف می‌شود.

  •  با ذهن مشتریان خود فکر کنید

شناخت مشتریان و وارد‌شدن به فضای فکری آنها می‌تواند در یافتن درست گروه مخاطبانی که در نهایت مصرف‌کننده محصولات یک برند می‌شوند، بسیار تأثیرگذار باشد. بنابراین هر گروه تولیدی و هر برندی که می‌خواهد بازار مخاطبان خود را تشکیل دهد، در درجه اول باید به خوبی آن بازار را شناخته و خصوصا با نیازهای این گروه آشنا باشد، شناختن نیازهای یک گروه از مخاطبان فرضی، باعث طراحی و تولید محصولاتی مطابق با نیاز آنها خواهد شد و در نهایت نیز این گروه از مخاطبان فرضی، می‌توانند در دایره مخاطبان حقیقی این برند قرار بگیرند. همچنین در شناخت مخاطبان، توجه به علایق آنها نیز بسیار ضروری است، این امر خصوصا در طراحی محصولات مورد نیاز آنها، انتخاب رنگ، نوع ترکیب و … دخیل خواهد بود و باعث جذب بیشتر مشتریان خواهد بود. به عنوان مثال، اگر مخاطب محصولات یک برند، بیشتر جوانان هستند، توجه به علایق و سلیقه‌های این گروه سنی، می‌تواند در تبدیل‌شدن آنها به مخاطب اصلی آن برند تأثیرگذار باشد.

  •  محدود‌کردن حوزه مخاطبان

مطمئنا هدف قرار‌دادن یک گروه گسترده از مخاطبان، آن هم در آغاز شکل‌گیری یک برند، کاری مشکل است که احتمال موفقیت آن نیز کاهش می‌یابد، بنابراین بهتر است برای جذب مخاطبان و یافتن گروه مصرف‌کنندگان خود، در درجه اول آنها را محدود کنید و سپس به تعیین ویژگی‌های آنها بپردازید. از خود بپرسید که محصولات تولیدی شما، به چه افرادی خدمت‌رسانی می‌کند و در نهایت به دست چه افرادی خواهد رسید؟‌ همچنین یکی دیگر از سؤال‌های کلیدی در این مرحله می‌تواند این پرسش باشد که چرا این گروه از مخاطبان باید محصول شما را استفاده کنند؟، این سؤال خصوصا در جهت ارتقای محصولات و تطابق آنها با نیازها و علایق مخاطبان بسیار تأثیرگذار خواهد بود. باید گفت هر چقدر در شروع پا گرفتن یک برند، دایره مخاطبان آن محدودتر باشند، موفقیت برند مذکور در یافتن گروه مخاطبان وفاداری که در نهایت مشتری همیشگی آن برند خواهند شد، بالاتر می‌رود.

  •  پیدا‌کردن یک رسانه درست

برقراری ارتباط با مخاطبان، نیاز به ابزارهای تبلیغاتی خاصی دارد که خصوصا در دنیای امروز به وفور یافت می‌شوند، شاید در گذشته مجلات، روزنامه‌ها، رادیو و تلویزیون می‌توانستند به عنوان یک ابزار ارتباطی با مخاطبان به شمار بروند، اما در دنیای امروز، وفور روزافزون رسانه‌‌های مجازی، گروه گسترده‌ای از رسانه‌های اجتماعی را در اختیار برندها قرار داده است که می‌توانند بر اساس نیازها و شرایط مالی‌ای که دارند، رسانه‌ای خاص را انتخاب کند. البته گستردگی رسانه‌های ارتباطی امروز، انتخاب آنها را مشکل کرده است، به این معنا که برندهاي مختلف باید بتوانند به درستی و با توجه به شرایط محصولات و گروه مخاطبانی که دارند، رسانه‌های ارتباطی مناسبی را به منظور ارائه محتوای تبلیغاتی خود انتخاب کنند. شایان ذکر است که در این مرحله نیز شناخت درست مخاطبان می‌تواند در انتخاب درست یک رسانه تبلیغاتی بسیار مؤثر باشد.

  •  ارائه محتوای با‌کیفیت

بعد از شناخت مشتریان، محدود‌کردن حوزه آنها و انتخاب درست رسانه تبلیغاتی، نوبت به خود پیام تبلیغاتی می‌رسد؛ این مرحله نیز مانند سایر مراحل فوق، در جذب مخاطبان و یافتن یک گروه ثابت و وفادار از آنها، بسیار مهم است. محتوایی که در تبلیغات هر برندی ارائه می‌شود، در واقع تصویری است که آن برند در اذهان عمومی از خود به جا می‌گذارد، بنابراین باید سعی کند با انتخاب یک تیم کاری متشکل از طراحان، نویسندگان و متخصصان حوزه بازاریابی، محتوایی خلاقانه و در عین حال مناسب با محصولات خود را ارائه کند تا به خوبی در ذهن مخاطبان ثبت شده و جزئی از هویت برند مذکور محسوب شوند. انتخاب شعارهای تبلیغاتی درست، طراحی مناسب و برنامه‌ریزی جهت ارائه پیام‌های بازاریابی در این مرحله بسیار مهم هستند و لازم است که با دقت نظر و کارشناسی دقیق انتخاب شوند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.